پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۷۰۹۰
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، وعده داده مبادلات کالا‌های انسان‌دوستانه با ایران از طریق کانال سوئیس را تسهیل کند.

شعار سال:رئیس‌جمهور آمریکا وعده داده مبادلات انسانی با ایران را از طریق کانال سوئیس تسهیل خواهد کرد.

ایگنازیو کاسیس، وزیر امور خارجه سوئیس سه‌شنبه گفته جو بایدن از تسریع مبادلات مالی از کانال سوئیس جهت تحویل غذا و دارو به ایران حمایت می‌کند. 
 
وزیر خارجه سوئیس بعد از دیدار نیم ساعته با بایدن در یک کنفرانس خبری در ژنو گفت:   «مسئله اینجا است که از این کانال به‌اندازه کافی استفاده نشده، اما چرا؟ چون برخی وجوه هستند که انتقال آن‌ها هنوز نیازمند مجوز هستند و تصور می‌کنم در این زمینه، آمریکا آماده تسریع روندهای تصمیم‌گیری به گونه‌ای است که بتوان از تمامی ظرفیت‌های این کانال استفاده کرد.»
 
ادعای وزیر خارجه سوئیس در حالی مطرح شده که چند ماه پیش مقام‌های کره جنوبی گفته بودند شبکه پیچیده تحریم‌های آمریکا در انجام مبادلات انسانی با ایران اخلال ایجاد کرده است. 
 
با آن‌که دولت آمریکا ادعا می‌کند مبادله دارو و مواد غذایی مشمول تحریم نیست بانک‌ها و دولت‌ها میلی به قبول پول ایران یا انتقال آن ندارند، زیرا نگران‌اند که این اقدام آن‌ها ممکن است به صورت ناخواسته شبکه پیچیده تحریم‌های آمریکا را نقض کند. 


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه همشهری ، تاریخ انتشار: 25 خرداد1400، کدخبر: 607873، www.hamshahrionline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین