پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۴۳۵
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۷
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: سالانه ۱۶ تن در هکتار فرسایش خاک صورت می‌گیرد.

شعار سال:معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: سالانه ۱۶ تن در هکتار فرسایش خاک صورت می‌گیرد.

مسعود منصور در مراسم افتتاح بندخاکی گندل گیلان بروجرد که امروز ۲۹ اردیبهشت‌ماه صورت گرفت، اظهار کرد: آب، خاک و پوشش گیاهی مناسب در رشد اقتصادی کشور اهمیت بسیاری دارد.

وی تصریح کرد: سالانه ۱۶ تن در هر هکتار فرسایش خاک در کشور صورت می‌گیرد که با اجرای طرح‌های آبخیزداری ۹ تن در هکتار فرسایش خاک کاهش می‌یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح آبخیزداری رسوبات شش تن کاهش یافته و ۷۰ درصد خسارت سیل با آبخیزداری کنترل می‌شود.

منصور اضافه کرد: جنگل‌های زاگرس ۴۰ درصد آب کشور را تولید می‌کنند و سپر بلای کشور از گرد و غبار هستند.

وی بیان کرد: ۸۰۰۰ گونه گیاه در مراتع رشد می‌کند و یک میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار در کشور از ثمرات مراتع استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: ۴۰ تا ۵۰ درصد گوشت از مراتع تولید می‌شود و ۸۶۵۰ روستا و آبادی کشور در معرض سیلاب هستند که طرح‌های آبخیزداری نقش مؤثری در کنترل سیل و خسارت به این روستاها دارد.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به بند خاکی گندل گیلان، افزود: در راستای استفاده از آب این بند باید مراقبت شود و اطراف این بند از لحاظ پوشش بیولوژیکی باید اقدامات لازم صورت گیرد.

منصور با اشاره به بند خاکی گلچهران، اظهار کرد: این بند باید به‌زودی آغاز شود و تا قبل از فصل بارندگی جدید به‌جای برسد و بندهای که مطالعه ندارند کار مطالعه آن‌ها انجام شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۴۰۰۰۲۲۹۲۱، www.isna.ir.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین