پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۸۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲
شریعتی در نشست مشترک با تنی چند از فعالین صنعت غذا از تسهیل فرآیند بازرسی و نمونه برداری در صنایع غذایی کشور خبر داد
شعار سال: تعدادی از فعالین صنایع غذایی کشور در دیدار با رییس و معاونان سازمان ملی استاندارد ایران، به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود برای تقویت صنایع غذایی کشور پرداختند.

غلامرضا شریعتی، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در جمع اعضای انجمن صنایع غذایی ایران، بار دیگر بر حمایت از بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: نقطه نظرات و دیدگاه‌های صاحبان صنایع را پس از طرح در شورای عالی استاندارد و تصویب آن در دستور کار برنامه‌های اجرایی استاندارد قرار می‌دهد.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران ارتباط دو سویه صنایع با سازمان استاندارد را الزامی دانست و تصریح کرد: در ترسیم برنامه مرتبط با صنعت و استاندارد با پیشکسوتان همان بخش برای دریافت پیشنهادات مشورت می‌کنیم.
درنظر داشتن صنایع بزرگ برای انتخاب واحد‌های نمونه، تعیین نرخ کیفیت، قیمت گذاری براساس کیفیت، رفع موازی کاری، استانداردسازی مواد خام، تایید صلاحیت مراجع صدور گواهی، تسهیل فرآیند تجارت، واگذاری برخی از امور به بخش خصوصی، ایجاد آزمایشگاه‌های تخصصی مرجع، تسهیل استاندارد برای تولیدکنندگان داخلی و مرجعیت اعطای گواهی نشان حلال از جمله مواردی بود که در این جلسه طرح و شریعتی طبق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد پاسخگوی آن بود.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به تفاهم اخیر این سازمان با سازمان‌های دامپزشکی و غذا و دارو افزود: در جریان تفاهم‌های صورت گرفته، مقرر شد، نتایج آزمون آزمایشگاه‌های هر دو سازمان که گواهی استاندارد ۱۷۰۲۵ را از مرکز ملی تایید صلاحیت ایران دریافت کرده باشند مورد قبول ما نیز می‌باشد.
شریعتی، تنوع تولید، بهره گیری از تکنولوژی و خوشنامی محصول را در انتخاب واحد‌های تولیدی نمونه منطقی دانست و اظهار داشت: شاخص‌های معرفی واحد نمونه برگرفته از اجماع نظرات واحد‌های تولیدی و صنعتی است که هر ساله بعد از معرفی واحد‌ها در مراسم روز جهانی استاندارد احصا و روزآمد می‌شود.

وی درخصوص استاندارد حلال تاکید کرد: سازمان ملی استاندارد ایران تنها مرجع اعطا کننده نشان و گواهی حلال در کشور است و دیگر نشان‌ها در بحث حلال اعتبار قانونی ندارد.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران در زمینه نمونه برداری، بازنگری و اصلاح ساختار در نمونه برداری محصولات را ضروری دانست و گفت: تولید کنندگان باید نسبت به تولید باکیفیت احساس مسئولیت داشته باشند و سلامت مردم را اولویت خود بدانند.
شریعتی در همین زمینه ادامه داد: هر قدر در نمونه برداری‌ها با خطا و عدم انطباق کمتری مواجه شویم می‌توانیم تمرکز و توان خود را برای فراهم کردن مسیر‌های صادراتی برای تولیدکنندگان به کار گیریم.

وی صنایع غذایی کشور را به عنوان یک صنعت پیشرو و موثر برشمرد و افزود: محاسبه نرخ کیفیت بر اساس مقبولیت جامعه حاصل می‌شود که به دنبال آن طرح قیمت گذاری بر اساس نرخ کیفیت حاصل می‌شود.
صنایع غذایی ایران با صادرات ۳۵ میلیارد دلار، سهم ۱۸ درصدی از صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص داده است و ۳۳ درصد از استاندارد‌های ملی که اجرای آن اجباری است به صنعت غذا مرتبط می‌باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی اگروفودنیوز، تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، www.agrofoodnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر قره ویسکی
Netherlands
۰۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
0
0
چون استاندارد یک «د» بیشتر از استاندار دارد. مغز متفکر اصلاحات و دولت تدبیر گفت سر یک « د » ما قابل معامله رو بهم نمی زنیم و عمو غلامرضا یک راست از استانداری به استانداردی. رسید.
موفق و پیروز و پر پول باشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین