پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۶۹۰۴
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
روز گذشته مدیران مسوول روزنامه‌های غیردولتی با سیدابراهیم رییسی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری دیدار و گفتگو داشتند و درباره مسائل و مشکلات روز جامعه با او به بحث و تبادل‌نظر پرداختند. در ابتدا مدیران مسوول به طرح دغدغه‌های خود پرداخته و سپس ابراهیم رییسی درباره نکات مطرح شده توضیحاتی بیان کرد.
شعار سال: روز گذشته مدیران مسوول روزنامه‌های غیردولتی با سیدابراهیم رییسی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری دیدار و گفتگو داشتند و درباره مسائل و مشکلات روز جامعه با او به بحث و تبادل‌نظر پرداختند. در ابتدا مدیران مسوول به طرح دغدغه‌های خود پرداخته و سپس ابراهیم رییسی درباره نکات مطرح شده توضیحاتی بیان کرد.

محمدرضا وکیلی مدیرمسوول روزنامه ابتکار در این نشست صمیمی با رییسی، کاندیدای ریاست‌جمهوری به انتقاد از رویکرد دولت روحانی نسبت به رسانه‌های غیردولتی پرداخت و گفت: «تعامل دولت روحانی با رسانه‌های غیردولتی خوب نبود و آقای روحانی با رسانه‌ها تعامل خوبی نداشت و در این باره اشکالاتی وجود داشت.»

وکیلی نماینده اصلاح‌طلب دوره دهم مجلس و مدیرمسوول روزنامه ابتکار همچنین طی توصیه‌هایی به رییسی درباره تاثیرگذاری مطبوعات بر افکار عمومی سخنانی بیان کرد و از او خواست چه در قوه قضاییه و چه در دولت آینده روابط خود با مدیران مسوول را ادامه دهد. وکیلی همچنین درباره اهمیت بحث سیاست خارجی و شرایط سیاسی کشور نکاتی را بیان کرد. در ادامه این نشست، بختیاری مدیرمسوول روزنامه دنیای‌اقتصاد هم درباره اینکه در این ۴۲ سال معلوم نشده، دنبال چه نوع اقتصادی هستیم، افزود: «تا مشخص نشود به دنبال اقتصاد لیبرال یا چه نوع اقتصادی هستیم، نمی‌توانیم پیش برویم.» او ادامه داد: «در این ۴۲ سال کم‌وبیش با تورم مواجه بوده‌ایم، اما مشخص نیست تا چه زمانی قرار است اصلاح سیاست‌های اقتصادی را انجام دهیم؟»

رحمانیان مدیرمسوول روزنامه شرق هم در نشست با رییسی خطاب به رییس فعلی قوه‌قضاییه و کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: «از زمانی که شما ریاست قوه‌قضاییه را به دست گرفته‌اید ما مدیران‌مسوول روزنامه‌ها، کمتر به دادگاه رفت‌وآمد داشته‌ایم؛ اما وضع مردم مناسب نیست.» رحمانیان ادامه داد: «مدیریت شما بر قوه‌قضاییه مدیریت خوبی بوده، اما اگر بخواهید رییس‌جمهور شوید مردم شرایط خوبی ندارند و باید مراقبت را در این‌باره بیشتر کنید.»

در ادامه دیدار مدیران‌مسوول روزنامه‌های غیردولتی با رییسی، عبدالهی مدیرمسوول روزنامه آرمان ملی و متقی از خبرگزاری ایسنا صحبت کردند. صحبت‌های متقی از ایسنا، بیشتر پیرامون نظرسنجی‌های انتخاباتی چرخید.

موفقیت در قوه‌قضاییه، تضمین موفقیت در دولت نیست

محمدرضا سعدی مدیرمسوول روزنامه «جهان‌صنعت» نیز در این دیدار خطاب به ابراهیم رییسی رییس فعلی قوه‌قضاییه و کاندیدای ریاست‌جمهوری گفت: «موفقیت شما در قوه قضاییه تضمینی برای موفقیت در ریاست‌جمهوری نیست و مسائل پیچیده و متفاوتی دارد و پاسخگویی به مردم سخت‌تر است.»

سعدی ادامه داد: «موانع بیشتری در مسیر ریاست‌جمهوری وجود دارد و برای اینکه موفق شوید، باید مشاوران شما، برنامه‌های جامع سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بر اساس مدل‌های روز مدیریتی دنیا تنظیم کنند و باید مشخص شود که بر چه مدل مدیریتی قصد دارید کشور را مدیریت و اداره کنید.»

او تاکید کرد: «درباره بحث برجام و نوع تعاملات خارجی هم باید برنامه خود را مدون کنید.»

وامدار اعضای ستاد انتخاباتی‌ام نیستم

در ادامه این نشست سیدابراهیم رییسی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری خطاب به مدیران‌مسوول روزنامه‌های غیردولتی گفت: «من وامدار اعضایی نیستم که در ستاد من کار می‌کنند و براساس شایسته‌سالاری عمل می‌کنم. من هم می‌دانم حال مردم خوب نیست و باید همگی در این باره کمک کنید.»
رییسی ادامه داد: «هر کجا که تاکنون مسوولیتی داشته‌ام بحث تعامل و تحول و شایسته‌سالاری بوده است. زمانی که وارد سازمان بازرسی کل کشور شدم، دوستان زمانی به موضوعات ورود می‌کردند که شکایتی مطرح شود؛ اما با دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برنامه‌ای تنظیم و سیستم ارزیابی و بازرسی دوره‌ای ایجاد کردیم و برای اولین بار این سازمان صاحب برنامه شد.»

او تاکید کرد: «به برنامه و کار کارشناسی معتقدم و به ارتقای سیستم بر اساس شایستگی تاکید دارم. درست است که رسانه‌های دیجیتال فعال شده‌اند، اما رسانه‌های مکتوب هنوز تاثیر‌گذارند.»

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری همچنین درباره بحث تعاملات خارجی با دنیا گفت: «به تعاملات با کشور‌های خارجی اعتقاد دارم بر اساس چارچوب نظام؛ طراح در این‌باره خواهیم داشت.»

او همچنین تاکید کرد که وضع معیشت مردم بد است و باید دست به دست هم بدهیم تا مشکلات رفع شوند.
رییسی همچنین با تاکید بر انتقاد‌پذیر بودن خود گفت: «هر جا که مسوولیتی داشته‌ام از انتقادات سازنده همواره استقبال کرده‌ام و شما که بانیان ارتباط با افکار عمومی جامعه هستید، باید کمک کنید تا مشکلات مردم را بتوانیم حل کنیم.»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از جهان صنعت، کد خبر: ۱۸۴۴۹۱، jahanesanat.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین