پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۰۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۶
هم‌اینک ۱۰ شهرستان سیستان و بلوچستان بیمارستان ندارد و بعضا نیاز است فرد برای درمان و رسیدن به بیمارستان بیش‌از ۱۰۰ کیلومتر را طی کند که همین امر موجب شده بیماران به علت بُعد مسافت در شرایط بدحال به بیمارستان مراجعه می‌کنند.
شعار سال: احمدعلی موهبتی ۱۰ تیرماه در ستاد استانی مدیریت و مقابله با ویروس کرونا که با حضور ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی برگزار شد اظهارداشت: این استان به دلیل داشتن مرز گسترده با کشور‌های همسایه در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارد بنابراین باید بهترین امکانات، تجهیزات و فرماندهان را برای کنترل این ویروس منحوس داشته باشد.

وی بیان کرد: هم‌اینک ۱۰ شهرستان سیستان و بلوچستان بیمارستان ندارد و بعضا نیاز است فرد برای درمان و رسیدن به بیمارستان بیش‌از ۱۰۰ کیلومتر را طی کند که همین امر موجب شده بیماران به علت بُعد مسافت در شرایط بدحال به بیمارستان مراجعه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد تخت‌های بیمارستانی سیستان و بلوچستان در سال‌های اخیر افزایش یافته، اما متناسب نیست و از نظر اعتباری، امکانات و تجهیزات شرایط استاندارد را نداریم حتما اشکالاتی هم وجود دارد، اما امروز در شرایط بحران زمان طرح بحث نیست و همه باید برای عبور از بحران دست به دست هم دهند.
 
بحران کرونا در سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در یک شهرستان ۵۵ هزار نفری ۲ پزشک عمومی وجود دارد؛ مراکز بهداشت و درمانی داریم که خودرو ندارند و بین ۲ خانه بهداشت ما در استان ۱۲۵۰ کیلومتر فاصله بوده در عین حال بسیاری از پست‌های حوزه بهداشت و درمان استان خالی است.

وی تصریح کرد: در جنوب سیستان و بلوچستان از جاسک تا راسک با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت تنها یک بیمارستان با حداقل امکانات داریم که اگر بخواهیم وارد آمار و ارقام شویم به لحاظ تخت بیمارستان سه دهم درصد هم نمی‌شود.

موهبتی گفت: پیک امروز پیش از این توسط دانشگاه علوم پزشکی اعلام شده بود و من نیز در جلسات گذشته همواره تاکید داشته‌ام که "اعتقادات، امتحانات و انتخابات" سه عاملی هستند که می‌توانند برای ما بحران ایجاد کنند که خوشبختانه در حوزه امتحانات با پروتکل‌های ویژه رعایت شده خطا نداشتیم، اما محافل انتخاباتی در کنار شب‌نشینی‌ها و برخی اعتقادات خاص مردم استان عاملی شد تا امروز با یک موج گسترده از شیوع این بیماری مواجه باشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان ضمن تقدیر از علما و ائمه جماعتی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، تصریح کرد: همه فرمانداران سطح استان اختیار دارند مساجدی را که در چنین شرایطی در زمینه رعایت شیوه‌نامه‌های بهشداشتی همراهی نمی‌کنند را پلمب کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون سپاه، انتظامی و ارتش برای برپایی بیمارستان‌های صحرایی در سیستان و بلوچستان اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: پیش‌بینی افزایش مبتلایان را داریم و همه باید برای جلوگیری از تشدید بحران همراهی کنند. ما عید قربان و غدیر را در پیش داریم که این دو عید برای مردم سیستان و بلوچستان مثل عید نوروز است که رفت و آمد مردم و حضور در محافل و جلسات گسترده است؛ بنابراین باید همراهی و رعایت بشتری از جانب مردم داشته باشیم.

موهبتی با اشاره به اینکه توجه به سیستان و بلوچستان در تمام بخش‌ها ویژه بوده و بالاترین رشد بودجه و اعتبارات را داشته، ولی با توجه عمق محرومیت و شرایطی که در آن وجود دارد فاصله زیاد با مطلوبیت داریم گفت: از همگان انتظار داریم که در این یکی دو هفته اخیر تمام پروتکل‌ها را رعایت کنند که با این وجود قطعاً از این وضعیت عبور خواهیم کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت عصر ایران، تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۹۱۷۵۱، www.asriran.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
0
0
کرونا زیاد شده و امکانات هم کم است.فکری به حال این مردم بکنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین