پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۳۴۶۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
گمرک ایران از این پس با بهره‌گیری از سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی، برای دارندگان کارت‌های بازرگانی پرونده‌های الکترونیکی تشکیل می‌دهد تا اطلاعات دارندگان کارت‌های بازرگانی تجمیع شده و مبادلات آن‌ها شفاف‌سازی شود.

شعارسال: اطلاعات موجود حاکی از آن است تاکنون بیش از ۵۰ درصد از کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف بوده به این ترتیب که عده‌ای با استفاده از کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف افراد فقیر و یا روستایی اقدام به واردات با مبالغ کلان می‌کردند بدون اینکه مالیات مربوط به آن را پرداخت کنند.

گمرک ایران جهت جلوگیری از اقداماتی از این قبیل، برای صاحبان کارت های بازرگانی با استفاده از سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی پرونده‌های الکترونیکی می‌دهد تا به‌صورت لحظه‌ای و آنلاین مشخص شود که دارندگان کارت‌های بازرگانی چه میزان کالا در فواصل زمانی وارد و صادر کرده و با اظهارنامه‌های آن‌ها تطابق دارد و یا خیر و همچنین اینکه عمده واردات دارنده کارت‌ بازرگانی در کدام گروه‌های کالایی انجام شده است؟

همچنین از دیگر مزایای پرونده‌های الکترونیکی این است که رهگیری کالاهایی که یک فرد حقیقی و یا حقوقی در یک فاصله زمانی مشخص به گمرکات مختلف اظهار کرده است نیز در این پرونده‌های الکترونیکی منعکس است و در صورت بروز تخلف ادامه انجام عملیات گمرکی برای افراد متخلف از طریق سامانه جامع گمرکی قفل می‌شود.

درباره دارندگان کارت‌های بازرگانی اشخاص حقوقی، به کمک این پرونده‌های الکترونیکی، اعضای هیأت مدیره، صاحبان حق امضا و افرادی که وکالت ترخیص دارند نیز مشخص می‌شود و اطلاعات و عملکرد اشخاص حقیقی و حقوقی به‌صورت کاملاً الکترونیکی رصد می‌شود.

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای این پرونده‌های الکترونیکی، تحلیل اطلاعات تجارت خارجی برمبنای دارندگان کارت‌های بازرگانی و شناسایی هویت واردکنندگان و صادرکنندگان عمده هر گروه کالایی به تفکیک حجم فعالیت، ارزش، نوع کالا، سرمایه اولیه، تعداد اظهارنامه‌ها و اطلاعات فردی از محل سکونت و سن آن‌ها است.

ارائه اطلاعات کارکرد اشخاص به سازمان امور مالیاتی و درخواست ابطال کارت بازرگانی از طریق اتاق بازرگانی و صنایع و معادن از دیگر کارکردهای آن است که تمامی این اقدامات از طریق فضای مجازی و به کمک پنجره واحد تجارت فرامرزی صورت می‌گیرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار خبر 9 آبان 1395، کدمطلب: 95080906138 ،www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
0
0
باید این خبر رو توی بخش پیگیری وعده ها تون قرار می دادید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین