پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۴۵۲
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴
خودزنی، یا برای تحت تأثیر قرار دادن افکار عمومی است تا با او همراه شوند و مظلوم نمایی کنند یا این که برای بالا بردن هزینه های طرف مقابل است.

شعار سال: پس از گذشت نزدیک به 2 سال از جنگ آل سعود علیه مردم یمن، عربستان سعودی از شرایط موجود مستأصل گشته است و راهی هم برای بیرون آمدن از اوضاع وخیم خودساخته پیدا نمی کند.

در این جنگ نابرابر تاکنون هزاران نفر از مردم مظلوم یمن به شهادت رسیده اند و ده ها هزار نفر دیگر زخمی و تعداد زیادی هم آواره شده اند در این میان بر اساس آمار رسمی بیش از 3 هزار نفر از کودکان یمن به شهادت رسیده اند اما مقاومت همچنان در مردم این کشور زنده است و هر روز هم مستحکم تر می شود.

حملات ارتش سعودی و ائتلافی که این رژیم علیه مردم یمن راه انداخته است، به خاطر کشتار مردم بی دفاع و غیر نظامیان این کشور، از سوی افکار عمومی و سازمان های بین المللی تحت فشار قرار گرفته به خصوص به خاطر حمله هوایی به یک مراسم عزاداری که باعث شهادت صدها تن از مردم و زخمی شدن صدها تن دیگر شد.

جنایت حمله هوایی به مراسم عزاداری از سوی ارتش سعودی آنقدر فجیع و هولناک بود که حتی صدای آمریکا هم در آمد، در حالی که ایالات متحده حامی اصلی سران سعودی در حمله به یمن است.

آمریکایی ها هر چند تهدید کردند که درباره حمایت از عربستان در جنگ علیه یمن تجدید نظر می کنند، اما چنین اتفاقی نمی افتد و تنها در حد حرف باقی می ماند.

اما جنایات آل سعود در یمن با توجه ویژه افکار عمومی و سازمان های حقوق بشری روبرو شد و باعث گشت شرایط برای این رژیم سخت شود.

حکام سعودی برای این که اندکی از بار فشارهای سیاسی بر خود را کاهش دهند، علیرغم این که حتی در زمان آتش بس بارها نقض آتش بس کردند و به حملات خود علیه مردم یمن ادامه دادند، بازی خود زنی را در پیش گرفته اند.

ارتش یمن و نیروهای مردمی و انصارالله این کشور، با حداقل سلاح ها در حال ایستادگی مقابل ارتش سعودی و ائتلافی است که عربستان به راه انداخته است.

ارتش و نیروهای انصارالله در این مدت جنگ سعی کردند مناطق مسکونی و غیر نظامیان هدف قرار نگیرد، کاری که آل سعود برعکس آن را انجام می دهد.

تاکنون هم شاید نتوان نمونه ای یافت که ثابت کند نیروهای یمن به یک منطقه مسکونی در عربستان حمله کرده باشند، اما همه حملات سعودی های وهابی علیه مردم بیگناه یمن است.

روز گذشته خبری از سوی نیروهای انصارالله یمن منتشر شد بر این اساس که یک فروند موشک به سوی فرودگاه جده شلیک شده است.

این خبر برای نخستین بار از سوی منابع یمن منتشر شد، اما سعودی ها ادعا کردند که هدف شلیک موشک از سوی یمن، خانه خدا بوده است!

شلیک و اصابت موشک به جده قطعاً وحشت سران سعودی را به همراه داشته است، پادشاه و شاهزادگان سعودی در کاخ های مجلل و اشرافی خود لمیده اند و اگر صدای این موشک به گوششان رسیده باشد، خودشان را خراب نکرده باشند، حفظ آبرو کرده اند!

عربستان سعودی توقع دارد اگر او حمله می کند، یمنی ها حق پاسخگویی ندارند! اگر هم پاسخ دادند، نه تنها با تعجب سعودی ها روبرو می شود، بلکه سعی می کنند از آن بهره سیاسی هم ببرند.

دروغ پردازی آل سعود در حمله موشکی نیروهای یمن به جده نشان از بازی خود زنی سعودی ها است.

همه اسناد و شواهد نشان می دهد و ثابت می کند که موشک یمنی ها به جده برخورد کرده، اما سعودی ها اصرار دارند بگویند به شهر مکه اصابت کرده است.

این کار برای تحریک افکار عمومی مسلمانان جهان اسلام صورت گرفته است و اگر خبر حمله به خانه خدا از سوی رسانه های آل سعود منتشر شد شک نداشته باشید که کار خود آنها بوده است!

مکه مکرمه اگر با فتنه شیطانی آل سعود حرمت شکنی شود و هدف نظامی قرار گیرد، کار آل سعود است. برای این که این اقدام را به گردن یمنی ها بیندازد و سپس جهت اتهام را به سوی ایران هم نشانه رود.

همه مسئولین یمنی از انصارالله گرفته تا فرماندهان ارتش ادعای آل سعود را تکذیب کرده اند.

برای رژیمی که به راحتی جان انسان های بیگناه را می گیرد و کودکان مظلوم یمن را به خاک و خون می کشد، کار آسانی خواهد بود حمله به خانه خدا.

رژیمی که برای زائران خانه خدا ارزش قائل نمی شود و جان آنها اهمیتی برای آل سعود ندارد، خانه خدا هم برای آنها بی اهمیت جلوه می دهد.

نکته جالب این ماجرا این است که چندی پیش امیر بحرین حمله احتمالی نیروهای یمن به مکه را محکوم کرده بود! مفهوم ین واکنش ثابت می کند که توطئه ای در کار است به ویژه آن که واکنش سران امارات به اصابت موشک به جده که در ائتلاف سعودی ها حضور دارد، هماهنگی آنها را برای ادامه نقشه شیطانی نشان می دهد.

عربستان با چنین توطئه ای چه هدفی را دنبال می کند؟ آیا می خواهد پای آمریکا را به یمن باز کند؟ آنگاه به جهان اسلام بگوید، آمریکا خانه خدا را از گزند حملات یمن نجات داد؟! و خود را هم در نظر مردم مسلمان جهان تبرئه کند.

حتی منابع اطلاعاتی امنیتی هم خبر داده اند که سران سعودی در چند روز آینده در نظر دارند موشکی را به سوی خانه خدا و مکه مکرمه شلیک کنند و آن را به گردن انصارالله بیندازند.

این فتنه، هم با مظلوم نمایی آل سعود همراه می شود و هم به سیاست شیعه ستیزی سعودی های وهابی دامن می زند.

افکار عمومی کشورهای مسلمان باید نسبت به این توطئه آگاه شوند، مکه مکرمه و خانه خدا در خطر است. خطری که آل سعود آن را ایجاد کرده است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري میزان، تاریخ انتشار: 8 آبان 1395، کد مطلب: 238034:www. mizanonline.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین