پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۲۷۶
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴
فعالان اقتصادی هلندی به دنبال یافتن زمینه همکاری ها و توسعه فعالیت های بندری و دریایی زمینه همکاری مشترک خود را در زمینه لایروبی، توسعه بنادر و کشتیرانی در بزرگترین بندر تجاری کشور را اعلام کردند.

شعارسال: ملانی شولتز فن هاخن،وزیر امور زیربنایی و محیط زیست کشور هلندی در رأس یک هیات بلندپایه از مدیران و فعالان بندری و اقتصادی این کشور ضمن حضور در بندر شهید رجایی، از بخش های مختلف این بندر بازدید و برای یافتن زمینه های همکاری مشترک با مسئولان بزرگترین بندر تجاری ایران دیدار و گفتگو کرد.

محمد علی اصل سعیدی پور، معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در حاشیه بازدید این بازدید با اشاره به جایگاه بندر شهید رجایی به عنوان مهم ترین بندر کشور ایران گفت:فعالان اقتصادی هلندی به دنبال یافتن زمینه همکاری ها به ویژه توسعه فعالیت های بندری و دریایی می باشند که در این بازدید زمینه های مختلفی برای همکاری مشترک از جمله لایروبی، توسعه بنادر و کشتیرانی ارزیابی شد.

"خسرو سرایی” مدیرکل تعرفه و ترانزیت سازمان بنادر و دریانوردی از تشکیل چهار کمیته تخصصی با طرف هلندی خبر داد و افزود: این کمیته ها در زمینه های فنی، لجستیک، سرمایه گذاری و آموزش و تحقیقات برای توسعه همکاری ها و فعالیت های مشترک و تعاملات متقابل برگزار می شود.

*افزایش سهم ایران در صنعت بانکرینگ منطقه خلیج فارس

ابراهیم ایدنی،مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از احداث خطوط لوله جهت سوخت رسانی به کشتی ها در پایانه شماره یک کانتینری بندر شهید رجایی، برای نخستین بار در سطح بنادر ایران خبر داد و افزود: با سرمایه گذاری بخش خصوصی، تجهیز اسکله های کانتینری شماره 4 تا 7 این بندر به امکانات سوخت رسانی به کشتی ها صورت می گیرد که افزایش سهم ایران در صنعت بانکرینگ منطقه خلیج فارس را بهمراه دارد.

وی اظهارکرد: با احداث این خط لوله برای نخستین بار در بزرگترین بندر تجاری ایران کشتی ها می توانند در حین عملیات تخلیه و بارگیری، سوخت گیری کنند.

ایدنی با اشاره به استقبال کشتی ها و شناورها برای پهلوگیری در بندر شهید رجایی ادامه داد: این اقدام، مدت زمان توقف و سوخت گیری شناورها در حوضچه بندر شهید رجایی را به میزان بسیار چشمگیری کاهش می دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد:با تداوم این رویه و جذب مشارکت بخش خصوصی، امکان سوخت گیری کشتی ها در پایانه شماره 2 کانتینری بندر نیز فراهم شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت هرمز، تاریخ انتشار: 6آبان1395، کدخبر: 363877: www.hormoz.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین