پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۲۱۱
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
قرار‌داد خرید تضمینی آب در منطقه آزاد قشم در بهمن‌ماه به پایان رسید و در حال حاضر نرخ فروش آب سیار بین قیمت 1190 تومان تا 4190 تومان بلاتکلیف باقی مانده است. این در حالی است که 22 روستای قشم در انتظار آب وعده داده شده شیرین مپنا نیز هستند.
شعارسال: مدیر آبفای روستایی قشم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در مورد وضعیت آبرسانی سیار روستاهای قشم اظهار کرد: قرار‌دادی که شرکت آب و فاضلاب کشور با منطقه آزاد قشم منعقد کرده بود در بهمن‌ماه به پایان رسید و در نتیجه آن با ارسال نامه‌ای به شرکت آب و فاضلاب کشور خواستار تمدید قرار‌داد شدیم.

یوسف باشتین با اشاره به این‌که براساس قرار‌داد نرخ فروش آب سیار به روستاییان 600 تومان بود، گفت: 1900 تومان به صورت یارانه از سوی وزارت نیرو پرداخت می‌شد. اکنون با پایان قرار‌داد آبفا روستایی قشم در انتظار پاسخ شرکت آب و فاضلاب کشور برای تمدید قرار‌داد است.

وی با تاکید بر این‌که درحال حاضر قیمت تمام شده هر مترمکعب آب با توجه به افزایش سالانه نرخ براساس بخشنامه منطقه آزاد، 4190 تومان مشخص شده است، گفت: در مذاکراتی که با منطقه آزاد قشم صورت گرفته این مساله مطرح شده که 1190 تومان به ازای هر مترمکعب برای خریداران آب از سیستم آبرسانی سیار و تانکر‌ها گرفته شود و 3000 تومان از طریق وزارت نیرو به صورت یارانه به سازمان منطقه آزاد پرداخت شود.

مدیر آبفای روستایی قشم با اشاره به این‌که در صورت موافقت شرکت آب و فاضلاب کشور برای تمدید قرار‌داد، آب با قیمت 1190 تومان براساس پیشنهاد مطرح شده به مشترکین فروخته می‌شود.

باشتین با اشاره به این‌که ماهانه 2000 مترمکعب آب به صورت سیار توزیع می‌شود، گفت: قیمت آب توزیعی از طریق شبکه به صورت گذشته محاسبه می‌شود و قرار‌داد مورد بحث مربوط به خرید تضمینی و صرفا آبرسانی سیار است.

* شبکه آماده شده اما مپنا آب نمی‌دهد

وی با اشاره به این‌که از 67 روستای قشم، سه روستا دارای شبکه آبرسانی هستند، اظهار کرد: از طرفی نیز منتظر شرکت مپنا برای آب شیرین وعده داده شده هستیم که تاکنون به دستمان نرسیده است.

مدیر آبفای روستایی قشم با اشاره به قرار‌داد منعقد شده با شرکت مپنا براین اساس که از طریق واحد تولید همزمان آب و برق 18 هزار مترمکعب آب شیرین‌سازی و واگذار شود، گفت: در گام اول مقرر بود مپنا 9 هزار مترمکعب آب شیرین به شبکه بفروشد و 22 روستا از این طرح بهره‌مند شوند، اما مپنا به خاطر مشکلاتی که دارد نتوانسته آب شیرین تحویل شبکه دهد.

گروه مپنا با احداث واحد تولید همزمان آب و برق وعده داده بود که 18 هزار مترمکعب آب شیرین تحویل شبکه آب قشم دهد درحالی که با وجود اعلام بهره‌برداری از واحد آب شیرین کن در بهمن‌ماه سال گذشته تاکنون آب شیرین به جز برای تست به شبکه تحویل داده نشده است.

پس از پیگیری‌های مکرر از شرکت آب و فاضلاب کشور پاسخی درباره چرایی عدم تمدید قرار‌داد خرید تضمینی و علت عدم پاسخگویی به درخواست شرکت آبفای روستایی داده نشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 فروردین 1394، کدخبر: 94011905809، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین