پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۶۷۹۶
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۷
وزارت امور خارجه کره جنوبی روز دوشنبه از انتصاب "یون کانگ هیون" که پیشتر معاون وزیر خارجه بوده است، به عنوان سفیر این کشور در تهران خبر داد.

شعار سال : وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد دیپلمات معروف این کشور « یون کانگ هیون » که به دلیل تخصصش در امور چندجانبه و دوجانبه اقتصادی و سیاسی زبانزد است از سوی این وزارت خانه به عنوان سفیر این کشور در ایران معرفی شد.

بر پایه این گزارش یون از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ معاون اقتصادی وزارت امور خارجه و مسئول مذاکرات با تهران درباره دارایی‌های بلوکه شده این کشور در بانک‌های کره به دلیل تحریم‌های آمریکا بوده است. وی اخیرا به عنوان سفیر روابط بین الملل در ایالت مرکزی «شونگ چه اونگ » کره جنوبی بوده است .

یک مقام رسمی وزارت امور خارجه کره جنوبی در مصاحبه با این روزنامه گفت: «ما انتظار داریم یون نقشی مهم و کلیدی در پایداری و تحکیم روابط دوجانبه با ایران را در این مقطع زمانی که روابط میان این دو کشور از همیشه مهم‌تر است بازی کند.»

گفتنی است یون در سال ۱۹۸۷ به خدمت وزارت امور خارجه درآمد . او ماموریت‌هایی را در "سازمان ملل متحد" ، "سازمان همکاری و توسعه اقتصادی" OECD، لائوس، میانمار و ازبکستان انجام داده است.

در پایان این گزارش آمده است وزارت امور خارجه کره جنوبی همچنین اعلام کرد "سون ناهم کوک" دیپلمات ارشد به عنوان سفیر جدید در تونس مشخص شده است. سون در سال ۱۹۹۲ به وزارت امور خارجه وارد شد و سخنگوی این وزارت خانه بود. وی اخیرا در سفارت کره جنوبی در انگلیس مشغول به فعالیت بود.

"یو جانگ هیان" سفیر کره جنوبی، روز گذشته در پایان دوره کاری خود در جمهوری اسلامی ایران با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و خداحافظی کرد.

"یو جانگ هیان" سه سال عهده‌دار مسوولیت سفارت کره جنوبی در تهران بود و در خرداد ۱۳۹۷ با «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم او کرد.

 

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایران آنلاین ، تاریخ انتشار 24 خرداد 1400 ، کد خبر :713261 ،  ion.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین