پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۰۲۳۵
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳
مدیرعامل بانک پاسارگاد و رئیس هیأت مدیره شرکت میدکو در مراسم افتتاح پنج پروژه بزرگ میدکو بیان نمود که میدکو بر اساس رویکرد‌های اقتصاد مقاومتی و مدیریت و توسعه فناوری بومی، از جمله شرکت‌های پیشرویی هست که با رویکرد حداکثری به درون گرایی فناورانه و برون گرایی صادراتی پرداخته است. در شرایط حاضر حدود یک و نیم میلیون نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم سهامدار این شرکت بوده و میدکو اولین هلدینگی است که با ثبت در بورس فعالیت خود را شروع کرده است.
شعار سال: پنج پروژه بزرگ شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ارزش سرمایه گذاری ۴۰۰ هزار میلیارد ریالی به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور ریاست جمهوری به بهره‌برداری رسید.

 مدیرعامل بانک پاسارگاد و رئیس هیأت مدیره شرکت میدکو در مراسم افتتاح ۵ پروژه بزرگ میدکو گفت: در چارچوب سیاست‌های دولت و در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی فعالیت‌های این مجموعه شکل گرفته به گونه ای که هم اکنون یک و نیم میلیون نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم سهامدار هستند، میدکو اولین هلدینگی است که که با ثبت در بورس فعالیت خود را شروع کرده است.

به گفته مجید قاسمی، یکی از ویژگی‌های این مجموعه مشارکت آحاد مردم در بورس است که با ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه آغاز بکار کرده و هم اکنون ارزش میدکو در تابلو بورس ۱۹۵ هزار میلیارد تومان است که جزو چهار شرکت برتر بورسی محسوب می‌شود.

قاسمی با اشاره به استفاده از اقتصاد دانش بنیان در این مجموعه تصریح کرد: هم اکنون تکنولوژی تانک بایولیچینگ برای نخستین بار در کشور تجاری می‌شود و مجموعه میدکو توانسته نمایندگی انحصاری این نوآوری را کسب کند و در منطقه منا برای استفاده از این تکنولوژی باید از طریق میدکو اقدام کنند که یک ویژگی منحصربه فرد است.

وی به اتکا به امکانات داخلی، حداکثربحث درون زایی و برون نگری به لحاظ صادرات در مجموعه میدکو اشاره کرد و افزود: تا پایان امسال برای صادرات غیر نفتی ۳ میلیارد دلار خواهد شد، کل سرمایه گذاری میدکو معادل ۶.۵ میلیارد دلار در فاز نخست یعنی تا پایان امسال که از این میزان هم اکنون ۵.۵ میلیارد دلار روی زمین است و یک میلیارد دلار باقی مانده تا اوایل سال آینده به نتیجه خواهد رسید.

قاسمی تصریح کرد: برای فاز دوم در میدکو ۱۰ میلیارد دلار دیگر سرمایه گذاری خواهد شد یعنی در مجموع حدود ۱۶.۵ میلیارد دلار برای دو فاز که ۴.۲ میلیون تن فولاد به ۱۰ میلیون تن افزایش خواهد یافت، ۵۰ هزار تن مس کاتد به ۳۰۰ هزار تن خواهد رسید
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه تحلیلی خبری می‌متالز، تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۴/۲۰، کدخبر:۲۱۷۶۶۵، me-metals.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین