پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۵۵۷
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
شرکت صنعتی دریایی ایران به نوعی نماد صنعت استان بوشهر شناخته می‌شود و این روزها با افزایش فعالیت‌ها، نیروهای جدید را به‌کارگیری می‌کند که باید توجه خاصی به نیروهای بومی شود.
شعارسال: شرکت صدرا با سابقه ۴۷ سال فعالیت به‌عنوان نماد صنعت استان بوشهر شناخته می‌شود که در سال‌های اخیر با رکود مواجه بوده و بنا بر ‌وعده مسئولان، این شرکت بار دیگر رونق گذشته را خواهد یافت.

روزگاری کلمه شرکت در هر جای استان بوشهر یادآور شرکت صدرا بود و در دورانی که تعداد اشتغال مردم استان بوشهر در مشاغل صنعتی بسیار کم بود، صدرا برای خود نامی در سطح کشور داشت و به عنوان یک برند معتبر شناخته می‌شود.

انجام فعالیت‌های مرتبط با بنادر و دریانوردی از قبیل ساخت و تعمیر و نوسازی کشتی‌ها و شناورهای مختلف، ساخت اسکله، ساخت سکوهای نفتی و گازی، ارائه خدمات بندری و . . . از جمله خدمات این شرکت بود که نقش مهمی نیز در اشتغال استان بوشهر داشت.

صدرا که در سال‌های قبل با افول مواجه شده بود و بسیاری از نیروهای این شرکت از کار بیکار شده بودند، حالا بار دیگر در حال افزایش فعالیت‌ها و به‌کارگیری نیروهای جدید است که باید توجه خاصی به نیروهای بومی صورت گیرد.

به منظور رفع مشکلات این شرکت و بهبود فعالیت‌های شرکت صدرا، نشست اقتصاد مقاومتی استان بوشهر با محوریت رفع مشکلات این شرکت برگزار شد.

* حل مشکلات بدهی‌های صدرا

حکمت الله نوذری مشاور و نماینده مدیر عامل صدرا در استان در نشست اقتصاد مقاومتی با استاندار بوشهر گفت: از هشت مصوبه جلسه تیرماه سال جاری شش مورد عملیاتی شده است و طی این مدت در بندهای سه و چهار مشکلاتی وجود داشته که طی جلساتی مشکلات به قرار گاه خاتم الانبیا، از آنجا به دولت و از طریق دولت به شورای عالی امنیت ملی اعلام شده است.

وی افزود: دولت مجوز قانونی داده است که دستگاه‌های ذیربط طی دوسال فرصت بدهند تا شرکت صدرا مشکلات محاکم قضایی را حل و بدهی های خود را قطعی کند.

نوذری تصریح کرد: در پایان مدت و پس از قطعی شدن بدهی‌ها، آن‌ها را تقسیط کرده که در تاریخ ۲۰ مرداد سال جاری قطعی شد اما دستگاه‌ها از جمله تامین اجتماعی گفتند ابلاغیه دولت باید مستقیم به سازمان مربوطه ابلاغ شود.

وی با اشاره به لزوم همکاری سازمان های ذیربط افزود: تعدادی از کالاهای ضروری در مبادی ورودی است و برخی شامل ماده هفت شده است که با درخواست تعامل از گمرک حاضریم جرایم مورد نظر را نیز پرداخت کنیم تا کالاها به دست ما برسد زیرا نیاز مبرم به آنها وجود دارد.

* اولویت جذب با نیروی بومی است

به گزارش مهر؛ علی زارعی مدیر منطقه شرکت صدرا در نشست اقتصاد مقاومتی با استاندار با محوریت بررسی مشکلات شرکت صدرا گفت تا به امروز حقوق کارکنان شرکت صدرا پرداخت و تمام بدهی ها به روز شده است.

وی با اشاره به جذب نیروهای بومی در صدرا افزود: از فروردین سال جاری ۶۱ نفر نیرو به پرسنل شرکت اضافه شده است که از این تعداد ۵۱ نفر بومی و ۱۰ نفر غیر بومی هستند که این تعداد غیر بومی ۶ نفر ساکن بوشهر هستند.

زارعی همچنین تصریح کرد: دو سکو را به یک شرکت جدید واگذار کرده ایم که ۶۸ نفر مجموعه این شرکت است و تنها یک پیمانکار غیر بومی با ۱۶۰ نفر پرسنل داریم.

مدیر منطقه شرکت صدرا با بیان اینکه ما در بحث پیمانکاری با مشکل مواجهیم و با تامین نیروی بومی محدودیت داریم خاطرنشان کرد: به علت نبود برخی نیروهای مورد نیاز در استان ناگزیریم از نیروهای غیربومی استفاده کنیم.

وی افزود: همچنین در کشتیرانی ۴۴ نفر جذب نیرو داشتیم که از این تعداد ۳۲ نفر بومی و ۱۲ نفر غیر بومی ساکن بوشهر هستند.

زارعی گفت: نیروهای پیمانکاری شرکت صدرا از ۴۰۰ نفر به ۲ هزار و ۳۰۰ نفر افزایش پیدا کرده‌اند و از نیروهای اخراجی قبل کسانی که تمایل به برگشت داشتند و موارد قضایی و حراستی نداشته اند باز جذب شده اند.

وی با بیان اینکه فاز ۲۲ و ۲۴ تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود تصریح کرد: این فازها تا کنون ۷۹ درصد پیشرفت داشته‌اند و از ۱۰ سکو چهار سکو مربوط به فاز ۲۲ و ۲۴، چهار سکو مربوط به ۱۳ و دو سکو مربوط به فازهای ۱۷ و ۱۸ است.

* لزوم ورود صدرا به مسئولیت‌های اجتماعی

استاندار بوشهر در نشست اقتصادی مقاومتی با مدیران استانی و مدیران شرکت صدرا و سیمان دشتستان با بیان اینکه نام صدرا با بوشهر و مردم این استان پیوند خورده است گفت: سربلندی صدرا سربلندی بوشهر است.

مصطفی سالاری یادآور شد: نام صدرا کنار مردم است و در صورت ورود صدرا در فوتبال و ورزش و وارد شدن در ابعاد مختلف زندگی مردم می‌شود ارتباط عمیق تری با مردم برقرار کرد.

استاندار بوشهر در خصوص اشتغال نیروهای بومی در صدرا و جذب نیروهای متخصص بومی تصریح کرد: در این موارد به ستاد مقاومتی و معاونت کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده و هر نوع نیرویی مورد نظر شماست در قراردادهایتان قید کنید به این طریق در جذب نیروهای بومی و حرفه ای موفق تر خواهید بود.

سالاری همچنین در ارتباط با حساب‌های شرکت صدرا در بانک‌های استان خاطرنشان کرد: این حساب‌ها محدود به جاری و درگردش نیست و این عمل با هدف تقویت بانک های ما است و با تقویت بانک‌ها به واحدهای تولیدی کوچکتر کمک بیشتری می‌شود.

* لزوم ساماندهی مسائل زیست‌محیطی صدرا

مدیر کل محیط زیست استان بوشهر در نشست اقتصاد مقاومتی در رابطه با مشکلات زیست محیطی شرکت صدرا گفت: شرکت صدرا با وجود موقعیت های مناسب و فعالیت های اقتصادی قابل تقدیر، هنوز سیستم تصفیه فاضلاب احداث نکرده و پسماند و فاضلاب به‌صورت غیر صحیح در طبیعت دفع می شود.

حسین دلشب افزود: دفع نادرست پسماند صنعتی و انسانی در منطقه سبب ایجاد آلودگی میکروبی شده است. همچنین روغن سوخته و بقایای تعمیرات کشتی‌ها در ساحل به جا مانده و سبب صدمات جبران ناپذیری به محیط می شود.

دلشب با درخواست از شرکت صدرا ادامه داد: خواهش من این است که برنامه‌ای تنظیم شده و با اتصال به شبکه فاضلاب شهری و تصفیه خانه، از آلودگی هر چه بیشتر محیط زیست جلوگیری شود.

* احداث تصفیه خانه فاضلاب

علی زارعی مدیر منطقه شرکت صدرا در ارتباط با این مشکل اظهار داشت: با شرکتی در تهران برای تصفیه خانه فاضلاب قرارداد بسته ایم که تا هفته آینده مستقر خواهند شد اما درمورد جمع آوری روغن ها اطلاعی ندارم.

وی اضافه کرد: شرکت صدرا بخاطر اینکه فرآوری ندارد، اصلا پسماند صنعتی ندارد و تنها بحث دفع فضولات انسانی است که گفتند سیستم نباید جذبی باشد که ما هم اقدام کرده ایم.

زارعی ادامه داد: همچنین با یک شرکت در تهران قرارداد بستیم برای سیستم تصفیه و احداث حوضچه ها که به زودی محقق می شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری جنوب نیوز، تاریخ انتشار: پنجشنبه 6 آبان 1395، کدخبر: ۲۰۲۵۰۸، www.jonoubnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین