پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۴۳۳۰۰
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۸
مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: این سازمان در راستای ارتقا و حفظ شفافیت اطلاعاتی و معاملاتی در بازار سرمایه و به منظور پیشگیری و کشف تخلفات، سامانه دیده‌بان سلامت بازار سرمایه را راه‌اندازی کرد.
شعار سال: «حمید حسن‌آبادی» به راه اندازی سامانه دیده‌بان سلامت بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: در راستای ارتقا و حفظ شفافیت اطلاعاتی و معاملاتی در بازار سرمایه و به منظور پیشگیری و کشف تخلفات، سازمان بورس و اوراق بهادار توسعه و پیاده سازی سامانه دیده بان سلامت بازار سرمایه (سوت زن) را در دستور کار قرارداده و هم اکنون به آدرس dideban.seo.ir قابل بهره برداری است.

وی افزود: با هدف پیشگیری و جلوگیری از تخلف، یکی از شیوه‌های نوین و راهبردی، افشاگری تخلفات توسط شهروندان و بهره مندی از نظارت مردمی با سازوکار‌های قانونی و حقوقی در قالب سوت زنی بوده، که این موضوع یک اصل مهم و اساسی در سیاست‌های کلان سازمان بورس و اوراق بهادار است.

حسن‌آبادی خاطرنشان کرد: از اهداف اصلی سامانه دیده بان سلامت بازار سرمایه دریافت گزارش‌های مبتنی بر تخلف در بازار سرمایه، شناسایی خلاء‌های قانونی، پیگیری، بررسی و رفع آنهاست که در نهایت پس از دریافت گزارش صحت و سقم گزارش‌های ارسالی بررسی شده و اقدامات لازم از سوی سازمان صورت خواهد گرفت.

مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه شهروندان می‌توانند به دو صورت شناس و ناشناس در سامانه اقدام به ثبت گزارش تخلف کنند، اظهار داشت: در صورت ثبت گزارش تخلف بصورت شناس مشخصات اصلی شهروند گزارشگر، از وی دریافت شده و در صورت تایید گزارش مبتنی بر تخلف، تعاملات آتی با وی صورت خواهد گرفت. در صورتی که شهروند یا فعال بازارسرمایه تمایلی به احراز هویت خویش نداشته باشد می‌تواند به صورت ناشناس اقدام به ثبت گزارش تخلف کند.

به گفته وی، در هر دو حالت شهروندان می‌توانند از طریق کارتابلی که در اختیارشان قرار داده می‌شود از آخرین وضعیت گزارش تخلف مطلع شوند.

به گزارش ایرنا، سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان نهاد ناظر بازار سرمایه کشور با نگرش حمایت از حقوق و منافع سرمایه‌گذاران و با ایجاد فضای قانونمند و افزایش اعتماد فعالان بازار سرمایه، همواره تلاش دارد تا فرهنگ سهامداری و سرمایه‌گذاری را در کشور توسعه دهد.

سامانه دیده بان سلامت بازار سرمایه توسط مدیریت نظارت بر بورس‌ها و مدیریت فناوری اطلاعات سازمان طراحی، توسعه و پیاده سازی شده و در دسترس شهروندان قرارگرفته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۳۳۴۸۸۷، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین