پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۹۸
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
بزرگراه میناب- رودان که بیش از ۱۳ سال است که عملیات اجرایی و احداث آن می گذرد و هم اکنون با گذشت چندین ماه از بارش های زمستانی قطعه دوم این بزرگراه مسدود شده و این محور در پیچ و خم وعده‌ها همچنان در انتظار بازگشایی است.
شعارسال: استان پهناور هرمزگان به دلیل موقعیت ویژه جغرافیایی و قرار گرفتن در کنار دریای عمان و خلیج‌فارس قرار دارند منبع اصلی ثروت و درآمدزایی برای کشور محسوب می شود لذا توسعه راهها و جاده های ارتباطی عامل مهمی در زمینه رشد و پیشرفت محسوب می شود.

احداث برزگراه سه راهی میناب- رودان به عنوان یکی از مهم ترین و پرترددتردین محورهای مواصلاتی شرق هرمزگان است که راه ارتباطی این استان با کرمان و سیستان بلوچستان محسوب می شود از این رو عملیات اجرایی آن از سال ۸۲ آغاز شد و ۷۰کیلومتراز بندرعباس تا سه راهی رودان در سال ۸۵ به بهره برداری رسید.

این محور به جهت ترافیک زیاد و اهمیتی که در امر ترانزیت داشت با مشکلات عمده روبرو بود که با احداث بخشی از بزرگراه ترددها روان تر و از میزان تصادفات در این محور کاسته شد.

در ادامه هفت کیلومتر دیگر از این پروژه در ایام فجر سال ۹۳ با حضور وزیر راه و شهرسازی با اعتبار ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید که از ابتدای سال این بزرگراه به طول ۷ کیلومتر به دلیل بارندگی شدید و ریزش کوه مسدود شدهو اکنون با گذشت بیش از پنج ماه از باران های سیل آسا همچنان مسدود است.

این قطعه که بخشی از محور ارتباطی بین استان های سیستان و بلوچستان ، هرمزگان ، بوشهر و کرمان محسوب می شود در ماههای اخیر با حجم بالای ترافیک و حوادث رانندگی بیشماری روبرو بوده است.

هم اکنون با وجود فعالیت تجهیزات و ماشین های سنگین راه سازی در این محور بازگشایی این پروژه همچنان در هاله ای از ابهام است و وعده های مسئولین برای بازگشایی قطعه دوم بزرگراه سه راهی میناب به رودان بر روی زمین مانده است.

محمد علیزاده، معاون ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان با بیان اینکه بارندگی های ماههای گذشته موجب ریزش کوه در این محور شده است، گفت:عملیات اجرایی و خاک برداری در این مکان در دست اجرا است که به دلیل ریزش های مجدد بازسازی بزرگراه به تاخیر افتاده و روند اجرای کار طولانی تر شده است.

وی اظهار کرد:با اتمام عملیات ریزش برداری تا یک ماه آینده این محور بازگشایی می شود.

علیزاده تصریح کرد: احداث تونل در این محور مناسب ترین راهکار پیشگیری از تکرار وقوع مشکلات است که به دلیل کمبود اعتبارات در زمینه عمرانی امکان احداث تونل وجود ندارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری میناب جنوب، تاریخ انتشار: 31 مرداد 1395، کدخبر: 57154، www.minabjonoub.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین