پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۲۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
رئیس‌جمهور توافق هسته‌ای ایران و 1+5 را پایه‌ای محکم و الگویی مناسب برای گسترش همکاری‌های طرفین و حل مشکلات بین‌المللی دانست و با تأکید بر اجرای کامل تعهدات متقابل گفت: پایبندی کامل به اجرا و ایفای تعهدات و پایداری برجام از سوی طرف مقابل، سبب جلب اعتماد عمومی خواهد شد.
شعارسال: به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان روز شنبه در دیدار فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران در اجرای توافق برجام به همه تعهدات خود پایبند بوده و انتظار دارد برای پایداری برجام، طرف مقابل نیز به همه اصول و تعهدات خود به طور کامل عمل کند.

روحانی با اشاره به اینکه ایران و اتحادیه اروپا با گسترش همکاری ها به عنوان شرکای بزرگ تجاری و اقتصادی در منطقه به شمار خواهند آمد، خاطر نشان کرد: ایران با دارا بودن منابع غنی انرژی می‌تواند در بلند مدت امنیت انرژی را تأمین کرده و با استفاده از ظرفیت‌های خود در زمینه راه‌آهن و حمل و نقل جاده‌ای و هوایی به یک مسیر ترانزیتی مطمئن میان شمال و شرق آسیا با اروپا تبدیل شود.

رییس‌ جمهوری همچنین با اشاره به وجود نیروی انسانی تحصیلکرده و موقعیت ایران در مرکزیت بازاری 400 میلیون نفری در منطقه، بر ضرورت توسعه مناسبات تجاری، اقتصادی، علمی، فرهنگی، فناوری و گردشگری ایران و اتحادیه اروپا تأکید کرد.

روحانی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران پس از برجام و در راستای تامین منافع مشترک، آماده همکاری جامع با اتحادیه اروپا در تمامی زمینه‌ها است ، اظهار امیدواری کرد: ایران و اتحادیه اروپا بتوانند از ظرفیت‌ها و فرصتی که امروز در اختیار دارند، در راستای توسعه همکاری‌ها و تأمین منافع مشترک استفاده کرده و تحرکی در روابط فی‌مابین ایجاد کنند.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه امروز در منطقه کشورهایی هستند که مردم‌سالاری و انتخابات آزاد را تجربه نکرده و به نام اسلام، سختگیری‌هایی را اعمال می‌کنند که با اصول انسانی و حقوق شهروندان بویژه حقوق زنان در تعارض است، گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا در راستای ترویج حقوق شهروندی در جوامع منطقه، همکاری‌های گسترده‌ای را با اتحادیه اروپا داشته باشد.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه امروز هرگونه حمایت از تروریسم به معنای امید دادن به تروریست‌ها در منطقه و جهان است، گفت: اگر اتحادیه اروپا به هر دلیل مایل به استفاده از حضور نظامی خود برای برخورد با تروریست‌ها در منطقه نیست، استفاده از قدرت سیاسی برای اعمال فشار به حامیان منطقه‌ای تروریست‌ها و قطع کمک‌ها به آنان اثرات قابل توجهی در مبارزه با تروریسم بر جای خواهد گذاشت.

روحانی با اشاره به اینکه باید اقدامات تروریستی در سوریه و عراق را به عنوان خطری بزرگ برای همه جهان بدانیم، افزود: اگر به طور جدی با تروریست‌ها در منطقه مبارزه نشود، در آینده شاهد چند دولت و حکومت تروریستی در منطقه و شمال آفریقا خواهیم بود که در آن صورت مبارزه با آنها بسیار دشوار می‌باشد.

رییس‌ جمهوری اولویت اصلی در سوریه و عراق را مبارزه با تروریسم دانست و خاطر نشان کرد: برقراری امنیت، مبارزه با تروریست‌ها، یکپارچگی، تمامیت ارضی و تأمین آینده سوریه تنها با رأی و نظر مردم برای ما حائز اهمیت است.

روحانی با تأکید بر ضرورت همکاری ایران و اتحادیه اروپا در راستای حل مشکلات منطقه‌ای برای تسریع در رسیدن به امنیت در منطقه، گفت: همه باید بدانند حل مسأله سوریه راه‌حل نظامی نداشته و باید با روش های سیاسی حل و فصل شود که در این راستا فعال شدن بیشتر اتحادیه اروپا در راستای ایجاد امنیت و آرامش در سوریه با همکاری کشورهای منطقه تأثیرگذار خواهد بود.

رییس‌ جمهوری همچنین با اشاره به اوضاع نابسامان مردم و آوارگان در سوریه و یمن بر ضرورت گسترش تلاش‌ همه کشورها برای رساندن کمک‌های انسان‌دوستانه از جمله آب، غذا، پوشاک و دارو به آنان تأکید کرد.

موگرینی: بسیاری از بانک‌های اروپایی آماده آغاز فعالیت در ایران هستند/ اتحادیه اروپا نیازمند همکاری ایران در حل معضلات منطقه است

فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این دیدار با اشاره به اینکه توافق هسته‌ای ایران و 1+5 فضای مناسب را برای توسعه همکاری‌های متقابل بوجود آورده است، گفت: اتحادیه اروپا متعهد به اجرای تعهدات برجام و مصمم به گسترش همکاری‌های اقتصادی با ایران در راستای تأمین منافع مشترک است.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه روابط تجاری و اقتصادی ایران و اتحادیه اروپا طی یکسال گذشته 43 درصد افزایش یافته و بسیاری از بانک‌های اروپایی آماده آغاز فعالیت خود در ایران هستند، خاطر نشان کرد: امروز شاخص‌های خوبی همچون رسیدن سقف صادرات نفت ایران به میزان پیش از دوران تحریم‌ها، در همکاری‌های متقابل ایران و اتحادیه اروپا نمایان شده و باید به مردم اطمینان دهیم که دیپلماسی در امضاء و اجرا دارای دستاورد است.

موگرینی ادامه داد: روابط مردم ایران و اتحادیه اروپا دارای سوابق تاریخی مثبتی است که باید از آن در راستای توسعه مناسبات و همکاری‌ها در بخش‌های مختلف تجاری، اقتصادی، فرهنگی، علمی، فناوری، آموزشی و گردشگری استفاده کنیم.

وی همچنین با تأکید بر ضرورت همکاری اتحادیه اروپا با ایران در زمینه حل و فصل مسایل و بحران‌های منطقه‌ای، از جمله بحران سوریه، اظهار داشت: مطمئناً تجربه دیپلماسی می‌تواند در حل و فصل دیگر مسایل از جمله مسأله سوریه و یمن نیز موفق باشد.

موگرینی با اشاره به ضرورت مبارزه با گروه‌های تروریستی از جمله داعش و النصره، آنها را تهدیدی علیه جهان دانست و خاطر نشان کرد: اتحادیه اروپا نیازمند همکاری ایران به عنوان قدرتی کلیدی و مهم در راستای حل و فصل مسایل و معضلات منطقه‌ای است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به لزوم ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم سوریه و یمن، گفت: باید دسترسی به کمک‌های بشردوستانه تسهیل شود.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري فارس، تاريخ انتشار 8 آبان 95، كدخبر: 13950808000698، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
لطفی
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
0
0
ظریف چقدر خنده دار حرف می زنه . طرف مقابل باید به تعهداتش عمل کند.
مثل این می مونه که طرف چک صادر شده رو پاس نمی کنه. من نوعی هم داد می زنم شما باید چک تون رو پاس کنید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین