پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۹۹
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
رئیس شورای اسلامی روستای طاشکوئیه حاجی‌آباد گفت: قریب به 4 سال از وعده‌های مسئولان آبخیزداری هرمزگان برای احداث سد می‌گذرد و این طرح بر زمین مانده است، امسال نیازمند اقدام و عمل مسئولین هستیم.
شعارسال: عبادالله شهبازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در حاجی‌آباد با بیان این مطلب که ایجاد زیرساخت‌های ذخیره آب نقش مهمی در تامین آب سفره‌های زیرزمینی دارد، اظهار داشت: رونق بخش کشاورزی با تامین منابع آب می‌تواند شکوفا شود و با مهار سیلاب فصلی و ایجاد سد می‌توان سفره‌های آب زیرزمینی را تقویت کرد و گام مهمی در راستای توسعه بخش کشاورزی برداشت.

وی به ظرفیت‌ها و توانمندی بخش کشاورزی این منطقه پرداخت و افزود: اراضی مستعد و حاصل‌خیزی در این منطقه وجود دارد، بیش از 2 هزار هکتار از زمین‌های روستای طاشکوئیه حاجی‌آباد زراعی و باغی هستند و در این راستا سالانه بالغ بر 5 هزار تن گندم برداشت می‌شود این مهم باید در چشم اندازهای توسعه استان دیده شود و مسئولیان امر بایستی اهمیت ویژه‌ای به این منطقه قائل شوند.

رئیس شورای اسلامی روستای طاشکوئیه حاجی‌آباد همچنین به تولید سطح زیرکشت صیفی‌جات در این منطقه اشاره کرد و گفت: سالانه بیش از یک‌هزار تن صیفی‌جات از زمین‌های کشاورزی این منطقه برداشت می‌شود.

این مسئول به مشکلات عدم احداث سد روستای طاشکوئیه پرداخت و این سازه را عامل ذخیره آب دانست و ادامه داد: احداث و بهره‌برداری از سد در این روستا می‌تواند کمک شایانی به توسعه بخش کشاورزی کند اما قریب به 4 سال از وعده‌های مسئولان آبخیزداری استان برای احداث سد می‌گذرد و تاکنون هیچ‌گونه اقدام عملیاتی صورت نگرفته و محقق نشده است.

شهبازی به اقدامات شورای اسلامی روستای طاشکوئیه در راستای احداث سد اشاره کرد و گفت: نقشه‌برداری و مطالعه این طرح طی 4 سال گذشته از سوی اداره آبخیزداری هرمزگان انجام شد ولی با پیگیری‌های مکرری که به عمل آمده، کمبود اعتبارات از دلائل عدم اجرای این طرح در حاجی‌آباد اعلام شد و امروز کشاورزان نیازمند اقدام و عمل مسئولین استانی هستند.

وی احداث طرح‌های آبخیزداری را راهکاری مناسب برای جلوگیری از هدررفت آب‌های سطحی رودخانه‌های دائمی و بارندگی عنوان کرد و عدم آسفالت جاده بین مزارع و فرسودگی منبع آب شرب را از دیگر مشکلات روستای طاشکوئیه عنوان کرد.

روستای طاشکوئیه در 65 کیلومتری شهرستان حاجی‌آباد و در 250 کیلومتری مرکز استان هرمزگان و در مسیر جاده بندرعباس ـ داراب قرار گرفته است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری افکارنیوز، تاریخ انتشار: 1 اردیبهشت 1395، کدخبر: ۵۰۶۳۲۹، www.afkarnews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین