پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۲۳۴
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷
در ماههای ابتدایی دولت دوم احمدی نژاد بود که بحث احداث پل خلیج فارس حد فاصل قشم تا سرزمین اصلی جدی شد و کلنگی نیز برای اجرای 18 ماهه پروژه به زمین زدند و رئیس دولت وقت قول داد تا ظرف 18 ماه این پروژه را اجرایی کند اما ...
شعارسال: در ابتدای دولت دوم احمدی نژاد بود که بحث احداث پل خلیج فارس جدی شد و کلنگی نیز برای اجرای 18 ماهه پروژه به زمین زدند و رئیس دولت وقت قول داد تا ظرف 18 ماه این پروژه را اجرایی کند اما مقاومت ها بر سر احداث این پل از یک سو و از سوی دیگر عدم وجود عزم جدی برای ساخت این پل که تحولی عظیم در بزرگ ترین جزیره ایران در خلیج فارس پدید می آورد، موجب شده تا از آن وعده 18 ماهه بیش از 6 سال بگذرد و هنوز خبری از احداث این پروژه نیست.

مردمی به از طریق زمینی و از بندرپل به جزیره قشم سفر می کنند، کارگاه عمرانی تعطیل شده این پروژه را می بینند که تنها ستون های پل در خشکی ساخته شده و پروژه به تعطیلی درآمده است.

در همین زمینه نظر مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه قشم جالب توجه است.

رضا باقری نژاد با بیان اینکه عده ای مخالف ساخت پل خلیج فارس در قشم هستند،‌ ادامه داد:‌ مشکل این پروژه ورود قرارگاه خاتم نیست چراکه قرارگاه خاتم الانبیا هم توانایی فنی و اجرایی و هم توانمندی اجتماعی و سیاسی در کشور و منطقه دارد و شریک خوبی هم برای خود انتخاب کرده است. البته تحریم های دوره های آخر کار را کند کرده است.

وی با تاکید بر اینکه مشکل پل خلیج فارس مشکل کل مجموعه حاکم بر نظام دولت است،‌ گفت:‌عده ای معتقدند این پل باید اجرا شود و عده ای مخالف احداث پل هستند و این دوگانگی باعث کندی کار شده است.

وی با اشاره به توجیه مخالفان احداث پل خلیج فارس، ادامه داد: این افراد معتقدند با احداث این پل قشم از حالت جزیره ای خارج می شود و وارد بحث سرزمین اصلی می شود و تبعات امنیتی اجتماعی سیاسی زیادی دارد.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه قشم با بیان اینکه به دنبال تامین منابع مالی برای اجرای این پروژه هستیم، گفت: دولت تمام سهم خود را پرداخت نکرده است و بخشی از آن تعهدات 15 درصدی را پرداخت کرده است و به دنبال این هستیم که منابع دیگری از سایر کشورها جذب کنیم.

باقری نژاد با اشاره به پیشرفت 15 درصدی این پروژه ملی ادامه داد: در حال حاضر کیسون های بخش خاکی این پل فعال شده است.

وی افزود:‌ پل خلیج فارس یکی از راه های توسعه پایدار و تامین امنیت پایدار است و می تواند محل خوبی باشد برای تضمین فعالیت های اقتصادی در قشم. از سوی دیگر با احداث این پل 1500 کیلومتر به سرزمین اصلی اضافه می شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تابناک هرمزگان، تاریخ انتشار: 10 دی 1394، کدخبر: ۱۵۴۸۴۲، www.tabnakhormozgan.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین