پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۴۳
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۱
مسکن ارزان قیمت شورای اسلامی تا کنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که تا اسفند ماه سال جاری این واحدها به کسانی که در این طرح ثبت نام کرده بودند واگذار خواهد شد.

شعارسال: بعد از روی کار آمدن شورای اسلامی شهر دیر در سال ۱۳۹۲،یکی از اعضای شورا با استفاده از اعتبار شورا و بنام شورا طی اطلاعیه ای مبنی بر ساخت تعدادی مسکن توسط شورا، شهروندان دیری را برای ثبت نام این واحدهای مسکونی با پیش پرداخت ۱۵۰ میلیون ریال،تشویق نمود.

یکی از شهروندان،بندر دیر که با واریز مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال در طرح ساخت و واگذاری واحدی های مسکونی شورای اسلامی شهر دیر شرکت کرده بود، ادعا کرد که این اقدام شورا برای ساخت واحد های مسکونی غیر قانونی و تنها به نام شورا بوده است و این کار توسط اشخاص حقیقی صورت گرفته است.

این شهروند دیری در مطلب خود آورده است:تعدادی از مردم شریف دیر با اعتماد بنام شورا مبالغی بحساب یکی از اعضای محترم شورای اسلامی، مبنی بر واگذاری تعدادی واحد مسکونی در شهریور۹۵ واریز نمودند ولی تا به امروز که در حدود ۳ سال از این امر میگذرد هنوز هیچ خبری از تحویل این ساختمان ها وجود ندارد.

وی در ادامه مطلب خود آورده است: با پیگیری های مکرر سرمایه گذاران با جواب های بی جواب، فرد خاطی از جواب دادن و تعیین تکلیف طفره می رود. و با پیگیری های مکرر به نهاد های مسئول شهرستان و استان مبنی بر بلاتکلیفی و تعیین تکلیف ساخت مسکن های مربوطه متاسفانه با جواب بی جوابی روبرو گشته اند.

سوال اینجاست آیا وظیفه شورای شهر ساخت و ساز مسکن هست یا نظارت بر عملکرد شهرداری ،،دولت محترم با پشتوانه و سرمایه عظیم مالی تا به امروز در انجام مسکن مهر باز مانده است و شورای شهر دیر با چه پشتوانه ای در صدد ساخت مسکن بوده است و این نیست جز سوء استفاده از اعتماد و اعتبار تعدادی از مردم شریف دیر که اندک سرمایه شان را در مسیر باد سپرده اند .

پس وظیفه نهادهای مربوطه از جمله فرمانداار محترم به عنوان نماینده عالی دولت، دادستان بعنوان مدعی العموم و بازرسی استانداری و نهادهای امنیتی برای بازگرداندن اندک سرمایه مردمی که با اعتماد بنام شورای شهر در رویای خانه دارشدن بودند و تا به امروز باد رفته را می طلبد.

 مسئول کمیسیون مطالبات مردمی و سخنگوی شورای اسلامی شهر دیر، گفت: طرح ساخت مسکن ارزان قیمت در ابتدا قرار بود از سوی شورای اسلامی شهر دیر اجرا شود که اطلاع رسانی اولیه این طرح برای شهروندان بنام شورا بود.

طالب عاشوری اظهار داشت: بعد از آنکه تعدادی از شهروندان دیری،در این طرح شرکت کردند، این طرح با مخالفت دفتر فنی استانداری و تعدادی از اعضای شورا مواجه گردید.

عاشوری خاطر نشان کرد: در جلسه ای که اعضای شورای اسلامی،برای رفع این مشکل با فرماندار شهرستان دیر برگزار کردند قرار بر این شد که این طرح توسط یک پیمانکار شخصی اجرا گردد که در حال حاضر پیمانکار آن در حال ساخت این واحدهای مسکونی می باشد.

این در حالیست که رئیس شورای اسلامی شهر دیر چندی قبل در نشست با اصحاب رسانه گفته بود که: مسکن ارزان قیمت شورای اسلامی تا کنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که تا اسفند ماه سال جاری این واحدها به کسانی که در این طرح ثبت نام کرده بودند واگذار خواهد شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت دوراهک، تاریخ انتشار: 24شهریور1395، کدخبر: 0082159: www.dorahak.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین