پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۸۱۳
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
دبیرکل سازمان ملل و اتحادیه عرب از انتخاب «میشل عون» به عنوان رئیس جمهور لبنان پس از مدت ها خالی ماندن این منصب استقبال کردند.

شعار سال:

به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد از انتخاب «میشل عون» به عنوان رئیس جمهور لبنان استقبال کرده و تشکیل دولت جدید این کشور بدون تاخیر را خواستار شد.

بان کی مون به میشل عون که پارلمان لبنان روز دوشنبه وی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب و به بیش از دو سال خلاء ریاست جمهوری در این کشور به دلیل اختلافات سیاسی شدید پایان داد تبریک گفت.

دبیرکل سازمان ملل در بیانیه ای که توسط سخنگوی وی صادر شد، گفت: امیدواریم طرف های لبنانی با روحیه وحدت و منفعت ملی به کار خود ادامه دهند.

از سوی دیگر اتحادیه عرب نیز انتخاب میشل عون به عنوان رئیس جمهور لبنان را بازگشت توازن به این کشور برشمرد.

«احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب روز دوشنبه اعلام کرد که پیروزی میشل عون در تصدی ریاست جموری لبنان گام مهمی در راستای بازگرداندن توازن به عرصه سیاسی و موسسات دولتی این کشور است که به مدت بیش از دو سال بدون رئیس جمهور بود.

ابوالغیط همچنین بر آمادگی اتحادیه عرب برای همکاری با میشل عون و هماهنگی تلاش ها به منظور تامین حمایت های لازم از لبنان و تقویت امنیت، ثبات و وحدت ملی آن در مقابل تهدیدات ناشی از نزاع های موجود در منطقه تاکید کرد.

لازم به ذکر است که نمایندگان پارلمان لبنان روز دوشنبه پس از گذشت دو سال و نیم از بحران خلأ ریاست جمهوری در این کشور، سرانجام «میشل عون» نامزد مورد حمایت حزب الله را به عنوان رئیس جمهور جدید برگزیدند.

میشل عون در دور دوم رأی گیری نمایندگان پارلمان برای تعیین رئیس جمهوری موفق به کسب آراء لازم شد. این در حالی است که در دور نخست رأی گیری، از ۱۲۷ نماینده ۸۳ نفر به میشل عون رأی دادند.

در دور دوم رأی گیری نیز میشل عون توانست ۸۴ رأی کسب کند. این در حالی است که وی برای تصدی پست ریاست جمهوری، در دور دوم تنها به ۶۵ رأی نیاز داشت.

پس از توافق جریان المستقبل و حزب الله لبنان بر سر مسأله ریاست جمهوری «میشل عون»، وی توسط نمایندگان پارلمان لبنان به عنوان رئیس جمهور جدید این کشور برگزیده شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 11 آبان 1395، کد مطلب: 3811768: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین