پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۴۹۰۳۷
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸
مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که صف روغن مایع و جامد جمع شد با وجود این بنکداران از حذف ارز دولتی روغن ابراز نگرانی می‌کنند و می‌گویند از آنجا که ۷۰ درصد محتوای بطری‌های روغن، روغن خام وارداتی است، حذف ارز دولتی این کالا می‌تواند قیمت آن را به شدت افزایش دهد.
شعار سال: امیرهوشنگ بیرشک، دبیر انجمن صنایع روغن نباتی ایران، در واکنش به این موضوع گفت: حذف ارز دولتی روغن می‌تواند قیمت روغن را به صورت تصاعدی افزایش دهد و البته فعلا تا پایان تابستان مشکلی از این نظر وجود ندارد و بعد از آن بستگی به تصمیم دولت سیزدهم دارد.

او ادامه داد: در حال حاضر روغن خام به میزان کافی وارد شده است و روند افزایشی واردات روغن خام ادامه دارد و در خرداد ماه بیش از ۲۰۰ هزار تن انواع روغن نباتی تولید و توزیع شد.

بیرشک همچنین گفت: چنانچه روند واردات روغن خام همانند سه ماه گذشته باشد، مشکلی در روند تولید و بازار به وجود نمی‌آید. پیش‌بینی ما این است که تا پایان تابستان مشکلی در تامین روغن نداریم.

دبیر انجمن صنایع روغن نباتی ایران توضیح داد: وضعیت روغن بعد از تابستان به سیاست‌گذاری‌های کلان دولت سیزدهم و واردات روغن بستگی دارد. چنانچه ارز دولتی روغن حذف شود روغن گران می‌شود و باید با نرخ دلار آزاد محاسبه شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تجارت نیوز، تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۵۵۸۷۵۷، tejaratnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین