پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۷۲۴۶
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
دو ایستگاه مترو تهران در خطوط ۶ و ۷ صبح امروز /پنجشنبه/ در ارتباط ویدئو کنفرانسی با رییس جمهوری افتتاح شد.

شعار سال : مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه روز پنجشنبه در حاشیه مراسم افتتاح این ۲ ایستگاه گفت: با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری از ۲ ایستگاه شهرک آزمایش در خط ۶ و مدافعان سلامت در خط ۷ بهره برداری شد.

علی امام افزود: با افتتاح این ۲ ایستگاه تعداد ایستگاه های فعال ناوگان مترو تهران و حومه به ۱۴۱ ایستگاه رسید.

وی ادامه داد: بدنبال پیشنهاد جامعه پزشکی و شهرداری تهران و نیز تائید شورای اسلامی پایتخت، ایستگاه مترو باقرخان در خط ۷ به پاس زحمات کادر بهداشت و درمان در دوران شیوع بیماری کرونا به ایستگاه مدافعان سلامت تغییر نام داد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران خاطرنشان کرد: به همین مناسبت گالری ورودی ایستگاه مذکور نیز به تابلوئی مفهومی از نقش جامعه پزشکی در کنترل و مهار این بیماری مزین شد.

وی یادآوری کرد: این تابلو توسط جمعی از هنرمندان جوان و خوش ذوق کشور طراحی و در کوتاهترین زمان ممکن، اجرا و نصب شد.

امام تاکید کرد: در گالری ورودی ایستگاه مدافعان سلامت، ‌تصاویری از برخی شهدای جامعه پزشکی که در راه مبارزه با بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند نیز نقش بسته است.

مدیرعامل شرکت قطار شهری تهران و حومه درباره مشخصات فنی این ۲ ایستگاه افزود: بعد از افتتاح ایستگاه مرزداران در اردیبهشت ماه سال جاری، نوبت به بهره برداری از ایستگاه شهرک آزمایش رسید تا به این ترتیب محدوده میانی خط ۶ مترو تکمیل و عملکردی یکپارچه و پیوسته پیدا کند.

به گفته وی، ایستگاه مذکور در منطقه ای پرترافیک و متراکم از منطقه ۲ و همجوار با بزرگراه های شیخ فضل الله نوری و جلال آل احمد واقع شده و این ایستگاه عمیق ترین ایستگاه خط ۶ بوده و با استفاده از ورق های کامپوزیت رنگی و نورپردازی خاص روی سقف و دیواره ها، جلوه بصری ویژه ای پیدا کرده است.

امام ادامه داد: با افتتاح ایستگاه شهرک آزمایش، ‌شهروندان ساکن محله کوی نصر و شهرک آزمایش با استفاده از شبکه حمل و نقل ریلی زیرزمینی، دسترسی آسانی به محدوده مرکزی و جنوب شهر (از جمله بازار تهران) پیدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: ایستگاه دیگر «باقرخان» در خط ۷ است که این ایستگاه به جهت مجاورت با بیمارستان امام خمینی (ره) با نکوداشت جانفشانی های شهدای سلامت (دوران شیوع بیماری کرونا) افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه تاکید کرد: ایستگاه باقرخان با قرار داشتن در محدوده خیابان های ستارخان و باقرخان، بزرگراه های شهید چمران و شهید نواب صفوی و تونل توحید، به طور قطع طیف وسیعی از مسافران را جذب خود می کند.

وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت اما ‌قرار گرفتن ایستگاه باقرخان در نقطه شروع طرح ترافیک و طرح زوج و فرد است که این امکان را به شهروندان می دهد تا با استفاده از مترو به مقاصد خود در داخل محدوده های طرح ترافیک مراجعه کنند.

به گفته امام، در تأمین تأسیسات و تجهیزات ایستگاه هایی که به تازگی تکمیل و افتتاح شده سعی کردیم تا حد امکان از محصولات داخلی استفاده شود که این تجهیزات شامل آسانسورها، پله های برقی و فن های هواساز است.

وی یادآور شد: عملیات اجرایی احداث هر 2 ایستگاه شهرک آزمایش و باقرخان از سال ۱۳۹۴ آغاز شده بود که بهار امسال به طور همزمان شاهد بهره برداری از آنها هستیم.

 

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار 27 خرداد 1400 ، کد خبر : 84370036 ، irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین