پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۸۸
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
مدير كل دفتر فني استانداري یزد طرح تفصیلی شهر را چراغ راه توسعه شهری خواند و خاطرنشان كرد: طرح‌های تفصیلی چهار شهر یزد، تفت، اردکان و ابرکوه در دست اقدام است.

شعار سال: "رضا یادگاری" با اشاره به آغاز طرح‌ تفضیلی شهر یزد از سال 1386، گفت: اين طرح تاكنون مراحل مختلفي را سپري كرده و جلسات بسیار متعددی را در کمیته فنی اداره ‌کل راه وشهرسازی استان با بررسي اسناد بسیار مهمي در رابطه با کاربری‌ها و نحوه ساخت و سازها و ادامه‌ي اقدامات عمرانی شهر پشت سر گذاشته و اكنون بايد از سوي اداره ‌کل راه و شهرسازی براي تعيين تكليف در کمیسیون ماده پنج در دستور كار قرار گيرد.

وی خاطرنشان كرد: البته طرح مذكور یک بار دیگر نيز در کمیسیون ماده پنج مورد بررسي و براي پاره‌اي از اصلاحات مرجوع شده است، تصويب آن در گروي رفع اصلاحات مورد نظر و نبود ايرادات و اشكالات خواهد بود كه در اين صورت قابلیت اجرایی پیدا خواهد کرد.

یادگاری مساحت اراضی طرح تفصیلی شهر یزد را حدود 11هزار هکتار بیان ‌کرد و افزود: طرح تفصیلی بر مبنای طرح جامع كه قبلاً تهیه و تصويب شده، توسط شهرداري و با نظارت اداره کل راه و شهرسازی تدوين مي‌شود و نهايتاً پس بررسي از سوي راه و شهرسازی و تصويب نهايي در كميسيون ماده پنج، براي شهرداري لازم الاجرا خواهد شد.

وي همچنين اعلام كرد: طرح‌های تفصیلی شهرهای تفت، اردکان و ابرکوه نیز از سوي شهرداری‌های مربوطه و اداره ‌کل راه و شهرسازی در دست اقدام است.

به گفته‌ي وي، خوشبختانه طرح‌های جامع تفصیلی استان در اغلب شهرها تعیین تکلیف شده‌ و بايد در شوراي عالي استان تعیین تکلیف شود.

يادگاري با تاكيد بر اين كه طرح‌هاي تفضيلي در واقع چراغ راه توسعه شهري هستند، تاكيد كرد: علاوه بر شهرداري‌ها كليه دستگاه‌ها مکلف به رعایت طرح تفصیلی هستند و اگر قصوری در اين باره صورت بگيرد، برخورد قانوني از طريق كميسيون ماده 100 قرار خواهد گرفت.

وی در مورد تغييرات احتمالي در اين سند بالادستي پس از تصويب نهايي آن در كميسيون ماده پنج نيز اظهار كرد: قطعاً منطقی نیست كه طرح تفصیلی كه با دقت بسيار زيادي تهيه و تصويب شده است، در كوتاه مدت دچار تغييرات شود ولي در اين صورت نيز موضوع در کمیسیون ماده پنج مطرح و مصوب مي‌شود.

اين مسئول در مورد مقوله ساماندهي بلندمرتبه‌سازی نامنظم اين روزهاي ‌شهر يزد و تاثير اين طرح در اين خصوص نيز گفت: يكي از موضوعاتي كه در طرح تفصیلی شهرها ديده مي‌شود موضوع پهنه‌بندی‌ها و تعيين استعدادهاي آنهاست لذا در طرح تفصیلی شهر يزد نيز تراكم مناطق مختلف شهر مشخص و بر مبنای آن پروانه ساخت و ساز صادر مي‌شود.

یادگاری در پايان نيز متذكر شد: کمیسیون ماده پنج شش‌ عضو دارد و دفتر فنی استانداري به عنوان عضو مدعو در جلسات حضور دارد ولی تصمیم‌گیرنده نهايي نيست.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبرگزاری ايرنا، تاریخ انتشار: 25 آبان 1394، کد مطلب: 948-37100-5:www. irna.ir


خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین