پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۴۶۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به موج‌سواری عده‌ای بر کلید‌واژه قیمت‌گذاری دستوری فولاد و اجحاف ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی به مردم در بازار فولاد در سال گذشته، گفت: دولت با بی‌عرضگی مشهور خود و کمک خود به گرانی قیمت فولاد و سیمان سبب یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت مسکن شد.
شعار سال: رضا تقی‌پور نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص بازار فولاد اظهار کرد: در خصوص کلید واژه قیمت‌گذاری دستوری فولاد، عده‌ای بر روی آن موج‌سواری کردند و نتیجه آن این شد که در سال ۹۹، ۱۵۰ هزار میلیارد تومان در حوزه فولاد به مردم اجحاف شد.

وی گفت: یعنی از قیمت درب کارخانه چیزی که به دست مردم رسید، این عدد بزرگ و وحشتناک تفاوت داشت و متأسفانه مجلس در این زمینه به وظیفه نظارتی خود به‌رغم ارائه طرح لازم به درستی عمل نکرد.
 
قیمت واقعی فولاد و مشخصاً میلگرد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: طرح مربوطه با طی‌کردن مسیر خود در نوبت هیأت رئیسه مجلس قرار دارد و اگر آن طرح پیدا می‌شد تا حدود زیادی از جلوی این ظلم و اجحاف گرفته می‌شد.

تقی‌پور ادامه داد: قیمت واقعی فولاد و مشخصاً میلگرد امروز در بازار ایران حدود ۷ و نیم تا ۸ هزار تومان است که متأسفانه شاهد فروش ۱۴ هزار تومانی هستیم که هنوز ادامه دارد و واقعاً بی‌عرضگی دولت در اداره این حوزه بود.

وی تصریح کرد: به دلیل دولتی‌بودن این صنایع و عدم تنظیم مقررات و نظارت صحیح در بازار فولاد و سیمان به عنوان دو مصالح اصلی صنعت ساختمان، یکی از دلایلی اصلی افزایش قیمت مسکن شد و متأسفانه دولت نه تنها اجازه بلکه به گرانی این محصولات کمک کرد که بی‌عرضگی کامل دولت در مدیریت این ۲ محصول مشهود بود.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از می‌متالز، تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: me-metals.ir، ۲۱۲۴۹۶
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
0
0
طبعا قیمت مسکن با قیمت مصالح تغییر میکند اما برخی اینطور فکر نمیکند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین