پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۷۰۴۳
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
سخنگوی دولت با اشاره به وجود نارضایتی‌های قابل درک درباره عدم احراز صلاحیت‌ها و وضعیت انتخابات، شور و شوق انتخاباتی در میان مردم را در حال افزایش توصیف و خطاب به ایرانیان تأکید کرد: همه باید به‌خاطر آینده ایران و جایگاه آن در جهان پای صندوق‌های رأی بیایند.
شعار سال : علی ربیعی در نشست خبری روز گذشته، با اشاره به اینکه امروز تصویر نسبتاً روشن‌تری از مواضع نامزد‌های محترم و رویکرد‌های آنان درباره موضوعات مختلف وجود دارد، از افزایش شور و شوق انتخاباتی در کشور خبرداد و گفت: همزمان با این تب و تاب انتخاباتی، جریان‌های شناخته شده دیگری هم هستند که مشارکت بالای مردم در انتخابات و صحنه آرایی بدیعی از سوی مردم، آنان را به واهمه انداخته و بر شدت فعالیت‌های ضد مردمی خود برای مأیوس‌سازی رأی دهندگان افزوده‌اند.

سخنگوی دولت با اشاره به گلایه‌هایی که برخی در کشور نسبت به محدود کردن سبد انتخاباتی‌شان دارند، از ملت شریف ایران دعوت کرد که برای ایران، آینده ایران و جایگاه ایران به صورت حداکثری در انتخابات مشارکت کنند.

ربیعی با بیان اینکه دلایل زیادی برای دعوت مردم پای صندوق‌های رأی وجود دارد و باید بدانیم که چه کسانی از این شرایط پیش آمده بیشترین نفع را خواهند برد، تأکید کرد: راه مشارکت بالا و غافلگیر کننده مردم در پای صندوق‌های رأی می‌تواند همه جریان‌های مخالف ایران را در برابر اراده شکست‌ناپذیر مردم تسلیم کند.
 
سخنگوی دولت با اشاره به اینکه تنها دولتی که با مشارکت بالا در صندوق‌های رأی تشکیل شده، به مردم پاسخگو خواهد بود، تأکید کرد: مشارکت حداکثری هیچ معنای دیگری جز این ندارد که مطالبات قانونی مردم مطابق با آرمان‌های انقلاب و حقوق مندرج در قانون اساسی تعطیل‌پذیر و دورزدنی نیست و این قوی‌ترین و رساترین پیامی است که مردم ما می‌توانند با حضور در انتخابات و نقش بر آب کردن نقشه بدخواهان مخابره کنند. وی با بیان اینکه مشارکت حداکثری و تلاش برای بارور کردن بذر‌های امید، تنها راه اصلاح خردمندانه و ماندگار است، ابراز امیدواری کرد که روز جمعه یک‌بار دیگر ثابت کنیم که اجازه نخواهیم داد عده‌ای روزنه‌های امید ما را ببندند و عده‌ای دیگر با این مصیبت، سور و سات پایکوبی خود را در کنار ظالمان، علیه ایران فراهم کنند.
 
ربیعی درباره اظهارات اخیر عبدالناصر همتی، رئیس سابق بانک مرکزی درباره اقدامات رئیس جمهوری و وزیر اقتصاد در بورس نیز وجود دیدگاه‌های مختلف در دولت را طبیعی دانست و اظهار کرد: دوست عزیزم آقای همتی هم بر همین اساس دیدگاه‌های خاص خود را در جلسات همیشه مطرح می‌کردند. مهم تصمیم‌گیری نهایی براساس خرد جمعی است. البته معمولاً دستگاه‌ها از نگاه وظایف تخصصی خود دیدگاه‌های متفاوتی را ارائه می‌کنند.

سخنگوی دولت همچنین ادعای تأمین کسری بودجه دولت از بورس و رقم‌های اعلام شده در مناظرات را یک دروغ و جعل واقعیت دانست و در پاسخ به اینکه چرا دولت در مناظرات از ۸ دقیقه‌ای خود برای دفاع مقابل تهمت‌های مناظره‌ها استفاده نکرد، گفت: دولت موارد متعدد توهین، اتهام و افترا را احصا و انتظار داشت که براساس قانون انتخابات و همچنین ماده ۳۰ قانون اساسنامه صداوسیما فرصت پاسخگویی داده شود که متأسفانه تنها در ۴ مورد غیر مهم آن هم به شکل محدود و به صورت ضبط قبلی و کنترل شده فرصت پاسخگویی داده شد.
 
ربیعی با بیان اینکه مایل بودیم نیم ساعت درباره مسأله مهم تحریم صحبت کنیم، افزود:، چون عملاً ایجاد شفافیت و معیاری برای قضاوت مردم فراهم نمی‌شد دولت ترجیح داد از سایر ظرفیت‌های رسانه‌ای دیگر استفاده کند.

سخنگوی دولت درعین حال، تخریب دولت و نادیده انگاری هشت سال تلاش و نیز نادیده‌انگاری نتیجه ۲۴ میلیون رأی را جفا توصیف کرد و گفت: بعضی‌ها هیچ حرفی نداشتند جز اینکه بخواهند یکطرفه دولت را بزنند. هیچ کسی با سلب دیگران بالا نرفته است. این اتفاقات از سوی برخی برادران گرانقدر ما رخ داد که هرچه بود گذشت. از مردم می‌خواهیم که پای صندوق‌ها بیایند و کمک کنند که بهترین تصمیم برای ایران و ایرانیان اتخاذ شود.
 
سخنگوی دولت درباره سخن هفته گذشته رئیس جمهوری که گفت اگر تصمیمات کشور پشتوانه مردمی نداشته باشد مشروعیتی ندارد، گفت: یک قاعده‌ای در تمام دنیا وجود دارد مبنی بر اینکه تمام تصمیم‌های سیاسی باید متکی بر آرای عمومی و تفاهم باشد. دیدگاه آقای روحانی نیز بر اساس این قاعده عمومی است.
 
ربیعی با تأکید بر اینکه آنچه که مهم است استمرار بنیاد «محوریت تغییرات بر اساس نظر مردم» است، گفت: معمولاً در ایران، پیش‌بینی دقیقی از نتایج انتخابات نمی‌توان داشت. آنچه مهم است، این است که مردم باید با آزادی کامل و با آگاهی کامل، پای صندوق آرا بیایند. ملاک هم تشخیص ملت است. یعنی همه زمینه‌ها باید فراهم گردد انتخاباتی شکوهمند به عنوان ضامن مشروعیت نظام برگزار شود.

سخنگوی دولت در واکنش به اظهارنظر یکی از نامزد‌ها که برجام را چک بی‌محل خوانده بود، نیز گفت: متأسفم که برخی با اظهارنظرهایشان نشان می‌دهند هیچ درک درستی از روابط بین‌الملل و اقتصاد به‌هم پیوسته جهانی ندارند. همین کشور عراق که مثال زده بودند، به عنوان کشوری که دوست، همسایه و برادر ما بوده و هست و پیوستگی فرهنگی، سیاسی و اجتماعی زیادی با آن‌ها داریم، موقع خرید واکسن کرونا، بدون اجازه امریکا پولمان را انتقال نداد.

ربیعی این امر را ناشی از نادیده گرفتن یا نشناختن ماهیت تحریم‌ها دانست و افزود: تا دیروز برخی برجام را لاشه متعفن خواندند؛ آن را در مجلس به آتش کشیدند، ولی امروز برجام را دستاورد نظام می‌دانند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۶۵۳، www.irannewspaper.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین