پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۵۵۱
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱
مدیرعامل شرکت سیناژن گفت: قطعی برق مشکلات جدی برای صنعت داروسازی ایجاد کرده و این مشکلات برای تولید دارو‌های بیولوژیک جدی‌تر است.

شعار سال:هاله حامدی‌فر در گفت‌وگو با اشاره به اینکه قطعی برق ممکن است باعث تعطیلی بسیاری از خطوط داروسازی و از رده خارج شدن دستگاه‌های این صنعت شود، افزود: ژنراتورهای صنعت داروسازی ژنراتورهای تمام‌وقت کار نیستند و پشتبیان هستند. اینکه روزی تا ۱۰ ساعت برق صنعت برود باعث می‌شود که هم ژنراتورها از رده خارج شوند و هم دستگاه‌ها صدمه ببینند.
 
وی با اشاره به اینکه قطعی برق صنعت داروسازی از دو، سه هفته پیش آغاز شده اما در یک هفته اخیر به اوج خود رسیده است، گفت: ما دیروز در استان البرز در بخش خودمان ۱۰ ساعت قطعی برق داشتیم و متاسفانه یک بچ تولید را از دست دادیم. قطعی‌های برق از نظر آسیب دیدن دستگاه‌ها و از بین رفتن محصول تاکنون خسارتی ۶۰ میلیارد تومانی به گروه سیناژن وارد کرده است. با این حاشیه سود دارو و شرایط چه کسی پاسخگوست؟ و از آن خطرناک‌تر اینکه یک ماه به عقب برگشتیم. متاسفانه قطعی‌ها براساس جدول زمان‌بندی و از پیش اعلام شده نیست و حتی تعداد دفعات و ساعات قطعی برق نیز نامنظم و بیشتر از حد طبیعی است. قطعی برق منازل ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی مانند گرما، تاریکی و ... شود اما قطعی برق در صنعت دارو بسیار نگران‌کننده است و ممکن است منجر به اختلال در تامین دارو و کمبود دارو شود.
 
وی گفت: ما در سیستم تولید داروهای بیولوژیک، با موجود زنده سروکار داریم و اگر سلول نیم ساعت در شرایط مناسب نگهداری نشود، می‌میرد و در این صورت یک بچ تولید از بین می‌رود که غیرقابل جبران است و تولیدی که برای آن فرآیندی یک تا دو ماهه طی شده است، از بین می‌رود و مجبوریم دوباره برای تولید این فرآیندی را طی کنیم. به همین دلیل نسبت به تاثیرات منفی قطعی برق روی تولید دارو به ویژه داروهای بیولوژیک که مورد مصرف بیماران خاص است، شدیدا هشدار می‌دهم.
 
مدیرعامل شرکت سیناژن گفت: با استانداری البرز و برق منطقه‌ای مذاکراتی برای حل مشکل قطعی برق داشتیم و تاکید کردیم که تامین برق موردنیاز برای تولید داروی بیماران خاص باید در اولویت قرار بگیرد اما می‌گویند که چون سیستم برقی ما مجزا نیست، نمی‌توانند برق ما را قطع نکنند چون در این صورت برق منطقه اطراف ما نیز نباید قطع شود و آنها نمی‌توانند استثنایی قائل شوند. استانداری هم می‌گوید در حال چانه‌زنی برای افزایش سهمیه برق استان است.
 
حامدی‌فر تاکید کرد: تا دیروز کمبود ارز صنعت دارو را دچار مشکل کرده بود، حالا به نظر می‌رسد قطعی برق هم به مشکلات این صنعت اضافه شده است اما بهرحال قطعی برق زنگ خطر بزرگی را برای صنعت دارو به وجود آورده است.
 
وی گفت: یکی از مدیران عامل شرکت‌های داروسازی دیروز حرفی را زد که نمی‌دانیم باید بخندیم یا گریه کنیم. وی گفت که در زمان قطعی برق کارخانه‌اش، ژنراتور را روشن کرده‌اند و بعد محیط زیست نسبت به ایجاد آلودگی صوتی این کارخانه اعتراض کرده است!
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی  فانا، تاریخ انتشار:  15تیر  1400، کدخبر:36324 ، www.phana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین