پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۵۴۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
تارنمای شبکه العربیه به نقل از منابع خود اعلام کرد که «ایران و عربستان در مذاکرات خود بسیار جدی هستند، اما از نظر سعودی‌ها شرط موفقیت این مذاکرات منوط به تغییر رفتار جمهوری اسلامی است.»
شعار سال : روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: العربیه می‌نویسد: پس از انتشار گزارش‌های ضد ونقیض درباره مذاکرات ایران و سعودی در بغداد، یک منبع آگاه ضمن تایید این مذاکرات، به العربیه گفت: طرف سعودی تأکید کرده شرط موفقیت مذاکرات تهران و ریاض تغییر رفتار جمهوری اسلامی است. منابع آگاه به روند مذاکرات گفتند: دو طرف مذاکره بسیار جدی هستند و خواهان تسریع روند مذاکرات برای رسیدن به راهکارهای حل اختلافات به نفع دو کشور و کل منطقه هستند؛ اما شرط طرف سعودی تغییر کلی رفتار جمهوری اسلامی است. یک دیپلمات خلیجی سابق نیز به العربیه گفت: پس از اظهارات ولیعهد سعودی محمد بن‌سلمان اکنون توپ در زمین ایران است که باید انتخاب کند آیا می‌خواهد کشوری باشد که به ثبات منطقه کمک می‌کند، یا کشوری منزوی باش؟

محمد بن‌سلمان، ولی‌عهد سعودی، درباره روابط با ایران و چالش‌های آن، در گفت‌وگو با شبکه «العربیه» درباره بازگشت این روابط ابراز امیدواری کرده‌اما در عین حال مدعی شده بود مشکل روابط، رفتار رژیم تهران است. مانند برنامه هسته‌ای یا حمایت از شبه‌نظامیان قانون‌شکن در برخی کشورهای منطقه و همچنین برنامه موشک‌های بالستیک.

محمد بن‌سلمان همچنین درباره حمایت جمهوری اسلامی از مقاومت یمن در برابر اشغالگران سعودی گفت:«کودتای حوثی‌ها علیه دولت یمن نامشروع است. حوثی‌ها رابطه محکمی ‌با رژیم ایران دارند.

العربیه گفت: شرط موفقیت مذاکرات، تغییر رفتار ایران در یمن و سایر کشورهای منطقه مخصوصاًً عراق است.

یادآور می‌شود، مقامات آمریکایی و صهیونیستی به رژیم عربستان به چشم گاو شیرده که استقلالی از خود ندارد نگاه می‌کند. به همین دلیل هم رژیم سعودی به‌ویژه در دهه گذشته، به‌عنوان تامین‌کننده اصلی منابع مورد نیاز گروه‌های ‌تروریستی در منطقه عمل کرده و نقش تامین‌کننده آتش‌افروزی‌های آمریکا و اسرائیل را برعهده داشته است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از مشرق، تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: 1214308، www.mashreghnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
0
0
اين نشون ميده كه ديپلماسي ما چقد داغونه كه همه كشور ها از ما تغيير رفتار ميخوان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
0
0
اين عربستان هست كه بايد تغيير رفتار بده و از كشتار مردم بي گناه دست برداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین