پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۲۱۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۳
این روز‌ها اختلاف میان تیم قالیباف و رجانیوز بالا گرفته است. تیم قالیباف با حمله به رجانیوز پایداری را «محفلی» و «افراطی» خوانده و شکست‌های جریان اصولگرا را به گردن آن‌ها انداخته است. ماجرای اختلاف آن‌ها به گذشته باز می‌گردد.
شعار سال: با این حال آخرین محل اختلاف آن‌ها درست فردای روز پیروزی در انتخابات ۹۸ آغاز شد. جایی که فهمیدند جریان قالیباف و شورای ائتلاف، سر جبهه پایداری کلاه گذاشته و به دروغ به آن‌ها گفته بودند: «خاتمی فیلم تکرار حمایت از لیست امید را آماده کرده و در شب آخر منتشر میکند. در صورتی که ائتلاف نکنید یکبار دیگر می‌بازیم و شما مقصر هستید.» آن‌ها وقتی با این دروغ روبه رو شدند، متوجه شدند چه «کلاهی در وحدت» بر سر آن‌ها رفته است. اخیرا هم مستندی توسط تیم جلیلی و رجانیوز ساخته شد که نام آن را «کلاه وحدت» گذاشتند.

اختلاف اخیر، اما جدی‌تر است و نشانه‌ای است از اینکه اگر ابراهیم رئیسی حتی وارد انتخابات شود هم این دو طیف با یکدیگر درگیر می‌شوند. همچنان که رجانیوز نوشته بود: «بسیاری معتقدند معنای تحرکات اخیر آن است که مانند آن چه در سال ۹۶ اتفاق افتاد، در این دوره نیز ممکن است افرادی که تا کنون مواضع و اخبار متعددی مبنی بر عدم حضور خود در انتخابات داشته‌اند، بار دیگر برای رقابت با رئیسی در صحنه حضور پیدا کنند.»

اولین بار ماجرا از نامه حسین قدیانی (نویسنده وطن امروز) آغاز شد که با سوز و گداز از «حاج باقر» می‌خواست وارد انتخابات شود. رجانیوز در پاسخ نوشت که «جمهور ملت «رئیس» می‌خواهد نه «شهردار»» در این یادداشت رجانیوز حتی چفیه انداختن قالیباف را هم با «زور» خوانده بود: «یک بار با لباس پلیسی و خلبانی، بار دیگر با پیراهن کت و شلوار تکنوکراسی، یک بار با پیراهن دو جیب و چفیه [و البته با زور ریسمان بر گردن]و حالا با اسم حاج احمد کاظمی و حاج قاسم سلیمانی.»

به اعتقاد رجانیوز قالیباف در حد یک «پیمانکار است»، اما در ادامه او را از این هم پایین‌تر آورده معتقد است: «کسی که به اعتراف خودش، حضور و انصرافش در انتخابات با تصمیم «دیگران» است و خودش «رئیس» دارد، هیچ‌گاه فراتر از «پیمانکار» نمی‌تواند باشد.» تیم قالیباف هم میگوید که قالیباف «پیمانکار ولایت» است.

پاسخ تیم قالیباف به رجانیوز

در مقابل تیم قالیباف هم توسط یکی از رسانه‌های زنجیره‌ای خود به رجانیوز پاسخ داد. به اعتقاد آن‌ها رفتار رجانیوز «تفرقه افکنانه» و از سر «حقد و کینه» است که از رفتار خود «عبرت» هم نمی‌گیرند. این مطلب که با سفارش تیم اصلی قالیباف نوشته شده پایداری را «محفلی خطرناک»، «افراطی»، «تخریبگر» و «هم پیمان با اصلاح طلبان» معرفی می‌کند.

تیم قالیباف معتقد است که با کنار رفتن آقا تهرانی، «طیف انقلابی» پایداری کنار گذاشته شده و در ادامه به رئیسی، میثم نیلی و صادق محصولی اینگونه کنایه می‌زند: «این گونه دفاع کردن از شخصیت یک نامزد احتمالی که با تخریب دیگر افراد همراه است نه به “کرامت” راه و نه به صلاح “نیل” می‌برد و “محصول” آن را جز رقیب اصلاح‌طلب نخواهد برد.» همچنین به «بزرگان اصولگرایی» هشدار می‌دهد که «مانع از پیشروی ویروس» پایداری شوند که به «جان انقلاب افتاده است».

نگرانی اصلی تیم قالیباف از مطلب رجانیوز از آنجایی پیدا می‌شود که نوشته شده «این طیف سالهاست بر جدایی بدنه حزب اللهی از قالیباف تبلیغ کرده و سعی در افتراق میان این دو نموده اند». در واقع آن‌ها ناراحتند که جوانان مومن انقلابی با وجود همه هزینه‌هایی که قالیباف برای آن‌ها در شهرداری انجام داد (از جمله استخدام فله‌ای مداحان و هیاتی‌ها در مترو تهران) همچنان به او بدبین هستند.

نگرانی تیم قالیباف این است که در صورت عدم حضور رئیسی در انتخابات پایداری در مقابل قالیباف بایستد. پایداری، اما معتقد است آن‌ها با استفاده از «کانال‌های اجاره‌ای» تلاش می‌کنند به حضور ابراهیم رئیسی در انتخابات ضربه بزنند. در مجموع وحدت آن‌ها «طناب» باشد یا «کلاه» نشان می‌دهد تیم قالیباف این بار قصد ندارد در مقابل پایداری سکوت کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از امتداد، تاریخ انتشار:۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر:۲۴۱۹، www.emtedad.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
0
0
ایشون از ترس اینکه شورای نگهبان ایشون رو رد صلاحیت کنه نمیاد شک نکنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین