پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۴۴۶۸۷
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای حل مشکلات مرزنشینان باید راه اندازی و توسعه سامانه جامع مرزنشینی و مشکلات این بخش مرتفع شود.

شعار سال:  علیرضا رزم حسینی روز جمعه در جلسه بررسی وضعیت کولبران در شهرستان مرزی پیرانشهر در آذربایجان غربی اظهار داشت: خدمات مربوط به امنیت ملی مرهون زحمات مرزنشینان است و باید قدردان شهدای تمامیت ارضی کشور باشیم .
 
وی با بیان اینکه لازم به تقویت اقتصادی مردم مرزنشین هستیم ادامه داد: بخشی از مشکلات مرزنشینان در حوزه راه و شهرسازی است و کارگروه مرزی باید بخش مربوط به وزارت صنعت و معدن را تقویت کند زیرا این بخش به حوزه اقتصاد کولبران مرتبط است.
 
وزیر صنعت، معدن معدن تجارت اظهار داشت: باید تصمیم گیری صحیحی در این حوزه انجام به موقع امورات مربوط به مرزنشینان را تسریع بخشیم.


رزم حسینی افزود: تمام اختیارات مربوط به این حوزه با پیگیری مداوم استانداری آذربایجان غربی برطرف گردد تا مشکلات مرزنشینان حل و فصل شود.
 
وی گفت: ما حاضریم در حوزه گسترش شهرک‌های صنعتی با توجه به پتانسیل‌های این شهرستان و شهرهای مرزی و تبدیل این فرصت‌ها به ثروت نهایت همکاری را داشته باشیم.
 
 استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه با تاکید بر ساماندهی امور کولبران در حوزه واردات کالا و برخی مشکلات این حوزه از جمله تامین معیشت و توسعه امور کولبران و برخی امور که مخالف سیاست های دولت بود انتقاد کرد و حل سریع مشکلات کولبران و تامین معیشت و یارانه آنان را خواستار شد.
 
محمد مهدی شهریاری در حوزه جلوگیری از قاچاق کالا نیز گفت: باید همه امور مربوط به کارت های کولبری و کارت های دیگر تجمیع گردد تا بتوان یک برنامه ریزی مدون در این حوزه انجام داد.
 
به گزارش ایرنا، در ادامه این جلسه حاضران به بیان پیشنهادات و انتقادات خود پرداختند.
 
علیرضا رزم‌حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت شامگاه پنجشنبه در آغاز سفری ۲ روزه وارد آذربایجان‌غربی شد.
 
بازدید از پایانه مرزی تمرچین، جلسه با کولبران، بازدید از معدن زرشوران تکاب و افتتاح چندین واحد صنعتی در شهرستان‌های نقده، مهاباد، میاندوآب، پیرانشهر و بوکان از برنامه‌های روز نخست سفر وزیر صنعت به آذربایجان‌غربی است.
 
در ادامه سفر و در روز دوم، وزیر صنعت در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی شرکت خواهد کرد و مشکلات فعالان اقتصادی این استان را خواهد شنید.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایرنا، تاریخ انتشار: 7 خرداد1400، کدخبر: 84346877، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین