پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۶۴۴
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵
معاون تقنینی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری با اشاره به جزئیات جلسه رای اعتماد نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی دولت گفت: روز سه شنبه رئیس جمهور در صحن علنی مجلس حضور یافته و به مدت یک ساعت از وزرای پیشنهادی دفاع کرده و آنها را معرفی می کند.

شعارسال: احمد صفایی‌فر، افزود: پس از سخنرانی رئیس جمهور، برای هر یک از وزرا دو موافق و دو مخالف هر کدام به مدت ۱۵ دقیقه صحبت کرده و سپس هر وزیر هم ۳۰ دقیقه برنامه‌های خود را اعلام می‌کند و پس از اینکه همه مخالفان و موافقان و هر سه وزیر صحبت کردند، رای گیری مخفی در مجلس انجام می‌شود.

وی در ادامه افزود: از سه شنبه هفته پیش که دولت وزرای پیشنهادی خود را معرفی کرد، این سه وزیر با همه فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های مجلس ارتباط نزدیکی داشتند؛ با هیات رئیسه و بعضا تک تک نمایندگان ملاقات داشته و گفت‌وگوهای مناسبی میان وزرا و نمایندگان مجلس انجام و برنامه وزرا نیز به نمایندگان اعلام شده است. اگر ابهاماتی هم در برنامه‌های وزرا بوده، این ابهامات مطرح و پاسخ آن‌ها داده شده است.

صفایی درباره فضای کلی مجلس نسبت به وزرای پیشنهادی تصریح کرد: هر سه وزیر وضعیت بسیار مناسبی به لحاظ رای آوری دارند. جریان نزدیک به رئیس جمهور تقریبا با قطعیت نسبت به سه وزیر رای مثبت می‌دهد. رای مشی اعتدال هم که با دولت گفتمان مشترک دارد، رای مثبتی است و البته طبیعی است که مخالفان دولت هم منویات تشکیلاتی خود را دنبال کنند ولی به هر حال برآیند کلی ما این است که هر سه وزیر پیشنهادی رای خوبی از مجلس به دست می‌آورند.

معاون تقنینی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری در ادامه گفت: آقای صالحی امیری یکی از چهره‌های فرهنگی کشور هستند که عمده فعالیت علمی ایشان هم در حوزه فرهنگی بوده و این حوزه را خوب می‌شناسند و فکر می‌کنم شرایط و مناسبات خوبی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وجود آورند. آقای سلطانی فر هم در سال‌های ۷۵ ۷۶ قائم مقام سازمان تربیت بدنی بوده و حوزه ورزش را خوب شناخته و خوب می‌شناسد و همچنین عملکرد موفقی در سازمان میراث فرهنگی داشته است. آقای دانش آشتیانی نیز از چهره‌های علمی کشور هستند که در دانشگاه و حوزه آموزش و پرورش کار کرده‌اند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: آقای نجفی که جزو چهره‌های محبوب آموزش و پرورش هستند در کاندیداتوری ایشان بسیار نقش داشتند و بسیار توصیه کردند که آقای دانش آشتیانی این مسئولیت را بر عهده بگیرند. با نگاه مثبت دانش آشتیانی وضعیت خوبی در آموزش و پرورش ایجاد می‌شود.

صفایی فر در پایان افزود: فکر می‌کنم با توجه به اینکه آقای لاریجانی همواره مسائل کلان کشور در مجلس را به خوبی اداره کرده‌اند، در رای اعتماد نتیجه خوبی به دست خواهد آمد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 9آبان1395، کدخبر: 95080906319: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین