پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۰۲۴۰
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۰
جمعی از نمایندگان مجلس به دلیل مشکلات متعدد دامداران و نیاز به حمایت جدی از آنان و به دلیل ارتباط مستقیم این صنعت با سفره مردم، بر اساس ماده ۲۳۴ بر علیه وزرای جهاد و صمت طرح شکایت کردند.
شعار سال: ۴۴ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار اعمال ماده ۲۳۴ (شکایت) علیه وزیر جهاد و صمت درخصوص عدم حمایت از دامداران شدند.
در این درخواست خطاب به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی آمده است: همانگونه که مستحضرید، امروزه دامداران کشور با مشکلات متعددی روبه رو هستند. صنعتی که به صورت مستقیم با سفره مردم در ارتباط است و هرگونه آسیب به این صنعت، باعث ایجاد هزینه‌های بیشتر برای مردم و خانواده‌ها می‌شود. دامداران به علت عدم توانمندی مالی جهت تامین آذوقه، دام‌های مولد و صغیر خود را به کشتارگاه می‌برند. این روند در آینده‌ای نه چندان دور موجب افزایش بی‌رویه قیمت گوشت و محصولات لبنی می‌گردد و درصورت عدم مدیریت صحیح، کشور را از مسیر خودکفایی به مسیر واردات هدایت می‌کند. مکاتبات متعدد مجلس با دولت (مخصوصا وزارت جهاد کشاورزی) و عدم رفع مشکلات، بیانگر عدم مدیریت صحیح در مجموعه‌های متولی می‌باشد.
امروز دامداران کشور نیازمند حمایت جدی دولت می‌باشند و متاسفانه شرایط نشانگر آن است، آن‌طور که باید و شاید توجه جدی به مطالبات و مشکلات این صنعت وجود ندارد.
باتوجه به اهمیت موضوع و معضلات عظیم دامداران و همچنین ناکارآمدی مشهود برخی مدیران در وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت که باعث نابود شدن زندگی و کسب و کار دامداران شده است، شکایت خود را از وزیر جهادکشاورزی و وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام می‌داریم.
همچنین محور‌های این موضوع شامل عدم اجرای قوانین (قانون تشکیل وزارت جهادکشاورزی- قانون نظام جامع دامپروری کشور- قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی- قانون اصلاح قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی) بوده است.

اسامی درخواست کنندگان به شرح ذیل است:

عباس مقتدایی
رضا آریان پور
محمدحسن آصفری
سیدعلی آقازاده
ابوالفضل ابوترابی
سید لفته احمدنژاد
مهدی اسماعیلی
مجتبی بخشی‌پور
صدیف بدری
علی اکبر بسطامی
فرهاد بشیری
نصراله پژمانفر
مجتبی توانگر
حسینعلی حاجی دلیگانی
محمدحسین حسین زاده بحرینی
اسماعیل حسین زهی
سیدجواد حسینی کیا
حسین حق وردی
علی خضریان
حسین رجایی ریزی
فاطمه رحمانی
ابراهیم رضایی
یعقوب رضازاده
کیومرث سرمدی واله
رمضانعلی سنگدوینی
امانقلیچ شادمهر
مهدی شریفیان
محمدرضا صباغیان
علیرضا عباسی
مهدی عسگری
رسول فرخی میکال
محمدحسین فرهنگی
احمدحسین فلاحی
حجت اله فیروزی
جعفر قادری
بهروز محبی نجم آبادی
احمد محرم زاده یخفروزان
کیوان مرادیان کوچکسرایی
سید نظام الدین موسوی
الیاس نادران
محمدتقی نقدعلی
حسن همتی
علیرضا ورناصری قندعلی
علی اکبر کریمی



شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۰، ۵۹۳۳۷۷، www.ana.press
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین