پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۲۵۸
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰
رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در خانه ملت، وضعیت بهداشت و درمان استان را ضعیف دانست و گفت: در بحث بهداشت و درمان واقعا ضعیف هستیم و صنایع بزرگ باید به تعهدات خود در این زمینه عمل کنند

شعارسال: رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در خانه ملت، وضعیت بهداشت و درمان استان را ضعیف دانست و گفت: در بحث بهداشت و درمان واقعا ضعیف هستیم و صنایع بزرگ باید به تعهدات خود در این زمینه عمل کنند، چرا باید پالایشگاهی که تعهد ساخت بیمارستان در هرمزگان را دارد آن را به استان دیگری منتقل کند، این امر شایسته نیست.

حسین هاشمی تختی افزود: ما به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به دنبال مچگیری از دولت نیستیم بلکه خواهان دستگیری و کمک به دولت هستیم اما گاهی دستمان را برای دستگیری و یاری دراز کردیم دستمان را کشیدن و یقه گیری شد.

وی با بیان اینکه وظیفه ما این است که از دولتی که با رای مردم انتخاب شده حمایت کنیم، افزود: درست است که باید از دولت به واسطه رای مردم انتخاب شده حمایت کنیم اما در برخی موارد ایراد های وجود دارد که مجبوریم برای موفقیت دولت آن‌ها را تذکر دهیم و دولت را نقد کنیم اما نقد منصفانه و این را به عنوان یک اصل برای خود قرار داده ایم.

هاشمی تختی با تأکید بر رعایت و اجرای اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: باید اول وابستگی به خارج از کشور قطع یا به حداقل ممکن برسد و دوم حمایت از تولیدات و سرمایه‌گذارهای داخلی است.

نماینده مردم بندرعباس در بهارستان اضافه کرد: نباید فراموش شود که مردم پایه های اصلی اقتصاد مقاومتی هستند و یکی از محورها بر پایه مردمی بودن این اصل است.

وی با بیان اینکه در هرمزگان فعالیت‌های بزرگی صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: کارهای بسیار بزرگی در استان انجام شده و جا دارد که از تمام دولت‌ها و دولت آقای روحانی تشکر کنیم زیرا با توجه به تحریم‌ها و سختی کار می‌توان گفت شاهکار کرده‌اند.

نمابنده مردم بندرعباس در شورای اسلامی به صنایع فعال استان اشاره و بیان کرد: مجموعه‌های صنعتی مانند فولاد، آلومینیوم، بنادر و کشتی سازی از مجموعه های مفید استان هستند اما بحث اشتغال در استان جدی است و بیکاری در هرمزگان 28 درصد است که در برخی شهرستان‌ها مانند بشاگرد به 50 درصد نیز می‌رسد.

وی اضافه کرد: البته نباید فراموش کرد هرمزگان به ویژه بندرعباس در کشور به عنوان یک شهر تجاری شناخته می‌شود و به همین دلیل شاهد سر ریز بیکاری کل کشور نیز در اینجا هستیم اما باید بگویم این را نه تنها بد نمی‌دانیم بلکه این امر را با آغوش باز پذیرفته‌ایم.

هاشمی تختی افزود: ما به دور استان حصار نگذاشتیم بلکه در خواست دارم که مردم هرمزگان نیز در بحث اشتغال صنایع دیده شوند و 50 درصد از اشتغال آنها را به هرمزگانیان تعلق گیرد و برای این امر مصوبه ای در دولت تصویب شود.

وی با بیان اینکه واژه افراد بومی باید یک تعریف داشته باشد، اظهار کرد: در حال حاضر فرد بومی تعاریف بسیاری دارد و برای آن یک تعریف مناسب بگذارید که هر کسی نتواند به دلیل داشتن یک بند از این تعریف بومی شناخته شود.

هاشمی تختی وضعیت بهداشت و درمان استان را ضعیف دانست و گفت: در بحث بهداشت و درمان واقعا ضعیف هستیم و صنایع بزرگ باید به تعهدات خود در این زمینه عمل کنند، چرا باید پالایشگاهی که تعهد ساخت بیمارستان در هرمزگان را دارد آن را به استان دیگری منتقل کند، این امر شایسته نیست.

نماینده مردم بندرعباس در شورای اسلامی با اشاره به وضعیت ورزش در استان، گفت: وضعیت ورزش در هرمزگان نیز خوب نیست، در استان‌های دیگر صنایع از ورزش حمایت می‌کنند اما در این استان اینگونه نیست.

وی با بیان اینکه مردم استان قاچاقچی نیستند، افزود: مردم این استان برای معیشت خود کالا جابجا می‌کنند آن هم نه در اندازه کانتینر، باید با آن‌هایی مبارزه شود که چندین تریلی کالای قاچاق پلمپ شده در تهران باز می‌کنند، قاچاقی واقعی آن ها هستند و به اقتصاد کشور ضربه می‌زنند.

هاشمی تختی اضافه کرد: از دولت باید تشکر کرد که دستور داد برای مبارزه با قاچاق کالا و حفظ حرمت بازاریان، اصناف ورود پیدا کنند و از ریختن به بازارهای استان جلوگیری کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی جنوب ایران، تاریخ انتشار: 2آبان1395، کدخبر: 27927: www.jonoubiran.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین