پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۳۴۸۶۹۷
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۹
حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر گفت: یکی از مسائل مدارس غیردولتی تنوع در روش‌های آموزشی است که بخشی به صورت دربست از کشور‌های غربی وارد شده و بدون بومی‌سازی در حال اجرا است. مساله دیگر بحث پرداخت شهریه‌ها است که حداقل و حداکثر آن معلوم نیست و هرکس هرچقدر بخواهد به بهانه‌های مختلف پول می‌گیرد.
شعار سال: حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی کلیات طرح اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی در اخطاری با استناد به اصل ۳۰ قانون اساسی بیان کرد: براساس این اصل دولت موظف است وسائل آموزش و پرورش رایگان را برای همه تا پایان دوره متوسطه فراهم کند. اما روزی در این کشور با توجه به این‌که برخی اعتقاد داشتند با کمک اولیا می‌توانند بخشی از مساله‌ی آموزش کشور را حل کرد مدارسی تحت عنوان مدارس غیرانتفاعی ایجاد شد، اما این مدارس نیز با مسائل و مشکلاتی روبرو هستند و در این طرح به مساله اصلی مدارس غیرانتفاعی پرداخت نشده است.
 
حداقل و حداکثر شهریه معلوم نیست و هرکس هرچقدر بخواهد پول می‌گیرد

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از مسائل این مدارس تنوع در روش‌های آموزشی است که بخشی به صورت دربست از کشور‌های غربی وارد شده و بدون بومی‌سازی در حال اجرا است. مساله دیگر بحث پرداخت شهریه‌ها است که حداقل و حداکثر آن معلوم نیست و هرکس هرچقدر بخواهد به بهانه‌های مختلف پول می‌گیرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مساله دیگر پرداخت نامتناسب حقوق به معلمان است و از سوی دیگر شاهد اعطای مجوز‌هایی در آموزش و پرورش به عده‌ای از افراد خاص که همسو با برخی از جریان‌های حاکم در آموزش و پرورش هستند، می‌باشیم. از سوی دیگر برخی از مدارس با ساختمان‌های غیراستاندارد روبه‌رو هستند. کمیسیون آموزش باید در این طرح به این مسائل توجه کند. دغدغه مدارس غیرانتفاعی عنوان آن‌ها نیست بلکه باید این مشکلات اصلی مدارس را حل کرد.

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر پژمانفر بیان کرد: در خصوص تاسیس مدارس غیرانتفاعی قانون داریم که به تصویب شورای نگهبان رسیده است و به صورت داوطلبانه می‌باشد و لذا مغایرت با اصل ۳۰ قانون اساسی ندارد. در بحث اعطای مجوز‌ها نیز در این طرح تدابیری اندیشیده شده است از سوی دیگر این طرح به صورت دو شوری بررسی خواهد شد و اگر پیشنهاداتی موجود است در کمیسیون قابل بررسی و اصلاح است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از گسترش تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۸۲۵۳۳، www.gostaresh.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین