پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۲۷۷
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸
معاون معاون بندری و مناطق ویژه اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت:بخش خصوصی علاقه زیادی برای سرمایه گذاری در اقتصاد دریایی دارد واعتبارات دولتی این بخش نیز فقط در حوزه هایی که بخش خصوصی رغبت دارد هزینه می شود.
شعارسال: علی جهاندیده بعداز ظهر یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود:مرحله سوم طرح توسعه مجتمع بندری شهید رجایی یکی از طرح های کلانی است که می توان آن را بدون هزینه دولتی و تنها با استفاده از توان بخش خصوصی احداث و تجهیز کرد.

عضو هیات مدیره سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد:در سطوح عالی مدیریتی همه مصمم هستند منویات رهبری درباره توسعه دریامحور را اجرایی کنند و با آگاهی نسبت به اشتغال زایی این بخش در صدد استفاده از همه ظرفیت های دریایی هستند.

وی یادآور شد:واقعیت این است که تاکنون حق و سهم مردم از بندر و دریا ادا نشده و مدیریت این بخش می داند چه مقدار تکالیف انباشته در این حوزه دارد.

وی در بخش دیگری از اظهارات هرمزگان را از نظر اقتصادی و جغرافیایی مهم توصیف و اضافه کرد:بر این اساس سعی شده از بهترین نیروی سازمان برای مدیریت بنادر و دریانوردی استان استفاده شود.

استاندار هرمزگان نیز در این آیین با اشاره به برنامه های کلان دولت برای توسعه سواحل مکران و بندر شهید بهشتی در چابهار گفت:انتظار می رود دولت به وعده های خود درباره تکمیل مرحله دوم و آغازمرحله سوم توسعه بندرشهید رجایی نیز توجه کند.

جاسم جادری تصریح کرد:از ظرفیت های بندر شهیدرجایی در توسعه و تجهیزات غفلت شده و مدیریت عالی استان با جدیت پیگیر تحول بندر شهید رجایی است.

وی با اشاره به ظرفیت راه آهن هرمزگان در جابجایی سالانه 40میلیون تن کالا درسال اظهار کرد:متاسفانه هم اکنون تنها 14میلیون تن کالا در شبکه حمل و نقل ریلی استان جابجا می شود که باید از 26میلیون تن ظرفیت رها شده برای انتقال کالا از مبداء بندرشهید رجایی استفاده شود که تحقق آن مستلزم همکاری و برنامه ریزی مشترک بنادر و دریانوردی و راه آهن است.

نماینده مردم بندرعباس ، قشم ، حاجی آباد ، بندر خمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان یکی دیگر از سخنرانان این برنامه گفت:در 36سال گذشته با وجود تمام تلاش ها از ظرفیت های دریا غفلت شده و نگاه واقع بینانه و جامع و حتی آمار یکپارچه ای نیز درین باره وجود نداشته که اکنون با ورود و توجه مستقیم رهبری و رییس جمهوری به موضوع بهره وری بیشتر از دریا امیدواری ها برای تغییر وضعیت افزایش یافته است.

منصور آرامی ادامه داد:رهبر انقلاب بر اسکان بیشتر جمعیت در جزایر و سواحل تاکید کرده اند که تحقق آن ،مستلزم توجه جدی به زیرساختهاست.

عضو کمیسیون عمران و رییس کمیته حمل و نقل دریایی مجلس شورای اسلامی از تلاش ها برای تشکیل کمیته تخصصی بنادر و دریانوردی در مجلس و فراکسیون صنایع دریایی در مجلس خبرداد.

مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز به عنوان آخرین سخنران این مراسم با اشاره سهم حدود 10درصدی مجتمع بندری شهید رجایی در تولید ناخالص ملی اظهار کرد:با توجه به این شاخص هرگونه اقدامی که باعث افزایش هزینه های بندری شود به ضرر اقتصاد کشور بوده و تبعاتی مانند تضعیف تولیدکنندگان داخلی و افزایش قیمت کالا را در پی خواهد داشت.

ابراهیم ایدنی با اعلام اولویت های کاری و راهبردهای اجرایی خود ، غنی سازی سطح زندگی مردم استان از راه افزایش تاثیر فعالیت های بندری در اشتغال و شاخص های اقتصادی استان را مهمترین برنامه دوره مدیریتی جدید دانست.

وی ارتقای جایگاه مجتمع بندری شهید رجایی و تلاش برای افزایش اراضی پسکرانه آن و همچنین تکمیل حوضچه دوم و آغاز عملیات اجرایی حوضچه سوم را از دیگر برنامه های خود اعلام کرد.

وی همچنین با اعلام حمایت قاطع از سرمایه گذاری بخش خصوصی در فعالیت های بندری تصریح کرد:بودجه های دولتی برای بسترسازی توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی هزینه خواهد شد و انتظار می رود سرمایه گذاران نیز قراردادها و تعهدات دوجانبه پایبند باشند.

وی توجه به گسترش فناوری اطلاعات ،تسهیل و افزایش ترانزیت ،افزایش سهم حمل و نقل ریلی در بندر شهید رجایی و ارتقای سطح ایمنی تردد دریایی به ویژه بخش مسافری و توسعه کشتیرانی ساحلی را از دیگر برنامه های کاری خود اعلام کرد.

ایدنی پایبندی به اصول مشتری مداری را یک راهبرد اساسی دانست و اضافه کرد:پرهیز از حاشیه سازی و شناسایی مدیران توانمند و خلاق درون سازمان برای واگذاری مسوولیت های کلیدی را از دیگر برنامه های خود نام برد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تین نیوز، تاریخ انتشار: 12 خرداد 1393، کدخبر: 8962، www.tinn.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین