پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۷۰۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸
محمدعلی وکیلی در این دیدار خطاب به سید ابراهیم رئیسی گفت: دوره مدیریت شما در قوه قضاییه اصلاح طلبانه بود و ما معتقدیم که اصلاح طلبی به شناسنامه نیست بلکه به کارنامه است و در دوره ریاست شما بر قوه قضاییه ما شاهد مزاحمتی برای مطبوعات نبودیم و حتی شاهد بودیم چنانچه در مواردی مطبوعات اصلاح طلب مشکلی در هیئت نظارت بر مطبوعات پیدا می‌کردند این مشکل از ناحیه دستگاه قضایی مرتفع می‌شد.
شعار سال:وکیلی در ادامه با تقدیر از تدبیر دستگاه قضایی در دوره ریاست سید ابراهیم رئیسی در خصوص برگزاری دادگاه‌های جرم سیاسی و تشکیل هیئت منصفه برای این دادگاه ها، ضمن اصلاح طلبانه دانستن این اقدام گفت: در دوران ریاست سید ابراهیم رئیسی بر قوه قضاییه هر زمانی که چهره‌های سیاسی اصلاح طلب احضار یا بازداشت می‌شدند به محض مراجعه و پیگیری امور آن ها، مسئولان قضایی در کوتاه‌ترین زمان در چارچوب قانون مساعدت‌های لازم را انجام می‌دادند.

مدیرمسئول روزنامه اصلاح طلب ابتکار در ادامه با اشاره به دستاورد‌های فناورانه و هوشمند سازی قوه قضاییه در این دوران، گفت: همچنین باید از اقدام آقای رئیسی در مبارزه با فساد و ارجح دانستن این امر به مبارزه با مفسد تقدیر کرد.
 
مناظره سوم قابل ستایش است

وکیلی موضع رئیسی در مناظره سوم را قابل ستایش دانست و بیان داشت: مواضع رئیسی در جریان مناظرات و پرهیز وی از ایجاد دوگانگی اتفاق مبارکی بود و شخصیت‌های اصلاح طلب در جریان رقابت‌های انتخاباتی شاهد رفتار منصفانه آقای رئیسی بودند.

این فعال اصلاح طلب خاطرنشان کرد: حضور و دیدار شخصیت‌های اصلاح طلب با آقای رئیسی به واسطه بروز رفتار منصفانه از جانب وی در دوران ریاست دستگاه قضایی است و بی تردید اگر شخصیت‌های اصلاح طلب شاهد چنین رفتار منصفانه‌ای نبودند هم اکنون در نشست در حضور آقای رئیسی حاضر نمی‌شدند.

در ادامه این نشست، مظفری مدیرمسئول روزنامه آفتاب یزد، خطاب به سید ابراهیم رئیسی گفت: رفتار با متانت شما در جریان رقابت‌های انتخاباتی، مناظرات و در برابر تخریب‌ها، جلوه‌ای از حق‌مداری و حضور شما در جبهه حق بود و در این رقابت‌ها و مناظرات آشکار شد که جبهه حق درخشانتر از جبهه باطل است.

وی تصریح کرد: من به عنوان یک فعال رسانه‌ای شاهد بودم که در دوران مدیریت رئیسی بر قوه قضاییه، بسیاری از مشکلات که پیش‌تر به صورت پیچیده رفع می‌شد با یک تذکر ساده مرتفع شد و امید است با حضور رئیسی در رأس دولت همین مشی ادامه یابد؛ چرا که اگر رئیسی در زمان مدیریت بر دستگاه قضایی مشی و روش اخلاقمدارانه و با تساهل و تسامح را در پیش نمی‌گرفت بی تردید این جمع از فعالین رسانه‌ای اصلاح طلب اکنون برای دیدار با او حاضر نمی‌شدند.

عبداللهی مدیر مسئول رونامه آرمان نیز در این نشست خطاب به سید ابراهیم رئیسی گفت: شما در دوران تصدی مسئولیت در دستگاه قضایی در گفتار و رفتارتان، رودربایستی نداشتید؛ لذا خواهش دارم این مشی را در دولت هم ادامه دهید.

وی تصریح کرد: تاکید رئیسی بر مستقل بودن، به وی وسعت دید می‌دهد و موجب می‌شود در انتخاب همکاران و چینش کابینه اش اسیر سهم خواهی‌ها نشود و شایسته سالاری را ملاک قرار دهد.

علیرضا بختیاری، مدیرمسئول روزنامه دنیای اقتصاد با ابراز خشنودی از حضور در این جلسه گفت: با توجه به شناختی که در این مدت از شما پیدا کردیم، شما یک روحیه آرام و منعطف دارید که به صدا‌های مختلف گوش می‌دهید و این فرصتی که برای ما بوجود آورده اید، فرصت خوبی است.

مدیرمسئول روزنامه دنیای اقتصاد خاطرنشان کرد: اگر شما رئیس جمهور شوید چالش‌های بزرگی را پیش رو دارید که چالش‌های اقتصادی یکی از مهم‌ترین چالش هاست؛ البته درمان این چالش‌ها در دنیا آسان است.

وی اظهار کرد: به طور مثال اسامی آن ۱۱ ابربدهکاری که همتی نام برد، معلول هستند و علت چیز دیگری است و باید ریل گذاری اقتصاد درست باشد که شما در مباحث خود به آن اذعان داشتید.

بختیاری عنوان کرد: سیاست خارجه، چالش بعدی شما محسوب می‌شود و نگرانی‌هایی که پیرامون عدم ارتباط با خارج از کشور وجود داشت که قبلا شما تصریح کردید و خوب است که در این زمینه بیشتر تصریح کنید.

رحمانیان، مدیرمسئول روزنامه شرق نیز بیان کرد: ما برای آقای روحانی کار می‌کردیم و هنوز هم کار می‌کنیم و پشیمان هم نیستیم و طی این هشت سال با آقای روحانی کار کردیم؛ اما طی این هشت سال فرصت این گونه نشستن کنار ایشان آن هم برای فردی که خیلی برای او تلاش کردیم، فراهم نشد تا بتوانند حرف‌های ما را بشنوند.

مدیرمسئول روزنامه شرق خاطرنشان کرد: این نگاه خیلی خوبی است که شما دارید که با اهالی رسانه و به ویژه با منتقدین خود چه الان و چه در زمانی که در قوه قضاییه بودید، می‌نشینید و این نگاه، نگاه خیلی خوبی است.

وی گفت: پیش از حضور در این جلسه، در مورد شما با همسرم گفتگو می‌کردم و ایشان یک آدم سیاسی نیست؛ اما به من گفت همین که آقای رئیسی در این مدتی که در قوه قضاییه بود، کمتر دادگاه می‌رفتید و مثل قبل به من پابند نزدند و مزاحمتی در قوه قضاییه نداشته ام، خودش نشان دهنده این است که شما آدم خوبی هستید از دیدگاه همسرم گفتم تا بگویم که مردم متوجه هستند و خیلی خوب مسائل و سره را از ناسره تشخیص می‌دهند.

رحمانیان گفت: خواهش می‌کنم این رویه را اگر توانستید به ریاست جمهوری دست پیدا کنید نیز ادامه دهید.

مدیرمسئول روزنامه شرق با بیان اینکه در حال حاضر حال مردم خوب نیست، گفت: حال مردم خوب نمی‌شود؛ مگر با افزایش کارآمدی و خواهشم این است که کارآمدی در دولت شما افزایش پیدا کند و این رویه اصلاح و حال مردم خوب شود.

وی افزود: در خصوص موضوع رابطه با کشور‌های خارجی این درست است که ۷۰ تا ۸۰ درصد علت مشکلات در داخل می‌تواند باشد؛ ولی همان ۲۰ تا ۳۰ درصدی که مربوط به خارج از کشور است اگر جدی گرفته شود و نگاه فانتزی به خارج از کشور نداشته باشیم، خیلی درست می‌توانیم به جلو حرکت کنیم.

نعمت الله شهبازی، دبیر انجمن صنفی مدیران روزنامه‌های غیردولتی نیز در این نشست ابراز امیدواری کرد تا در صورت پیروزی در انتخابات این دیدار‌ها پس از ریاست جمهوری نیز ادامه پیدا کند؛ چرا که در طول این هشت سال با رئیس جمهور ارتباط بسیار ضعیفی داشته‌ایم.

دبیر انجمن صنفی مدیران روزنامه‌های غیردولتی خاطرنشان کرد: در صورت رای اوردن ما از شما می‌خواهیم که برای حوزه رسانه وقت بگذارید و برای رسانه‌ها و به ویژه رسانه‌های خصوصی بسته نجات تعبیه کنید؛ چرا که اوضاع آن‌ها خوب نیست.

طباطبایی، مدیرمسئول رسانه راوی و فعال رسانه‌ای اصلاح طلب نیز در این نشست ضمن اشاره به تعامل و همکاری دوران ریاست آیت الله رییسی بر سازمان بازرسی کل کشور گفت فراموش نمی‌کنم که شما از گذشته نیز این مشی را داشته اید؛ زمانی که شما در سازمان بازرسی بودید، اطلاعات و مستندات در مورد کاندیدا‌های بالقوه وزارت و مسوولیت‌های دولت در کمترین زمان ممکن از مجموعه شما در اختیار رئیس جمهور منتخب آقای خاتمی قرار می‌گرفت.

وی عنوان کرد: در آن زمان شاهد بودم که شما بیشترین همکاری را بین نهاد‌های مختلف داشتید و یک نفر را مامور گذاشته بودید و بیشترین تعامل را داشتید؛ به طوری که کار‌ها به دقت و با سرعت در سازمان بازرسی انجام شد.
 
اگر به ریاست جمهوری رسیدید، نسبت به رسانه بی تفاوت نباشید

طباطبایی تصریح کرد: ما از اینکه برای آقای روحانی کار کردیم، پشیمان نیستیم؛ اما بخشی از آنچه وعده داده شد و مردم به آن دل بسته بودند محقق نشد و از این ناراحت هستیم که چرا آن وعده‌هایی که به مردم داده بودیم، محقق نشد.

مدیرمسئول رسانه راوی در پایان عنوان کرد: روحیه شما در قوه قضاییه حمایت از مطبوعات بوده و خواهش می‌کنم که در دولت برای رسانه دوپینگ قائل شوید، انتقاد حتما از بی تفاوتی بهتر است، زمانی باید نگران شد که رسانه‌ها و مردم نسبت به وضعیت بی تفاوت باشند، اگر به ریاست جمهوری رسیدید، نسبت به رسانه بی تفاوت نباشید.

در ادامه این نشست، حیدری مدیرعامل خبرگزاری ایلنا، اظهار داشت: در سال ۸۵، خبرگزاری ایلنا از ناحیه دادستانی فیلتر شد و ما خدمت شما که در آن زمان معاون اول دستگاه قضا بودید رسیدیم و قول مساعدت دادید و با مشکل فیلتر خبرگزاری ما رفع شد و من در آن زمان باور نداشتم که در ان دستگاه قضا اینچنین نگاه حمایتی وجود داشته باشد و همان موقع به نگاه حمایتی شما از رسانه‌ها پی بردم.

وی تصریح کرد: شما نشان دادید منصف هستید، من معتقدم، طی ۸ سال اخیر در دولت فقط شاهد سیاهی نبودیم و نکات مثبتی نیز وجود داشت که دولت آتی باید آن نقاط مثبت را تقویت کند.

متقیان مدیرعامل خبرگزاری ایسنا در ادامه این نشست گفت: اگر آقای رئیسی در دوران ریاست بر قوه قضاییه بسیار موفق عمل کرد؛ در اتاقش باز بود و با همین مشی و رویکرد توانست در مقابل فساد و مفسدین بایستد.

وی ادامه داد: اگر در اتاق مسئولان به روی مردم بسته باشد اطرافیان با استفاده از اعتبار مسئول می‌توانند فساد کنند.

وی تصریح کرد: در دوره قبل ریاست قوه قضاییه، ما هیچگاه نتوانستیم با رئیس قوه قضاییه جلسه برگزار کنیم، اما در دوران ریاست رئیسی بر قوه قضاییه این مهم رخ داد.

متقیان بیان داشت: ضرورت ایجاد زمینه ارتباط با دنیا، امر بسیار حائز اهمیت است چرا که امروز آثار ارتباط با دنیا بر سفره مردم دیده می‌شود.

وی ادامه داد بایستی در مقابل کسانی که امثال فاجعه آتش زدن سفارت عربستان را پدید می‌آوردند و در سیاست خارجی و رابطه با همسایگان اثر می‌گذارند ایستاد.

متقیان در بخش دیگری از سخنانش نپرداختن به مسایل فرهنگی و علمی در مناظرات را مورد نقد قرارداد و اظهار داشت خواستگاه انقلاب اسلامی توجه به فرهنگ و علم است.

سعدی مدیر مسئول روزنامه جهان صنعت در ادامه این نشست خطاب به رئیسی گفت: مدیریت به فرد نیست و شما اگر در قوه قضاییه موفق بودید به این معنا نیست که در دولت نیز موفق خواهید بود؛ لذا باید ضعف‌های تیم انتخاباتی خود را مرتفع کنید تا هنگام تصدی ریاست جمهوری این ضعف‌ها مشکل زا نباشد؛ همچنین با توجه به تیم اقتصادی و صنعتی خوبی که در کنار شما هستند، از شخصیت‌های کارآزموده در ترکیب کابینه استفاده کنید.

وی تصریح کرد: در زمان انعقاد و جشن گرفتن برای برجام من تنها مدیرمسئولی بودم که اعلام کردم مشکلات ما با برجام حل نمی‌شود و مشکل در مدیریت ماست.

احسان مازندرانی مدیرمسوول اسبق روزنامه فرهیختگان و از مشاوران مرحوم هاشمی رفسنجانی در ادامه این نشست خطاب به سید ابراهیم رئیسی بیان داشت: خاطرات مرحوم هاشمی رفسنجانی تا سال ۷۷ را که می‌خواندم هر جایی که نام شما به عنوان دادستان یا رییس سازمان بازرسی قید شده، از شما به عنوان یک فرد دغدغه‌مند و پیگیر حل اساسی مسائل یاد شده است.

این روزنامه نگار و فعال رسانه‌ای تصریح کرد: اگر چه در دوران دولت‌های نهم و دهم محدودیت‌های جدی برای روزنامه نگاران، فعالان سیاسی و مدنی ایجاد شد، اما برخی مانور‌های خبری در تبلیغ اینکه دولت رئیسی دولت سوم احمدی نژاد است و القاء ترس از این ناحیه، با آنچه در روش و منش آیت الله رییسی در طول سال‌های پس از انقلاب وجود دارد همخوانی ندارد. معتقدم دولت احتمالی آیت الله رئیسی می‌تواند یک دولت فراگیر و مستقل و دولت اجماع ملی خواهد بود.

مازندرانی با بیان اینکه در پی همین تبلیغات منفی برخی نگرانی‌ها نسبت به حضور آیت الله رییسی در کسوت رییس جمهور و کابینه ایشان وجود دارد، اظهار داشت: آقای رییسی با اینکه در جریان مناظرات سال ۹۶ برخی نامهربانی‌ها را دید، اما آنگاه که در کسوت قاضی القضات قرار گرفت متمایل به جناح‌های سیاسی با رویکرد افراطی نشد و از کسی هم انتقام سال ۹۶ را نگرفت؛ بنابراین می‌توان به تشکیل دولت فراگیر ملی که در پی حل دغدغه‌های مختلف شهروندان باشد امیدوار بود نه دولتی که به دنبال تحدید فضای دسترسی آزاد به اطلاعات یا اینترنت است.

وی افزود: اگر آیت الله رییسی در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد نخستین محک جدی رییس جمهور جدید، انتخاب کابینه است و در آن مرحله می‌توان به رویکرد اصلی دولت در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی پی برد. هرچند انتخاب همه وزیران نیازمند تعامل با بخش‌های مختلف حاکمیت است، اما دولت فراگیر ملی نمی‌تواند منحصر به ستاد‌های انتخاباتی رییس جمهور باشد کما اینکه در سال‌های دور دیده ایم که برخی در انتخابات رقیب رییس جمهور منتخب بودند، اما پس از انتخابات در کابینه حضور پیدا کردند و یار دولت شدند.

این روزنامه نگار در پایان اظهار داشت: کاستی‌های فراوانی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم مانند ضعف اطلاع رسانی در عملکرد و عدم اقناع افکار عمومی تبدیل به چالش جدی برای دولتمردان شد. از سوی دیگر ضرورت تعامل رییس جمهور منتخب با گروه‌های مختلف سیاسی و استفاده از شایستگان همه جناح‌ها می‌تواند به کاهش تنش‌ها برای دولت منجر شود.

وکیلی مدیر مسئول روزنامه ابتکار در پایان ضمن تحسین موضع رییسی درمناظره سوم گفت: در گذشته نیز روسای جمهور بر تشکیل دولت وحدت ملی تاکید کرده بودند، اما اطلاق چنین دولتی به شکل و محتوای دولت‌های آن‌ها نمی‌آمد، اما تشکیل دولت وحدت ملی در توانایی شما می‌باشد، با مشی شما هم سازگار است و شما می‌توانید با اجماع ملی، دولت وحدت ملی را برای نخستین بار در کشور تشکیل دهید.

بر اساس این گزارش، سید ابراهیم رئیسی نیز در این نشست و در دیدار جمعی از روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای اصلاح‌طلب با بیان اینکه کسی که در جایگاه مدیریت کلان کشور قرار می‌گیرد، باید ارتباطات عمومی را برای خود یک نعمت تلقی کند، گفت: من همواره برای شنیدن نظرات و دیدگاه‌های مختلف آمادگی دارم و سعی می‌کنم تا آنجا که امکان دارد، به نکات کارشناسی کارشناسان اعتنا کنم.

وی افزود: این مشی من مربوط به امروز نیست بلکه از زمان قدیم خصوصا از دوره بازرسی کل کشور که یک شمول عام و کشوری داشت بر همین مبنا رفتار کرده ام.

رئیسی ضمن تاکید بر اهمیت توجه مدیران به حلقه‌های مشورتی گفت: طی سالیان گذشته نه تنها از توجه به نظرات و دیدگاه‌های گوناگون در خصوص مسائل مختلف، ضرر ندیده‌ام بلکه معتقدم بسیاری از قدم‌های بزرگی که در سازمان بازرسی کل کشور، آستان قدس و قوه قضائیه برداشته شد، به سبب توجه به همین نظرات و دیدگاه‌های کارشناسی بود.

رئیسی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل موفقیت سازمان بازرسی کل کشور در آن دوره که دولتمردان وقت و صاحب نظران بر آن تاکید داشتند، این بود که دایره مشورت گرفتن و ارتباط‌گیری من دایره بسته‌ای نبود و به سخن و حرف همه صاحب‌نظران اهمیت می‌دادم.

وی ادامه داد: در زمان تولیت آستان قدس رضوی هم معتقدم بودم که وجود مقدس حضرت رضا (ع) متعلق به همه افراد با هر نوع نگاهی است و همگان نسبت به امام رضا (ع) ارادت دارند و باید کار را برای همه مردم انجام داد.

رئیسی با بیان اینکه عمیقا معتقد هستم که دولت نیز باید متعلق به جمهور بوده و با همگان ارتباط داشته باشد، تصریح کرد: من در زمینه ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری، جز در محضر مقدس خداوند متعال، شهدا و مردم، به هیچ جریان و گروه خاصی احساس بدهکاری نخواهم کرد.

وی افزود: لطف و حمایت ائتلاف‌ها و گروه‌ها از من و همچنین وجود برخی افرادی که قرار بود در انتخابات شرکت کنند و در میانه راه به حمایت از من پرداختند، سبب نمی‌شود که در صورت کسب رای مردم نسبت به مجموعه، گروه و یا عزیزی احساس بدهکاری کنم.

رئیسی ادامه داد: ما اعلام کرده‌ایم شورا‌هایی در استان‌ها تشکیل شود و رئیس آن شورا نیز توسط خود اعضای شورا انتخاب شود. روز اولی هم که وارد عرصه انتخابات شدم گفتم من نه پول دارم و نه در شان و جایگاه من است که از کسی پول تبلیغات بگیرم. به همین دلیل گفتم اگر کسی خودش می‌خواهد تبلیغی انجام دهد مانعی ندارد، اما من خودم موضوع تبلیغات را بر عهده نمی‌گیرم چرا که امکان آن را ندارم و تنها می‌توانند این کار را انجام بدهند.

وی افزود: همانطور که قبلا هم اعلام کرده‌ام، ستاد ما به هیچ عنوان نماد دولت آینده نخواهد بود و نباید از روی ستاد نسبت به آینده دولت داوری کرد. ما نسبت به احدی در رابطه با آینده بدهکار نخواهیم بود و کسی حق سهم خواهی در این زمینه را ندارد.
 
شایسته سالاری در دولت به شکلی خواهد بود؟

رئیسی با بیان اینکه دولت باید با نگاه به منافع ملی، کارآمدی واقعی و در یک کلمه بر مبنای شایسته سالاری شکل بگیرد، عنوان کرد: اگر رای مردم به من تعلق گرفت، شایسته سالاری در دولت به شکلی خواهد بود که دانشگاه، بازار و رسانه آن را باور داشته باشد.

وی همچنین افزود: اعتقاد واقعی من این است که انتقاد و نقدپذیری به اصلاح امور کمک می‌کند و اگر مدیری راه نقد و نقدپذیری را برای خود باز نگذاشت، اولین جفا را به خود و مجموعه‌اش کرده است چرا که نگفتن آسیب‌ها از سوی دیگران، سبب می‌شود که مدیر با خودش فکر کند که هم درست می‌اندیشیده و هم درست عمل می‌کرده است.

وی رعایت انصاف در نقد عملکر‌ها را موضوعی بسیار مهم عنوان کرد و در همین زمینه گفت: با وجود آنکه من نسبت به آقای روحانی حرف‌های بسیاری دارم، اما همواره طی مدت گذشته سعی داشتم در نقد‌های خود جنبه انصاف را رعایت کنم.

رئیسی افزود: ما طی دو سال گذشته نهایت همکاری را با وزرای دولت داشته‌ایم. زمانی به آقای روحانی گفتم من دو سال است که با همه وزرای شما در قوه قضاییه کار می‌کنم و جلسات مستمری می‌گذارم و مشکلی هم برای کار کردن حتی با وزرای دولت شما ندارم. شما یک روز در هیئت دولت از آن‌ها بپرسید که رئیسی با شما چگونه کار می‌کند؟ به آقای روحانی گفتم ممکن است رویکرد من با شما متفاوت باشد، اما با هیچ‌یک از وزرای دولت مشکلی ندارم و کار می‌کنم.

رئیسی با بیان اینکه تعامل با دنیا حتما در برنامه‌های ما قرار خواهد داشت، تصریح کرد: اگر کشور ما در داخل مشکل داشته باشد در خارج هم دچار مشکل خواهد شد. زمانی فضا برای کار قدرتمندانه و عزتمندانه در خارج از کشور فراهم می‌شود که مشکلات داخلی کشور حل شده باشد. به عبارت دیگر، تحویل گرفتن مسئولان ما از سوی مقامات خارجی در بیرون از کشور، امتداد همان تحویل گرفته شدن از سوی مردم داخل کشور است.

رئیسی با بیان اینکه همواره نسبت به مقوله جرم سیاسی به دید قانونی نگاه کرده و می‌کند، گفت: مگر رئیس قوه قضاییه حق دارد که اجرای قانون را متوقف کند؟ من اعلام کردم که در زمینه جرم سیاسی باید سریعا نصّ قانون انجام شود. کار خاصی هم نکردم و منّتی بر سر کسی ندارم. اگر این کار را انجام نمی‌دادم باید مورد سوال قرار می‌گرفتم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز موضوع «بی‌اعتمادی به دولتمردان» یک مساله مهم است و همه مسئولان و رسانه‌ها باید نسبت به رفع این بحران اقدام کنند، گفت: این مساله با انجام دو سخنرانی از بین نمی‌رود بلکه مردم باید در عمل احساس کنند که جدی گرفته شده‌اند. امروز امید مردم دچار آسیب شده است و ما باید سعی کنیم این امید را به جامعه بازگردانیم.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تعامل خود با مجلس دهم و یازدهم گفت: شاید عده‌ای تصور کنند که مجلس فعلی از نظر فکری با من سازگارتر است؛ این در حالی است که بالاترین امضا در حمایت از من در مجلس قبلی جمع‌آوری شد چرا که نشست‌های من در جایگاه ریاست قوه قضاییه با نمایندگان مجلس دهم، بیشتر از نشست‌های دولت با آن‌ها بود. همچنین جلساتی که با فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های مجلس گذشته داشتم، به مراتب بیشتر از مجلس فعلی بود.

وی با اشاره به سخنان مدیر مسئول روزنامه شرق که گفته بود حال مردم خوب نیست، تاکید کرد: من هم این سخن را قبول دارم. حال مردم خوب نیست و همه باید کمک کنیم که حال مردم خوب شود و در این زمینه علاوه بر مسئولان، رسانه‌ها نیز نقش قابل توجهی دارند.

رئیسی با بیان اینکه کشور ما کشور انتخابات است، افزود: در نتیجه برگزاری این انتخابات‌ها، هر از چندگاهی یک جریان می‌آید و جریان دیگری می‌رود. ولی با این وجود باید توجه داشته باشیم که اگر ما بر قانونمداری توافق نکنیم کار دچار مشکل می‌شود.

رئیسی در ادامه برگزاری نشست و جلسه با مسئولان رسانه‌ای از طیف‌های گوناگون و شنیدن دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات مختلف را یک فرصت دانست و گفت: بنا دارم ان‌شاالله گرفتار خطراتی که رسانه‌ها دائما آن‌ها را به ما مسئولان گوشزد می‌کنند، نشوم.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه دوره آزمون و خطا گذشته و در شرایط فعلی باید همه با هم کار را به پیش ببریم و ظرفیت‌ها را به کار بگیریم، خاطرنشان کرد: باور و اعتقاد من، استفاده از همه ظرفیت‌ها و نگاه‌ها برای اداره کشور است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: ۲۶خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۴۰۰۰۳۲۵۱۸۷۰۴، isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
0
0
آزادی رسانه ها البته ب دور از نشر اخبار دروغین ...
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین