پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۸۴۳
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱
فرماندار جاسک در استان هرمزگان بر لزوم شناسایی منابع آب زیرزمینی در این شهرستان و برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از آن، تاکید کرد.
شعارسال: ابوذر مهدی نخعی در نشست شورای حفاظت از منابع آبی که با حضور مسئولان فرمانداری، منابع طبیعی، شرکت نفت، محیط زیست، کشاورزی، نیروی انتظامی و امور توزیع و تامین آب برگزار شد، با اشاره به اینکه مدیریت صحیح منابع آب و صیانت از این منابع حیاتی وظیفه تمامی افراد و دستگاه‌های اجرایی شهرستان جاسک است، گفت: به دلیل محدودیت منابع آب و توزیع نامناسب بارندگی‌های فصلی در منطقه جاسک و حوزه آبخیز این شهرستان، باید منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی موجود را به خوبی شناسایی کرده و بهره‌برداری از آنها به صورت برنامه‌ریزی شده و دقیق صورت گیرد.

مدیر امور آب شهرستان جاسک نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از وضعیت منابع آب شهرستان گفت: جلسه شورای حفاظت منابع آب به منظور ایجاد وحدت رویه اجرایی و نظام‌مند کردن بهره‌برداری، حفاظت از منابع آب برای توسعه پایدار و نیز در جهت به تعادل رسیدن منابع و مصارف آب در شهرستان جاسک تشکیل شده است.

پدرام عباسی افزود: با توجه به اهمیت مدیریت منابع آب، تدوین دستورالعمل اجرایی حفاظت کمی و کیفی منابع آب و همچنین زمان‌بندی و اولویت اجرای احکام صادره در زمینه تخلفات منابع آب و نوع مصرف و هماهنگی در جهت عدم تحویل خدمات و تسهیلات به مصرف‌کنندگان غیر مجاز آب از جمله وظائف شورای حفاظت از منابع آبی شهرستان جاسک است.

وی گفت: نظارت بر کشت و برداشت آب بیش از میزان قید شده در متن قرارداد با شرکت آب منطقه‌ای و برداشت غیر مجاز آب به هر طریق از جمله دیگر مواردی است که اعضای این شورا باید به آن توجه داشته باشند.

این نشست با مصوباتی همانند استعلام از امور آب شهرستان برای عقد هرگونه قرارداد کشاورزی، ممنوعیت هرگونه ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها و آموزش و اطلاع‌رسانی دهیاران با حضور بخشداران در خصوص شناسایی بستر و حریم رودخانه‌ها به پایان رسید.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری جوان آنلاین، تاریخ انتشار: 30 اردیبهشت 1393، کدخبر: 647216، www.javanonline.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین