پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۵۶۷
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
طرح ساخت پایانه نفتی جاسک با هدف ذخیره سازی ۱۰ میلیون بشکه نفت خام و صادرات یک میلیون بشکه نفت خام اجرا می شود.
شعارسال: ایران قصد دارد دومین پایانه بزرگ صادرات نفت خود را در ساخت دریای عمان ومنطقه جاسک (استان هرمزگان) احداث کند که با راه اندازی آن، وابستگی ایران به تنگه هرمز کاهش می یابد.

با توجه به همجواری این پایانه با عمان، ایران مذاکراتی را نیز با این کشور برای مشارکت در ساخت این پایانه در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت در تهران انجام داده است.

بر این اساس، در حاشیه دومین روز از نمایشگاه بین المللی نفت، محمدحسن اخباری شاد، رئیس امور بین الملل در درباره فعالیت های حوزه پالایش و پخش و فرصت های سرمایه گذاری موجود با محمد بن حمد الرمحی، وزیر نفت و گاز عمان دیدار و گفت وگو کرد.

پروژه ساخت پایانه جاسک و برنامه های شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در این منطقه از جمله محورهای مورد بحث در دیدار وزیر نفت کشور عمان با رئیس امور بین الملل این شرکت بود.

وزیر نفت عمان در این نشست به تلاش ها و رغبت بخش خصوصی آن کشور برای حضور در پروژه های پالایش و پخش اشاره کرد.

سید پیروز موسوی مدیرعامل شرکت ملی پایانه های نفتی نیز درباره این پایانه صادراتی گفت: این پایانه از ظرفیت صادرات روزانه ۲ میلیون بشکه نفت و همچنین ذخیره ۱۰میلیون بشکه نفت و میعانات برخوردار خواهد بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی مکران نیوز، تاریخ انتشار: سه شنبه 21 اردیبهشت 1395، کدخبر: 8506 ، www.makrannews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین