پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۳۳
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مدیر کل تعاون ،کار و رفاه استان هرمزگان اظهار کرد:در سال گذشته در راستای ایجاد اشتغال مبلغ ۱۳۲هزارو ۹۱۰میلیارد تومان به استان تخصیص داده شد که به ۶ هزارو ۴۸۶نفر از مددجویان دستگاههای حمایتی پرداخت شده است.

شعارسال: محمد علی سلیمی، مدیر کل تعاون ،کار و رفاه استان هرمزگان، گفت:نرخ بیکاری در استان هرمزگان در سال گذشته ۱۱/۹ درصد بوده است این در حالی است نسبت به سال گذشته ۱/۶درصد افزایش داشته و میانگین نرخ بیکاری در کشور ۱۰/۸ درصد است که بیکاری در استان هرمزگان ۱/۱درصد بالاتر از نرخ کشوری است.

وی اظهار کرد:تعداد بیکاران دراستان ۵۸هزارو ۸۵۷ نفر برآورد شده و تعداد شاغلان استان ۴۳۵هزارو ۷۴۵ نفر اعلام شده است.

سلیمی با بیان اینکه جمعیت فعال استان ۴۹۴هزارو ۹۰۲ نفر برآور شده است، افزود:نرخ مشارکت اقتصادی در سال گذشته ۲/۱درصد افزایش داشته که نشان ازایجاد مشارکت بیشتر مردم است.

وی ادامه داد: در سال گذشته هفت هزارو ۴۳۶نفر در استان جویای کار بودند که ۴۹درصد آن از طریق کاریابی های فعال در استان وارد عرصه اشتغال شدند.

مدیر کل تعاون ،کار و رفاه استان هرمزگان تصریح کرد:در سال گذشته در راستای ایجاد اشتغال از طریق مشاغل خرد مانند خود اشتغالی، مشاغل خانگی و انعقاد تفاهم نامه با موسسات و دستگاهها مبلغ ۱۳۲هزارو ۹۱۰میلیارد تومان به استان تخصیص داده شد که عمده این اعتبارات کم بهره و قرض الحسنه بوده است.

وی اظهار کرد: از مبلغ فوق بیش از ۶۵درصد آن توزیع شده که موجب ایجاد اشتغال برای شش هزارو ۴۸۶نفر شده که عمدتا از مددجویان دستگاههای حمایتی می باشند.

سلیمی کاهش نرخ بیکاری در استان تا رقم ۹درصد را از جمله برنامه های سال۹۵ دانست و خاطرنشان کرد:در سال جاری باید نرخ مشارکت به ۴۰درصد افزایش یابد همچنین با افزایش ۳۳درصدی اشتغال برای دوهزار نفر زمینه کار فراهم شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت لوار، تاریخ انتشار: 7اردیبهشت1395، کدخبر: - : www.levar.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین