پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۴۳۶۷
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳
معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه طی ۳ سال گذشته ۴۱ خوابگاه دانشجویی به بهره‌برداری رسیده است، گفت: ۶۵ هزار دانشجوی علوم پزشکی کشور نیز در این مدت مورد پایش و غربالگری وضعیت سلامت روان قرار گرفتند.

شعار سال: محمدرضا فراهانی در ارتباط با افزایش سرانه خوابگاه‌های دانشجویی اظهارداشت: یکی از عوامل بسیار مهم در تأمین معیشت مطلوب دانشجویان در طی دوران دانشجویی، تأمین شرایط اسکان مناسب آنها است.

وی افزود: دانشجویان غیر بومی دانشگاه‌های علوم پزشکی عموماً در خوابگاه‌های دانشجویی اسکان دارند، لذا تأمین خوابگاه‌های دانشجوی استاندارد، یکی از مؤلفه‌های مؤثر و مهم در تأمین معیشت مناسب دانشجویان است.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: از سال 92 تاکنون 41 خوابگاه دانشجویی ملکی، وقفی و مشارکتی توسط معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و با مشارکت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور احداث، افتتاح و بهره‌برداری شده و یا از فضاهای ساخته شده بخش خصوصی در اختیار گرفته شده است.

فراهانی اعلام کرد: تعداد خوابگاه‌های دانشجویی ملکی، وقفی و استیجاری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از 405 مورد در سال 92 به 446 مورد خوابگاه دانشجویی در سال 95 افزایش یافته است.

وی در مورد خدمات مشاوره و سلامت روان دانشجویان اظهارداشت: تأمین بهداشت و سلامت‌روان قشر جوان و تحصیلکرده کشور و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی آنها، یکی از مهمترین وظایف معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت است.

معاون وزیر بهداشت افزود: در این راستا دفتر مرکزی مشاوره معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با همکاری دفاتر مشاوره مستقر در تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، اقدامی نظیر ارائه خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی، پایش و غربالگری سلامت‌روان دانشجویان علوم پزشکی به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اجرای طرح همتایاران سلامت روان دانشجویان و تشکیل کانون‌های سلامت رفتار را انجام داده است.

فراهانی ادامه داد: از سال 92 تاکنون بیش از 70 هزار خدمات مشاوره‌ای حضوری به دانشجویان علوم پزشکی کشور داده شده است. در این سال‌ها همچنین به منظور پیشگیری از بروز مشکلات و اختلالات در دانشجویان، 65 هزار نفر از دانشجویان علوم پزشکی کشور مورد پایش و غربالگری وضعیت سلامت روان دانشجویان از طریق آزمون استاندارد CAQ قرار گرفته‌اند.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد:برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی و خدمات سطح یک پیشگیری به میزان 158 هزار نفر ساعت نیز از جمله اقدامات انجام شده از سال 92 تاکنون در راستای تأمین سلامت روان دانشجویان است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 5 شهریور 95 ، کد مطلب: 13950604000268: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین