پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۶۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
استرس یا اضطراب پنهان را امروزه می‌توان بعنوان عاملی بشدت تخریبی بر زندگی عادی شهروندان محسوب کرد. عارضه‌ای که تا حد زیادی برگرفته از سبک و شرایط زندگی افراد بوده و نظام‌های اقتصادی، اجتماعی، حقوقی و سیاسی جاری در جوامع، اثرات غیرقابل انکاری بر آن دارند. ورای دلایل کلی و کلان ایجاد این عارضه در سطح اجتماع، در سطوح فردی می‌بایست اهمیت ویژه ای بر تشخیص زود هنگام آن، مهمترین علل ایجاد این اختلال و راهکار‌های کاهش و رفع، قرار داد.
شعار سال: وقتی نمی‌دانیم چرا استرس پیدا کرده‌ایم و منبع آن مشخص نیست یعنی استرس پنهان داریم. استرس پنهان بسیاری از جنبه‌های مهم زندگی را مورد هدف قرار می‌دهد، چون معمولا کنترلی بر پیدایش و حتی درمان آن نداریم و به نوعی بازیچه آن می‌شویم. بسیاری از صاحب نظران علل ایجاد استرس پنهان را قرار گرفتن فرد در موقعیت‌های تحت فشار و مقیدات شدید دانسته اند. بطوری که انجام دادن و پرداختن به آن امور، کلیه جنبه‌های عادی زندگی فرد را از تنظیم خارج می‌کند.

بعنوان مثال، دانش آموزی که مقید به آماده شدن برای کنکور و مرور دروس مربوطه در زمانی معین است. مدیر پروژه‌ای که تیم خود را تحت فشار قرار داده و تاکید بر کار بیش از ظرفیت و اتمام کار در زمانی معین با شرایطی ویژه دارد و نظایر آنها.

برای مقابله با استرس پنهان، بهترین راهکار کنار نهادن و خروج از قید نیروی تحت فشار است. اگر به هر دلیلی نظیر وجود الزام یا وابستگی‌های خاص، امکان کنار نهادن عامل ایجاد فشار وجود ندارد، می‌توان از روش‌هایی همانند مدیریت دقیق زمان، تقسیم‌بندی پروژه به زیر بخش‌های قابل اجرا در نیم روز، کاهش ارتباط غیر ضروری با عامل ایجاد استرس، تقویت ابعاد معنوی زندگی، برقراری آرامش در موقع صرف غذا و خواب و مواردی همانند استفاده کنید.

نشانه‌های اضطراب پنهان
 
 
 شش نوع استراحت که  از آن‌ها بی خبر هستید. استراحت هایی که می توانند باعث کاهش اضطراب پنهان شوند.
 
نشانه‌های اضطراب پنهان
 
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
0
1
واقعا معظلی شده است برای مردم این استرس پنهان
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین