پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۷۸
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴
نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی گفت: برای تقویت سرمایه‌گذاری در کشور به یک عزم ملی برای تسهیل در امور و همکاری با سرمایه‌گذاران نیاز داریم.

شعار سال: احمد مرادی ظهر امروز در نشستی با موضوع توسعه شهر بندرعباس اظهار کرد: یکی از مزیت‌های استان هرمزگان کسب درآمدهای ملی از محل حوزه‌های مشترک اقتصادی با کشورهای پیرامونی خلیج فارس است، به طوری که در حوزه‌هایی نظیر نفت، گاز، تجارت دریایی، بانکرینگ، گردشگری، فعالیت‌های بندری و دریایی و با کشورهای حاشیه خلیج فارس منافع مشترکی داریم که اگر از آنها استفاده نکنیم، طرف مقابل از آن بهره‌مند می‌شود.

وی با بیان اینکه توسعه استان هرمزگان به نفع کشور بوده و موجب جلب و جذب درآمدهای ملی بیشتری می‌شود، افزود: هم‌اکنون هرمزگان بخش زیادی از درآمدهای مالیاتی کشور را تأمین می‌کند و درآمدهای ملی عایدی از این استان به اندازه چند استان کشور است، بنابراین اگر بتوانیم حجم سرمایه‌گذاری‌های بیشتری را به سوی هرمزگان هدایت کنیم، تأثیر آن در افزایش درآمدهای کشور چند برابر خواهد بود.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت‌ها منابع کافی برای توسعه همه‌جانبه کشور را در اختیار ندارند و لذا برای تسریع در روند توسعه کشور بخصوص استان‌های ساحلی کشور به سرمایه‌گذاری هر چه بیشتری بخصوص از سوی بخش خصوصی نیاز داریم.

مرادی اضافه کرد: درآمدهای نفتی کشورمان کاهش یافته و دولت‌ به دنبال منابع جدیدی برای توسعه است و بهترین راه در این زمینه ایجاد یک عزم ملی برای جلب و جذب سرمایه‌گذاری‌های هر چه بیشتر به سوی کشورمان است.

وی تبیین کرد: فرآیند صدور مجوزها و میزان همکاری ادارات و دستگاه‌های مختلف با سرمایه‌گذاران طولانی است و برخی از بروکراسی‌های اداری موجب شده تا سرمایه‌گذاران به سوی کشورهای دیگر برای سرمایه‌گذاری سوق پیدا کنند اما اگر یک حرکت عظیم ملی برای تسهیل این فرآیند صورت گیرد و همه مسؤولان خودشان را ملزم به همکاری با سرمایه‌گذاران بدانند، راه برای مهم هموارتر می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: مزیت‌های ما در زمینه جلب سرمایه‌گذاری بسیار فراوان است و کمتر کشوری به اندازه ایران دارای فرصت‌های بکر سرمایه‌گذاری است و اگر دست به دست همدیگر داده و این فرآیندهای سرمایه‌گذاری را تسهیل کنیم، کشورمان شرایطی متفاوت و متحول‌شده را خواهد یافت.

مرادی تأکید کرد: منافع ملی بر هر موضوعی در کشور ارجحیت دارد و باید برای تأمین منافع ملی‌مان و افزایش سهم کشورمان از اقتصاد منطقه با جدیت هر چه بیشتری در اصلاح قوانین و مقررات و همکاری با سرمایه‌گذاران وارد میدان شویم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی پیارم، تاریخ انتشار 25 مهر 95 ، کد مطلب: 57727: www.piyarom.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین