پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۳۱۷
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۵
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز از پیدا شدن سردیس سرقت شده پیشکسوت تئاتر فارس در یک بازیافتی خبرداد.

شعار سال: حمید جورکش چهارشنبه با اشاره به اینکه سردیس استاد هودی در روزهای گذشته به سرقت رفته بود، از پیدا شدن این اثر هنری در یکی از محلات منطقه دهپیاله شیراز خبر داد.
جورکش عنوان کرد: با پیگیری‌های استاد علی قصردشتی سازنده سردیس استاد رحیم هودی و طرح شکایت از سوی شهرداری شیراز و همکاری نیروی انتظامی، سردیس به سرقت رفته کشف شده است.
وی  گفت: بخش‌هایی از این سردیس مخدوش شده و آسیب دیده است که با توجه به جنس مجسمه امکان ترمیم آن وجود دارد.
جورکش یادآور شد: هم اکنون نیز اقدامات قانونی برای تحویل گرفتن سردیس استاد هودی از نیروی انتظامی توسط نماینده شهرداری شیراز در حال انجام است.

وی عنوان کرد: شهرداری شیراز از سارقان این تندیس شکایت کرده و روند شناسایی آنها از سوی پلیس در حال انجام است.

رحیم هودی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، چهره ماندگار استان فارس و دارنده نشان درجه یک هنری  در حوزه تئاتر، سال ۱۳۱۴ در شیراز متولد شد . این هنرمند از دهه ۳۰ شمسی با نمایش «عینک مضحک» به‌طور جدی پا به عرصه تئاتر گذاشت و تاکنون در فیلم‌های سینمایی و سریال‌های بسیاری به ایفای نقش پرداخته است.

عبدالعلی قصرالدشتی مجسمه‌ساز شیرازی ۲۳ اردیبهشت گفته بود: سردیس برنزی استاد رحیم هودی پیشکسوت تئاتر و سینمای ایران از آثار هنری اینجانب که در مقابل تالار حافظ شیراز نصب شده بود، به سرقت رفت.
عبدالعلی قصرالدشتی، زاده مردادماه ۱۳۵۱ هنرمندی از اهالی شیراز است که بیشتر برای مجسمه‌هایش نام‌بردار است. او از شاگردان استاد علی‌اصغر تجویدی است.
قصرالدشتی در سال ۱۳۸۱ برای سفری تحقیقاتی به فرانسه اعزام شد و همین سفر، نقطه عطف تحول هنری او شد؛ پس از این سفر، دو سال دوره تخصصی هنرهای تجسمی را زیر نظر استادان دانشگاه تهران پشت سر نهاد و بعد از آن به دانشگاه هنرهای زیبای تهران گام نهاد و به تحصیل آکادمیک در رشته مجسمه‌سازی پرداخت. قصرالدشتی باری دیگر به خارج از ایران کوچ کرد و در اروپا به کسب تجربه پرداخت.
طراحی و اجرای آبنمای میدان پارسه، تندیس خواجوی کرمانی، کریمخان زند، ملاصدرا، سردیس حافظ و سعدی، مجسمه سنگی فردوسی، نماد سنگی صخره‌های مدرن در لوپ پل جهاد صنایع، مجسمه فلزی و مدرن رهایی در چهارراه زمزم، مجسمه میرزای شیرازی در پل معالی‌آباد، مجسمه کوه‌نوردان در بزرگراه حسین الهاشمی و مجسمه پرتره استاد عطروش، صندلی خانواده و انتظار و سیمرغ درخت خشک باغ جهان‌نما از آثار اوست.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت ایران آنلاین، تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۰۴۰۵۵، www.ion.ir.

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین