پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۲۶۹
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شورای تخصصی با عنوان «شورای راهبری علم و فناوری در حوزه دفاعی» پیش‌بینی شده که به مجموع شورا‌های تخصصی شورایعالی انقلاب فرهنگی اضافه شد.
شعار سال: جلسه ۱۵۱ شورای راهبری ستاد نقشه جامع علمی کشور، با ریاست سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و با موضوع ارائه و بررسی گزارش شورای راهبری علم و فناوری در حوزه دفاعی و نیز تولید واکسن کرونای ایرانی و چالش‌ها و مسائل پیش رو، در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله دکتر بهشتی، با تاکید بر اینکه ما امروز از خدمات شهید بهشتی در تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و پایه گذاری قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران بهره مندیم و البته از ادامه اندیشه ورزی و نوآوری ایشان محروم شده‌ایم. البته ننگ برای منافقینی است که منشا این ظلم و کشتار شدند و سرمایه‌های بزرگ انسانی و الهی بسیاری را مورد ترور قرار دادند.

عاملی بر یکی از کارسازی مهم ستاد نقشه مبنی بر نهایی سازی سند ملی علم وفناوری در حوزه دفاعی تاکید و گفت: برای این سند ملی و مهم که در شورایعالی انقلاب فرهنگی تصویب و ابلاغ شد یک شورای تخصصی تحت عنوان «شورای راهبری علم و فناوری در حوزه دفاعی» پیش بینی شده که به مجموع شورا‌های تخصصی شورایعالی اضافه شد که جلسات آن به ریاست رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با حضور ۶ وزیر، دبیر شورای عالی امنیت ملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و فرماندهان ارشد نظامی تشکیل می‌شود. مصوبات آن در حکم مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است و برای همه دستگاه‌ها مراکز علمی دانشگاهی ذیل این بخش الزام‌آور است. نیرو‌های مسلح دارای ۱۸ دانشگاه و ۱۶ پژوهشگاه هستند، اما تجربه‌های آن‌ها می‌تواند در صنعت منتقل و سایر دانشگاه‌های کشور محل تعامل و تبادل قرار گیرد. تشکیل این شورای راهبری و سند مرجعی که به وجود آمد سرمایه بزرگی بود که نزدیک به دو دهه پیگیری شده است و بحمدالله شکل گرفت.
 
شورای تخصصی راهبری علم و فناوری در حوزه دفاعی تشکیل می‌شود

عاملی در بخش دیگری از جلسه با بیان اینکه به نظر می‌رسد ظرفیت بهداشت و درمان کشور در شرایط کرونا افزایش پیدا کرده است و از کپی محصول اکنون به تولید واکسن رسیده‌ایم، که این محصول قدرت دانشی و اعتماد بنفس دانشمندان ایرانی است، اظهار کرد: در عین حال مشکلی که وجود دارد این است که نظام سخنگویی در حوزه کرونا و نظام سلامت نیازمند انسجام بیشتری است. بعضا آمار‌های اعلامی دارای تناقض و ابهام است. مناسب است در این زمینه چاره‌اندیشی شود. ایشان تاکید کرد در مورد اولویت‌های صادرات بعد از تامین نیاز ملی لازم است شاخص‌هایی تعیین شود.


وی ادامه داد: مقام معظم رهبری تاکید فرمودند که مستندات واکسن‌های کرونای ایرانی در اختیار جهانیان قرار گیرد. معنای این سخن حکیمانه اعلام توانایی دانشمندان ایرانی و عدم ایجاد انحصار در حوزه دانش دارو و درمان است. از منظر اندیشه اسلامی ما نسبت به جان همگان مسئولیت اجتماعی داریم و در این امر مرز بندی انسانی وجود ندارد.


به گفته دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ مقام معظم رهبری در مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن برکت واکسن را دریافت کرده‌اند و خود را در معرض آزمایش قرار داده‌اند افزود: حکیم معظم انقلاب با تزریق واکسن ایرانی برکت، ضمن احترام و اعتماد به دستاورد دانشمندان ایرانی موجب تقویت اعتماد ملی به مهمترین تولید ایرانی یعنی تولید مرتبط با سلامت و درمان شدند. در شرایطی که بعضی از مردم جامعه تولید خارجی را بر تولید داخلی ترجیح می‌دهند، ولی سیره عملی ایشان موجب اعتماد و ترجیح نسبت به مهمترین تولید یعنی تولیدات مرتبط با سلامت مردم شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۹۴۶۵۰۰، www.snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین