پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۲۷۲۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵
آرامگاه فردوسی در توس روز گذشته ۲۵ اردیبهشت ماه که به عنوان روز بزرگداشت فردوسی در تقویم رسمی کشور درج شده است، به روی علاقمندان بسته بود.
شعار سال: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان رضوی گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، این مجموعه فرهنگی از پذیرش بازدیدکنندگان معذور است و از شهروندان درخواست داریم تا زمان رفع محدودیت‌های کرونا از مراجعه به آرامگاه فردوسی خودداری کنند.

ابولفضل مکرمی‌فر افزود: با توجه به اینکه بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، موزه‌ها و باغ‌موزه‌ها تعطیل است، روز گذشته ۲۵ اردیبهشت ماه مصادف با سالروز بزرگداشت فردوسی این مجموعه فرهنگی تعطیل بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان رضوی ادامه داد: نه‌ تنها آرامگاه فردوسی بلکه تمامی اماکن فرهنگی تاریخی از فروردین‌ماه که وضعیت شهر مشهد قرمز و سپس نارنجی شد، به صورت عمومی تعطیل شد.

برای پیگیری بیشتر موضوع سراغ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز رفتیم. مهدی قلیان هم با بیان اینکه تمامی آیین‌های مذهبی، اجتماعی و سیاسی در مکان‌های سربسته در مناطق نارنجی و قرمز ممنوع است، گفت: تعطیلی آرامگاه فردوسی مختص به روز گذشته نبوده و از زمانی که مشهد به حالت قرمز و سپس نارنجی تغییر وضعیت داد تمامی اماکن فرهنگی و تاریخی تعطیل شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص لغو مراسم روز فردوسی نیز گفت: نامه‌ای از طرف شهرداری مبنی بر برگزاری بزرگداشت فردوسی در مکان سربسته، در آرامگاه وصول شد، ولی با توجه به شرایط کرونایی و به منظور سلامت مردم، این مجوز داده نشد.

قلیان ضمن تشکر از مسئولینی که به جهت سلامت مردم این اجتماع را برگزار نکردند، ادامه داد: انجام مراسم در شرایطی که در فضای آزاد و با حداقل افراد و رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی انجام شود، مانعی ندارد.

وی تصریح کرد: هم اکنون وضعیت مشهد شکننده است و این شرایط نباید منجر به عادی‌سازی فاصله‌گذاری‌های اجتماعی شود.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کتاب، تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۳۰۶۲۳۴، www.ibna.ir
اخبار مرتبط
برچسب ها: کرونا ، فردوسی ، آرامگاه ، مشهد
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هیوا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
0
0
خب این درسته این کار دلیل منطقی داره و هیچ ایرادی نمیشه بهش گرفت کروناست دیگه شوخی که نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
0
0
درزمان کرونا من در یک روز هم آرامگاه رفتم هم خواجه ربیع. درهای آرامگاه به بهانه کرونا بسته بود.همان روز درهای خواجه ربیع چهار طاق باز بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین