پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۶۴۴۲
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
یوسی کوهن، رئیس پیشین سازمان موساد، به طور تلویحی نقش اسرائیل را در حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران پذیرفت.
شعار سال: یوسی کوهن که چند روز پیش از ریاست سازمان اطلاعاتی اسرائیل کنار رفت این سخنان را در جریان گفتگو با شبکه ۱۲ تلویزیون این کشور بیان کرد. این شبکه پنج‌شنبه‌شب مصاحبه با یوسی کوهن را در جریان یک برنامه تحقیقی پخش کرد. این سخنان رئیس پیشین موساد را می‌توان مهم‌ترین اظهارنظری دانست که تاکنون از سوی یک مقام فعلی یا پیشین اسرائیل درباره نقش این کشور در حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران و ترور دانشمندان ایرانی صورت گرفته است.

هرچند یوسی کوهن در جریان گفتگو با شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل به طور مستقیم مسئولیت حمله به تاسیسات هسته‌ای نطنز را برعهده نگرفت، برنامه تحقیقی این شبکه تلویزیونی از نظر حجم اطلاع‌رسانی درباره نقش اسرائیل در این حملات بی‌سابقه محسوب می‌شود. خبرنگار شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل در این برنامه جزئیاتی را از نحوه استقرار مواد منفجره در زیرزمین تاسیسات هسته‌ای نطنز بیان کرد. به گفته وی مردی که مسئول انفجار در زیرزمین این مرکز هسته‌ای بود پایه‌هایی را که سانتریفیوژ‌ها بر روی آن‌ها قرار می‌گرفت در اختیار مقامات ایران گذاشته بود.

به گفته خبرنگار شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل هنگامی که ایرانی‌ها این پایه‌ها را در تاسیسات نطنز کار می‌گذاشتند «هیچ فکر نمی‌کردند که حجم زیادی از مواد منفجره را وارد این مرکز کرده‌اند.»

یوسی کوهن شخصا با کل عملیات حذف فخری‌زاده موافقت کرده بود
یوسی کوهن به طور مستقیم در برابر دوربین شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل مسئولیت ترور محسن فخری‌زاده، معاون وزیر دفاع ایران، را برعهده نگرفت. با این حال در برنامه تحقیقی این شبکه تلویزیونی از رئیس پیشین موساد به عنوان فردی یاد شد که شخصا با «کل عملیات» حذف محسن فخری‌زاده موافقت کرده بود.

در بخشی از این برنامه جزئیاتی از نحوه استقرار تیربار بر روی یک خودروی وانت در جریان عملیات ترور محسن فخری‌زاده ارائه شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری همشهری آنلاین، تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۶۰۶۷۴۵، www.hamshahrionline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین