پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۶۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۵
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: دولتی که نمی‌تواند میدان تره بار را مدیریت کند و با سوء مدیریت خود این روز‌ها مرغ هوا و آبزی دریا در مدیریتش، از فرش به عرش پریده‌است، انتظار دارد، اختیار میدان را هم در دست بگیرد و میدان را هزینه دیپلماسی نماید.
شعار سال: علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی در نطق سالانه خود با گرامیداشت روز جهانی قدس اظهار کرد: حمایت انسانی و اسلامی جمهوری اسلامی ایران از فلسطین باعث شد، اسرائیل همان پادگان تروریستی که زمانی نقشه خود را تا نزدیکی مرز‌های ایران ترسیم کرده بود، اکنون در حصار پایگاه و موشک‌های مقاومت اسیر شود و نمونه بارز آن اصابت موشک به نزدیکی پایگاه هسته‌ای دیمونا بود که نشان می‌داد روند زوال این رژیم به روز شمار افتاده است.

وی با اشاره به انتشار صوت مصاحبه ظریف گفت: متاسفانه در چند هفته اخیر شاهد انتشار مشکوک فایل صوتی وزیر امور خارجه در باب سیاست خارجی بودیم که نشت این فایل محرمانه گواه این است که حضور گاندو‌ها در داخل دولت قابل انکار نیست. آنچه دشمنان از ایران اسلامی در حوزه سیاست خارجی میخواهند همانا «دیپلماسی انفعالی» و «سازشکارانه» است، که در این میان طرح مسئله ناهماهنگی «دیپلماسی» با «میدان» از جانب بالاترین مقام دستگاه سیاست خارجی حتی برای ثبت در تاریخ شفاهی، خطایی تاریخی به شمار می‌آید. چیزی که به واسطه آن وزیر خارجه سابق آمریکا آن را سندی برای وجاهت‌بخشی ترور سردار شهید سلیمانی معرفی و همگان را برای مشاهده آن دعوت کرد.

وی ادامه داد: سوال مهم از شما این است که آیا اساساً می‌شود با گروه‌های تکفیری از جمله داعش که تنها راهکار آن‌ها ذبح مردم مظلوم و بی گناه منطقه بود، مذاکره کرد؟ خوب است بدانید، استراتژی و راهبرد‌های نظام هم در میدان دیپلماسی و هم در میدان نبرد کاملاً هوشمندانه و مشخص بود، اما چه کنیم؟ چه کنیم که میدان دیپلماسی حاج قاسم نداشت که گوش به فرمان رهبرش باشد تا با تدبیر‌ها و تلاش‌های مثال زدنی اش حق محور مقاومت را از حلقوم جریان غربی، عبری و عربی بستاند.

عباسی تصریح کرد: آقای ظریف! مردم ایران برای جبران خطای بزرگ شما که تکرار حرف‌های دولتمردان آمریکایی بود و از یک طرف دشمنان را شاد کرد و از طرف دیگر تعجب و تاسف دوستان و رهبری نظام را در بر داشت، یک عذرخواهی رسمی از شما طلبکار هستند.

وی تأکید کرد:، اما دولتی که نمی‌تواند میدان تره بار را مدیریت کند و با سوء مدیریت خود این روز‌ها مرغ هوا و آبزی دریا در مدیریتش، از فرش به عرش پریده‌است، انتظار دارد، اختیار میدان را هم در دست بگیرد و میدان را هزینه دیپلماسی نماید.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه گفت: کشاورزی بخاطر مردمی بودنش جزء بخش‌هایی از اقتصاد کشور است که مطابق آمار‌ها کمترین آسیب را از تحریم متحمل شده است و می‌تواند پشتوانه خوبی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و افزایش تولید در کشور باشد، ولی متاسفانه با وجود توانمندی‌هایی مثل تنوع فصلی، تنوع ژنتیکی، تنوع محصولات و همچنین خیل عظیم دانش آموختگان بخش کشاورزی، از ثمرات این ظرفیت عظیم بی بهره مانده است.

وی عنوان کرد: با وجود قوانین مختلف هنوز بهره‌وری مناسب در اجزاء مختلف این بخش مشاهده نمی‌گردد و فاصله کشاورزان خبره با سایر کشاورزان حتی به ۵ تا ۱۰ برابر نیز می‌رسد که نشان از عدم رابطه مناسب بین دانشگاه و مزرعه است که منجر به واردات ۱۲ میلیارد دلاری در سال گردیده است و واردات ۷۰ تا ۱۰۰ درصدی نهاده‌های دامی، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، بذر مصرفی، مرغ اجداد و... از قصه‌های پر غصه بخش کشاورزی است که عمده دلیل آن به ناهماهنگی بین دستگاهها، عدم حمایت مناسب، مانع تراشی ها، سوء مدیریت‌ها و نبود روحیه جهادی بازمی‌گردد.

عباسی با خطاب قرار دادن اقای رئیس جمهور، بیان کرد: مقاومت و اصرار شما در برابر اجرای کامل قانون انتزاع، تولید کنندگان محصولات کشاورزی را بین دو نهاد تصمیم گیر یعنی وزارت جهاد کشاورزی و صمت سرگردان کرده و منجر به آشفتگی در تولید و عرضه محصولات کشاورزی گردیده است و تشکیل صف‌های طولانی برای تهیه ارزاق را سبب گردیده است که این موضوع به بی تدبیری دولت مربوط است نه تحریم ها.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود گفت: استان البرز با جمعیتی حدود ۳ میلیون نفر که فقط حاشیه نشین‌های آن از برخی حوزه‌های انتخابیه در کشور بیشتر است در جوار پایتخت از بسی محرومیت‌های پنهان رنج می‍‌برد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از دیده بان ایران، تاریخ انتشار:۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر:۱۰۷۲۸۵، www.didbaniran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
0
0
این دولت نمیتونه قدرت اجرایی داشته باشه چون تنها تئوری پرداز هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین