پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۲۱۷۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۸
سنت هرساله دیدار رهبری با دانشجویان در ماه مبارک رمضان امسال هم برگزار شد، اما به صورت مجازی. با این حال اظهارات رهبری در این سخنان به واسطه نزدیکی به انتخابات از اهمیت زیادی برخوردار بود. خصوصا اینکه روز گذشته سعید محمد از دیگر کاندیدا‌های ریاست جمهوری که از کسوت سپاهی به انتخابات پا گذاشته است گفته بود: «آقای رئیسی هنوز اذن ورود به انتخابات را نگرفته است.»
شعار سال: بخشی از اظهارات رهبری که به تیتر رسانه‌ها نیز تبدیل شد جایی که خطوط قرمز عدم ورود افراد معرفی شده بود: «فردی که معتقد است نمی‌توان از لحاظ دفاعی، سیاسی، اقتصادی و تولیدی کاری در داخل انجام داد، لایق حکمرانی بر مردم نیست.» این بخش از اظهارات رهبری از سوی برخی از جریان‌های مخالف ظریف به او مرتبط دانسته شد، اما به نظر نمیرسد هیچ تناسب و ارتباط با ظریف داشته باشد. رهبری پیش از این صراحتا در مورد فایل صوتی ظریف نظرش را گفته بود و نیازی نبود که چنین در لفافه بیان شود.

اما بخش مهم از اظهارات رهبری کاملا می‌تواند مخاطبش آقای رئیسی باشد. جایی که رهبری گفتند: «بنده در مورد انتخاب اشخاص هیچ دخالتی نمی‌کنم. در دوره‌های گذشته افرادی که قصد کاندیداتوری داشتند، نظر من را می‌پرسیدند که می‌گفتم «نه موافقم نه مخالفم» یعنی نظری ندارم، اما در این دوره گفتم همین مطلب را نیز نمی‌گویم.»

در این باره اولا روایت منتشر شده سید یاسر خمینی از دیدار سیدحسن خمینی با رهبری وجود دارد که می‌تواند استثناء این کلام باشد. اما نکته مهم ارتباط این جمله با «اذن ورودی است» که سعید محمد در مورد سیدابراهیم رئیسی به آن اشاره کرد. همین امروز صبح بود که خبر ورود آقای رئیسی به انتخابات منتشر شد و سپس از سوی رجانیوز تکذیب شد. اما درست قبل از پخش اظهارات رهبری در رسانه‌ها، منوچهر متکی به عنوان سخنگوی شورای وحدت رسما اعلام کرد که آقای رئیسی حضور در انتخابات را پذیرفته است.

سئوال این است که آیا با چنین اظهارات روشنی باز می‌توانند بگویند او اذن ورود به انتخابات گرفته است؟ اساسا چه نیازی بود حضور آقای رئیسی در انتخابات «به اذن ورود» پیوند بخورد؟ این پیوند نیز از سوی رقیب جریان اصولگرا برقرار نشد. بلکه از مصطفی پورمحمدی تا محمدرضا باهنر و علیرضا زاکانی به این موضوع اشاره کرده بودند و نقطه پایانی را سعید محمد بر ماجرا گذاشت که صراحتا از «نداشتن اذن ورود رئیسی برای انتخابات» سخن گفت.

حالا این بخش از اظهارات رهبری را چگونه می‌توان ارزیابی کرد؟ آیا می‌توان گفت رهبری از پشت بلندگو به آقای رئیسی گفته: نظر من تغییر نکرده است؟ چرا فارس و تسنیم و موچهر متکی درست در صبح روزی که رهبری سخنرانی داشت خبر از ورود ابراهیم رئیسی به انتخابات دادند؟ آیا این احتمال وجود دارد که با این سخنان و جریان سازی رسانه‌ای رئیسی از ورود به انتخابات منصرف شود و بار دیگر شورای وحدت به دنبال گزینه مطلوب خود برود؟

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از امتداد، تاریخ انتشار:۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر:۲۴۴۵، www.emtedad.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
0
0
وقتی متکی اومده گفته که رییسی میاد پس یعنی حتما میاد و امان از قوه فضاییه بی سنگر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
0
0
بعید میدونم رهبری نظری قاطع درباره حضور در انتخابات به کسی بدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین