پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۸۱۵
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵
در حالی‌که بیش از سه دهه از پایان جنگ ایران و عراق و محکومیت عراق به پرداخت هزار و ۱۰۰ میلیارد دلار غرامت به ایران می‌گذرد، اما این غرامت هنوز به ایران پرداخت نشده است.
شعار سال : با پایان یافتن جنگ ایران و عراق، دولت عراق موظف به پرداخت هزار و ۱۰۰ میلیارد دلار غرامت به ایران شد و براساس قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت سازمان ملل ۴۰ درصد از این غرامت باید به آسیب‌دیدگان از جنگ و خانواده آن‌ها پرداخت شود. اما تاکنون و پس از گذشت سه دهه این غرامت پرداخت نشده است. بر همین اساس کارزاری به راه افتاده که خواهان دریافت این غرامت از کشور عراق است.

امضاکنندگان این کارزار از مسئولان می‌خواهند با پیگیری دریافت این غرامت از عراق حقوق قانونی خانواده شهدا، جانبازان، اسرا و ایثارگران پرداخت شود.

امضاکنندگان این کارزار می‌گویند مسئولان ایرانی سال‌هاست در پیگیری دریافت این غرامت از عراق تعلل کرده‌اند و این غرامت تاکنون بنا به دلایل مختلف ازجمله مماشات، تعلل و ارتباطات سیاسی بین دول و همسایگی مسکوت مانده و پرداخت نشده است.

این در حالی است که یکی از شروط ایران برای پذیرش قطعنامه ۵۹۸ «پرداخت غرامت و خسارت جنگ از سوی متجاوز» بوده با این حال با گذشت بیش از سه دهه از پذیریش این قطعنامه همچنان حقوق قانونی آسیب‌دیدگان از جنگ و خانواده آن‌ها پرداخت نشده است.


شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اسکان نیوز، تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰، کدخبر: ۳۵۸۵۲، www.eskannews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین