پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۷۰۱۸
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد: طی اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ پرواز‌های عبوری از آسمان کشور نسبت به اردیبهشت ۹۹ حدود ۱۳۰ درصد افزایش یافته است.
شعار سال: بر اساس آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران طی اردیبهشت ماه امسال میزان تاخیر شرکت‌های هواپیمایی در پرواز‌های تاخیردار ۱۶۰ هزار و ۱۳۴ دقیقه بوده است.

در این بین هواپیمایی پارس ایر با ۶۸ پرواز خروجی تاخیردار (۵۱ درصد کل پرواز‌های این شرکت) در صدر قرار گرفته و پس از این ایرلاین، شرکت‌های ساها، کارون و آتا هر کدام با ۲۰ درصد قرار دارند.

اما از حیث زمان تاخیر پرواز‌های خروجی، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) با ۳۴ هزار و ۹۸۹ دقیقه (متوسط تاخیر ۱۰۶ دقیقه‌ای برای هر پرواز) بیشترین تاخیر را در دومین ماه سال ۱۴۰۰ به نام خود ثبت کرده است. در واقع این شرکت سهم حدود ۲۲ درصدی از کل تاخیرات پروازی اردیبهشت را داشته است.

پس از ایران‌ایر هواپیمایی آتا با ۲۴ هزار و ۸۳۱ دقیقه، هواپیمایی آسمان با ۱۴ هزار و ۸۱۰ دقیقه و کارون با ۱۴ هزار و ۵۴۳ دقیقه قرار دارند. هواپیمایی ماهان نیز ۲۹۵۶ دقیقه پرواز تاخیردار در ماه مورد اشاره داشته است، یعنی ۱.۸ درصد کل پرواز‌های تاخیردار.

در پرواز‌های عبوری از آسمان کشور مانند فروردین‌ماه رشد داشته‌ایم. بر این اساس در ماه گذشته ۱۰ هزار و ۸۴ پرواز عبوری از آسمان کشور انجام شده که در مقایسه با ۴۳۸۹ پرواز اردیبهشت ماه سال ۹۹ بالغ بر ۱۲۹.۷۶ درصد رشد داشته است.

البته این تعداد پرواز عبوری نسبت به فروردین ماه امسال (۱۱۴۲۶ پرواز) ۱۱.۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از تسنیم، تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۲۵۲۱۶۵۱، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین