پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۴۹۱
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶
معاون رییس جمهور با بیان اینکه دولت‌های برخی از کشورهای منطقه به دستاوردهای هسته ای ایران اسلامی حسادت می کنند، افزود: البته حساب ملتها جداست، امت‌های اسلامی عموماً از دستاوردهای ما خوشحالند. به این دلیل که آنها ایران را از منظر جهان اسلام می بینند نه از منظر صِرف ایران. ما ام القرای جهان اسلام هستیم و پرچم اسلام را به دست داریم. اسلام ما یک اسلام عقلانی و اصیل است.

شعار سال: علی‌اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی در دیدار مدیر شبکه جهانی سحر و تنی چند از مدیران این شبکه که در محل سازمان انرژی اتمی و با هدف رونمایی از مستند 27 قسمتی با عنوان "آفتاب نهان"، برگزار شد، ضمن تقدیر از فعالیت های شبکه جهانی سحر در انعکاس مناسب رویداد های هسته ای کشور و ارائه این اثر که می تواند دستاوردهای کشور را در این زمینه به عنوان یکی از نمادهای قدرت ملی ما به اطلاع عموم برساند، اظهار داشت: انرژی هسته ای اکنون از منظر عام تبدیل به نماد افتخار و عزت ملت و کشور و نمود "ما می توانیم" شده است. تصور غربی ها این بود که ما می خواهیم در مقاصد غیر صلح آمیز از دستاوردهای هسته ای استفاده کنیم. به همین دلیل فشارهای فراوان، تحریم ها و محدودیت های زیادی را به ما تحمیل کردند. اما توانمندی و صبر این ملت آن چنان بود که آنها را به میز مذاکره کشاند و از حالت تقابل به حالت تعامل در آورد. یقیناً اگر نبود همت جوانان این مملکت در دستیابی به آستانه های این فناوری، چالشی با آنها حداقل در این زمینه نمی داشتیم.

معاون رییس جمهور با اشاره به اشتباه غرب در بزرگنمایی فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران که منجر به افزایش اقتدار ما در افکار عمومی شد، به دستاوردهای ارزشمند کشور در دستیابی به سوخت 20%، آب سنگین، غنی سازی و برخی دیگر از دستاوردها پرداخت و گفت: اگر شما به عنوان رسانه ای که تجارب متراکمی دارد، این تلاش های ارزشمند را به عنوان الگوی "ما می توانیم" به افکار عمومی امت اسلامی برسانید، این امت از یأس و ناامیدی خارج می شود. سپس آنها به این باور می رسند تا از دولت هایشان بخواهند که حرکت کنند. کار شما باید با ذهن مأنوس باشد و نحوه ارائه به صورتی باشد که مخاطب علاقه مند به دیدن و شنیدن آن باشد.

رییس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر مضمون پیام قرآن کریم که می گوید، بنده معتقد من، هیچگاه مایوس نیست، از رسانه ها خواست تا امیدبخشی کنند.

وی با اشاره به مشکلاتی که به طور معمول در کشور وجود دارد و طبیعی است، گفت: دستاوردهای خوبی هم داریم که باید با اطلاع رسانی آنها به مردم امید بدهیم و اعتماد به نفس و قدرتی را که در ابعاد گوناگون بدست آورده ایم را انعکاس دهیم.

صالحی با بیان برخی مشکلات اساسی و متعدد کشورهای اسلامی و خاورمیانه ابراز امیدواری کرد، توقعات عمومی تعدیل شود تا کشور بتواند با تلاش مردم و مسئولین به جایگاه شایسته اش برسد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 09 آبان 1395، کد مطلب: 95080905763، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین