پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۴۲۴۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۳
در حالی مجوز افزایش قیمت خودرو توسط شورای رقابت براساس تورم بخشی یکساله صادر شده است که این مصوبه تنها مشمول خودروهای سواری پرتیراژ می‌شود؛ اما به‌تازگی گروه خودروسازی زامیاد، قیمت‌هایی جدید برای انواع وانت‌های خود تعریف کرده است. شنیده‌ها حاکی از آن است که دو خودروساز بزرگ به درصد افزوده شده رضایت ندارند و خواستار آزادسازی قیمت‌ها هستند.

شعار سال: واسط ماه جاری (۱۳ اردیبهشت) بود که پس از حدود یکماه بحث و بررسی بر سر افزایش قیمت رسمی خودروها، نهایتا مجوز افزایش قیمت محصولات دو خودروساز بزرگ کشور توسط شورای رقابت صادر شد. این افزایش قیمت براساس تورم بخشی یکساله اعلام شده توسط بانک مرکزی و پس از کسر تورم‌های اعمال شده قبلی در سه ماهه اول و دوم سال ۱۳۹۹ و در نهایت پس از اعمال متغیرهای کیفیت و بهره‌وری محاسبه شده که برای تمامی خودروهای مشمول دستورالعمل قیمت‌گذاری شورا، تا پایان شهریور ۱۴۰۰ اعمال و اجرا می‌شود و طبق آن بطور متوسط ۸.۲ درصد به قیمت محصولات گروه صنعتی ایران‌ خودرو و ۸.۹ درصد محصولات گروه سایپا افزوده می‌شود.

در حالی که هنوز دو خودروساز اصلی پس از حدود ۱۰ روز، هنوز قیمت‌ جدید محصولات خود را اعلام و منتشر نکرده‌اند اما گروه خودروسازی زامیاد (زیرمجموعه گروه سایپا) افزایش قیمت را بر محصولات خود اعمال کرده و قیمت‌هایی جدید برای انواع وانت‌های خود اعلام کرده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بررگرفته از سایت گسترش نیوز، تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۷۲۴۰۰، www.gostaresh.news.ir.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
0
0
تورم در ايران با گوشت و پوست و استحخون اقتصاد مريضمون در هم اميخته شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین